Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsMOTO | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Audi A7 Sportback 55 TFSI

  • newsautoteam

H Audi δημιουργεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά 4πορτα coupe της αγοράς και εμείς δοκιμάζουμε τη νέα γενιά του A7 Sportback στην έκδοση 55 TFSI με τον 3λιτρο V6 turbo κινητήρα βενζίνης των 340 ίππων.
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Η πρώτη γενιά του Audi A7 Sportback παρουσιάστηκε πριν από 8 χρόνια και αποτέλεσε την είσοδο της γερμανικής εταιρείας στην κατηγορία των μεγάλων και πολυτελών 4πορτων coupe μοντέλων, με ένα αυτοκίνητο που ουσιαστικά προσέφερε μια εναλλακτική επιλογή έναντι των παραδοσιακών μεγάλων και πολυτελών σεντάν της μάρκας (A6 και A8). Πλέον, στη δεύτερη γενιά του το A7 Sportback έρχεται για να ξεχωρίσει ακόμη περισσότερο όχι μόνο μέσα στους κόλπους της Audi, αλλά και γενικότερα ανάμεσα στα κορυφαία πολυτελή μοντέλα της αγοράς, αποκτώντας μια πιο εντυπωσιακή εμφάνιση, την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αλλά και όλα τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα προσφέρουν στον ιδιοκτήτη του ό,τι περισσότερο δυνατό σε άνεση, ασφάλεια και απόδοση. Τιμολογιακά, το αυτοκίνητο ακολουθεί μια πολιτική ανάλογη της θέσης του –με την αυξημένη πάντα ελληνική φορολογική επιβάρυνση– κοστίζοντας από 88.100 ευρώ στην diesel έκδοσή του 50 TDI ή από 91.600 ευρώ στη βενζινοκίνητη 55 TFSI της δοκιμής μας.

Επιβλητική παρουσία

Audi A7 (2)

Εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Prologue του 2014, το νέο Audi A7 Sportback υιοθετεί μια πολύ δυναμική σχεδίαση, η οποία σε συνδυασμό και με τις αναλογίες του, του χαρίζει μια άκρως εντυπωσιακή παρουσία στο δρόμο. Μακρύ (σχεδόν 5 μέτρα μήκους), πλατύ και χαμηλό, το A7 Sportback δείχνει σαν να ρέει στο δρόμο και παράλληλα, τραβά σαν μαγνήτης πάνω του τα βλέμματα των περαστικών, βάζοντας με άνεση υποψηφιότητα για τον τίτλο του πιο ελκυστικού σχεδιαστικά Audi της εποχής. Ξεχωρίζουμε το μυώδες εμπρόσθιο τμήμα με τα αιχμηρά φώτα (με εντυπωσιακούς Matrix LED προβολείς) και το μακρύ, γεμάτο νευρώσεις καπό. Από την άλλη, αν μη τι άλλο το πιο χαρακτηριστικό τμήμα του αυτοκινήτου είναι το πίσω μέρος του, όχι μόνο για τον τρόπο με τον οποίο η οροφή πέφτει πάνω στον μη διακριτό τρίτο όγκο δίνοντάς του την απαραίτητη κουπέ αισθητική, αλλά και επιπλέον για τα πολύ λεπτά φώτα που ενώνονται μεταξύ τους με μια ακόμη πιο λεπτή ράβδο παραπέμποντας σε δημιουργήματα της «αδελφής» Porsche. Στοιχεία όπως οι 21 ιντσών σκουρόχρωμες ζάντες του μοντέλου της δοκιμής ή η ενεργή πίσω αεροτομή (ανοίγει αυτόματα σε ταχύτητες άνω των 120 km/h, ενώ μπορεί να ενεργοποιηθεί και μέσω διακόπτη) τονίζουν ακόμη περισσότερο τον δυναμισμό του νέο δημιουργήματος της Audi.

Πολυτέλεια και τεχνολογία στο ανώτερο επίπεδο

Audi A7 Sportback

Ο θάλαμος των επιβατών του νέου Audi A7 Sportback και ιδίως το ταμπλό, εμπνέεται από το αντίστοιχο τμήμα των υπολοίπων μεγάλων μοντέλων της μάρκας (A6, A8) σε ένα αποτέλεσμα που εκπέμπει ξεκάθαρα τον πολυτελή και hi-tech χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, υπάρχουν 3 ξεχωριστές ψηφιακές οθόνες πάνω στο ταμπλό, μια με διαγώνιο 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, μια στο κέντρο της κονσόλας μεγέθους 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων MMI και μια ακριβώς από κάτω της 8,6 ιντσών για τον κλιματισμό. Στο πλατύ τούνελ της κονσόλας έχει τοποθετηθεί ο αεροπορικού τύπου επιλογέας για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μαζί με τους διακόπτες για το χειρόφρενο και την αεροτομή, αλλά και με δύο πρακτικές ποτηροθήκες. Ο οδηγός, έχει στη διάθεσή του ένα πλήρους ρυθμίσεων κάθισμα και τιμόνι, που καθιστούν πανεύκολη την εύρεση της επιθυμητής θέσης οδήγησης. Στο ποιοτικό κομμάτι, η επιλογή των υλικών, το φινίρισμα και η συναρμογή τους βρίσκονται στο ανώτερο δυνατό επίπεδο ικανοποιώντας και τον πιο απαιτητικό. Φυσικά, ο τυχερός ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου μπορεί να επιλέξει μέσα από μια μεγάλη γκάμα επενδύσεων για το ταμπλό από μέταλλο, ξύλο κ.ο.κ., δερμάτων για τα καθίσματα σε διάφορα χρώματα και πολλά άλλα «καλούδια» εξατομίκευσης.

Audi A7 (7)

Χώροι για 4 αλλά πρακτικό

Η εσωτερική διάταξη του Audi A7 Sportback επιτρέπει την άνετη μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων επιβατών, αφού παρά την κλίση της οροφής στο πίσω μέρος, άτομα ακόμη και με ύψος άνω του μέσου δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τον αέρα για τα κεφάλια τους. Από εκεί και πέρα, ευχάριστη έκπληξη αποτελεί και το πορτ-μπαγκάζ των 535 λίτρων χωρητικότητας που παρότι δεν έχει βάθος, είναι αρκετά μακρύ και χωρά περισσότερα από ό,τι περιμένεις. Ιδιαίτερα πρακτικό είναι και το μεγάλο άνοιγμα της ηλεκτρικής πίσω πόρτας (ανοίγει α λα χάτσμπακ, μαζί με το τζάμι).

Συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου για γρήγορες επιδόσεις

Audi A7 (5)

Κάτω από το καπό της έκδοσης 55 TFSI του A7 Sportback (μοναδικής διαθέσιμης βενζινοκίνητης στην αγορά) βρίσκεται ο 3λιτρος V6 TFSI κινητήρας βενζίνης της Audi, ο οποίος αποδίδει 340 ίππους ανάμεσα στις 5.000 και 6.400 στροφές, αλλά και κυρίως 51.0 kgm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.370 σ.α.λ. Μαζί του, το μοτέρ αυτό διαθέτει και ένα «ήπιο» υβριδικό σύστημα με μπαταρία 48-Volt, που το βοηθά να μειώσει τις απαιτήσεις του σε καύσιμο. Στάνταρ έρχεται και το αυτόματο 7 σχέσεων S tronic κιβώτιο της Audi, που στέλνει τη δύναμη και ροπή και στους τέσσερις τροχούς του αυτοκινήτου. Στην πράξη έχουμε να κάνουμε με έναν συνδυασμό που κινεί με χαρακτηριστική άνεση το A7, ανεξαρτήτως εάν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο ή όχι. Η άφθονη διαθέσιμη ροπή σε σύμπραξη με την αμεσότητα του κιβωτίου αντιπαρέρχονται το αυξημένο βάρος των 1.890 κιλών και σε συνδυασμό και με την τετρακίνηση, παρέχουν γρήγορες επιδόσεις (π.χ. 0-100 km/h σε 5.3 sec). Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 5 set-up μέσω του Audi drive select (efficiency, comfort, auto, dynamic, individual), που διαφοροποιούν τα χαρακτηριστικά οδήγησης του A7. Στο «efficiency», μεταξύ άλλων το κιβώτιο κάνει coasting (αποκόβει τον κινητήρα σε ταχύτητες μεταξύ 55 και 160 km/h σε ήπιους ρυθμούς κίνησης) για να μειώσει την κατανάλωση του αυτοκινήτου. Εμείς, με τη χρήση όλων των παραπάνω επιλογών καταγράψαμε μια μέση τιμή 11,7 lt./100 km, κινούμενοι σε πόλη και εθνική.

Αρχοντικό στο δρόμο

Audi A7 (4)

Το Audi A7 βασίζεται πάνω στη νεότερη MLB Evo πλατφόρμα του Group VW πάνω στην οποία χτίζονται και τα νέα A6 και A8 (όπως και το Q8), με τις απαραίτητες βέβαια ρυθμίσεις και επεμβάσεις (π.χ. πολλά από τα τμήματα των δύο αξόνων έχουν κατασκευαστεί ειδικά για το A7) που ταιριάζουν στο αυτοκίνητο. Πρόκειται για ένα πάτωμα που εξασφαλίζει υψηλή ακαμψία, ενώ παράλληλα βοηθά το A7 να μην ξεφύγει σε βάρος παρά τα έξτρα μηχανικά τμήματα που διαθέτει (π.χ. 48-Volt σύστημα). Στην πράξη, οδηγώντας κανείς το κορυφαίο 4πορτο γερμανικό κουπέ εντυπωσιάζεται από την πρώτη στιγμή με τη στιβαρότητα που αποπνέει, το σταθερό πάτημα και γενικότερα το υψηλό αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει στον οδηγό του. Στην ευθεία, το A7 είναι πραγματικά ακλόνητο και χωρίς να επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα ήσυχο και ξεκούραστο ταξίδι στους επιβάτες του. Στις στροφές, παρά τον όγκο του το A7 στρίβει με απόλυτη σιγουριά και με μικρές κλίσεις από το αμάξωμα. Το τιμόνι, με μεταβαλλόμενη υποβοήθηση, είναι σε θέση να προσφέρει στον οδηγό την αίσθηση που απαιτεί χωρίς να τον αποκόβει από τα τεκταινόμενα. Χαρακτηριστικό γνώρισμα του αυτοκινήτου αποτελεί και το αρχοντικό του πάτημα, που εξασφαλίζει κορυφαία επίπεδα άνεσης και υψηλή ποιότητα κύλισης, παρά τις τεράστιες -21 ιντσών- ζάντες του μοντέλου της δοκιμής. Από κοντά και τα κορυφαία σε απόδοση φρένα, που δεν δυσκολεύονται να ακινητοποιήσουν με αυτοπεποίθηση το A7 σε κάθε έκτακτη ανάγκη.

Audi A7 (8)

Αψεγάδιαστο…

Το νέο A7 Sportback είναι ένα πραγματικά εντυπωσιακό αυτοκίνητο και ένα από τα καλύτερα -αν όχι το καλύτερο- μοντέλα της μακράς γκάμας που προσφέρει σήμερα στον αγοραστή της η Audi. Από την δυναμική εμφάνιση, το άκρως ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογικά στοιχεία εσωτερικό, μέχρι τον ισχυρό κινητήρα, το γρήγορο κιβώτιο και τα κορυφαία οδικά του χαρακτηριστικά, το A7 είναι ένα αψεγάδιαστο αυτοκινητικό δημιούργημα που θα ικανοποιήσει στο απόλυτο όποιον αποφασίσει να καταβάλει το υψηλό αντίτιμο της ελληνικής φορολογικής πραγματικότητας για να το κάνει δικό του.

Audi A7 (1)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 2.995 cc
Ισχύς: 340 PS/5.000-6.400 rpm
Ροπή: 51.0 kgm/1.370-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.3 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 6.8 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: από 154 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 284,9 €
Βάρος: 1.890 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.969/1.908/1.422 mm
Μεταξόνιο: 2.926 mm
Χώρος αποσκευών: 535 lt
Τιμή: 91.600€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1

Δημοφιλή στο Protothema.gr