Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Audi A4 35 TFSI S tronic

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Το entry-level μοντέλο της γκάμας του Audi A4 είναι ανανεωμένο και αναβαθμισμένο, τόσο στο σχήμα όσο και στην ψηφιακή τεχνολογία. Μόλις ζήσετε λίγο μαζί του καταλαβαίνετε γιατί το τελευταίο A4 συνεχίζει να ορίζει το πρότυπο κατηγορίας για άνεση και εσωτερική ποιότητα.

 

Τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία του αλλαγή και πολλά εκατομμύρια ευρώ σε εξέλιξη και πολλά έχουν αλλάξει στο Audi A4. Σύμφωνα με τον νέο υπεύθυνο σχεδιασμού της Audi, Marc Lichte, δεν πρόκειται για ένα απλό facelift αφού κάθε κομμάτι του αμαξώματος (εκτός από την οροφή, το καπό και το πορτ μπαγκάζ) είναι νέο και το εσωτερικό βελτιωμένο. Επιπλέον οι κινητήρες δέχθηκαν επεμβάσεις ώστε να γίνουν οικολογικοί και οικονομικοί χωρίς να χαθεί μεγάλο μέρος της δύναμης.

Χαρακτηριστικό αλλά και διακριτικό

Το Audi A4 περνά το test του… χώρου στάθμευσης. Δηλαδή με μία λέξη: Ξεχωρίζει. Εμπρός το σχήμα είναι περισσότερο επιθετικό ενώ στα πλάγια οι αψίδες των τροχών και τα «φτερά» (εμπρός και πίσω) σχεδιάστηκαν και φτιάχτηκαν με μοντέλο το original Audi Quattro, σύμφωνα με το Lichte. Το μοτίβο αυτό κάνει το σχήμα να δείχνει πως έχει περισσότερες καμπύλες και τις μεταλλικές επιφάνειες να δείχνουν σαν έχουν δειχθεί γλυπτική για να διαμορφωθούν. Πίσω η ένταση του σχεδίου του εμπρός μέρους συνεχίζεται, με τους προφυλακτήρες να την διατηρούν και τους αεραγωγούς πάνω τους να μοιάζουν σαν τελικά εξάτμισης του… DTM. Σε αντίθεση τα πίσω φώτα είναι διακριτικά, όπως και η αεροτομή στο πορτ μπαγκάζ.

Όσο για τα μηχανικά μέρη η Audi δηλώνει πως… ακολουθούν μία αρχή: Χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μεγαλύτερη ισχύ. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί έως και κατά 21%, ενώ η ισχύς αυξήθηκε έως και κατά 25%. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ο δίλιτρος κινητήρας των 150 ίππων συνδυάζεται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων, S tronic και την κίνηση εμπρός. Το μοτέρ χρησιμοποιεί ένα 12-volt mild υβριδικό σύστημα, το οποίο «δουλεύει» σαν ένα έξυπνο alternator (αποθήκευσης ενέργειας) και ένα αυτόματο και διακριτικό σύστημα start-stop. Χάρη σε αυτό ο κινητήρας «σβήνει» όταν κινείστε με κεκτημένη ταχύτητα (coasting) συμβάλλοντας έτσι στην οικονομία και τα λιγότερα καυσαέρια

Εσωτερικό: Monsieur Minimal

Δανειστήκαμε το όνομα του Έλληνα indie pop συνθέτη για να σας δείξουμε τον συνδυασμό εκλεπτυσμένου μινιμαλισμού που επικρατεί στην καμπίνα επιβατών του A4. Οι διακόπτες σχεδόν απουσιάζουν (μόνο αυτοί του κλιματισμού και του ραδιοφώνου παραμένουν). Η οθόνη αφής, 10,1 ιντσών, του συστήματος infotainment ξεχωρίζει και από αυτήν μπορείτε να χειριστείτε τις  λειτουργίες: Ραδιοφώνου, τηλεφώνου, πλοήγησης, πολυμέσων και ρυθμίσεων οχήματος. Μειονέκτημα είναι η απουσία του virtual cockpit, που κάνουν το εσωτερικό να μοιάζει… παλιό. Ναι το σύστημα ανεβάζει την τιμή στο entry level μοντέλο, αλλά όταν αυτοκίνητα μικρότερης κατηγορίας το έχουν από την πρώτη έκδοση η Audi πρέπει να ακολουθήσει…

Κατά τα άλλα (χώροι, υλικά, διάκοσμος) η καμπίνα του A4 παραμένει, όπως την γνωρίζετε. Τα περισσότερα από τα σημεία που «πέφτει» το βλέμμα σας φαίνονται ελκυστικά και δίνουν την αίσθηση premium (αγαπημένη Γερμανική λέξη) κατασκευής. Έχει χώρους και καλή ορατότητα, χάρη στην θέση οδήγησης που δεν είναι τόσο χαμηλή όσο σε άλλα sedan μοντέλα, ενώ τα sportive σε όψη καθίσματα είναι αρκετά άνετα.

Η στιγμή της κίνησης

Ο δίλιτρος turbo βενζινοκινητήρας ακούγεται εντυπωσιακός στην περιγραφή και αποδίδει 150 ίππους. Δεν ακούγονται πολλοί, είναι όμως μία ικανοποιητική απόδοση για ένα μοντέλο που προτάσσει την άνεση και την οικονομική… χαλαρή λειτουργεία. Βέβαια βοηθά και το κιβώτιο ταχυτήτων. Βλέπετε τα διπλού συμπλέκτη, DSG, συνεργάζονται πάντα καλά με όλους τους τύπους των TFSI. Το Α4 μαζεύει χιλιόμετρα, αθόρυβα και γραμμικά, ικανοποιώντας όλα τα στυλ οδήγησης. Είναι λίγο αργό στο kick down και μπορεί να δείξει μία μικρή απροθυμία στην έντονη επιτάχυνση, ή μετά από μία κλειστή στροφή.

Χρησιμοποιώντας τη χειροκίνητη λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων του αυτοκινήτου, μπορείτε πάντα να ελέγχετε άμεσα την επιλογή της ταχύτητας και το πότε θέλετε να γίνει η αλλαγή. Έτσι εξομαλύνετε μερικές από αυτές τις ανεπιθύμητες λειτουργικές ιδιαιτερότητες. Στο ταξίδι απλά μείνετε στο «D» και αφήστε το λογισμικό να κάνει τις επιλογές. Τότε ο κινητήρας διατηρεί ομαλή και ήσυχη λειτουργεία τόσο στις χαμηλές όσο και στις υψηλές ταχύτητες και επιπλέον κρατά χαμηλά τις τιμές της κατανάλωσης, η οποία κυμαίνεται στα επίπεδα των κινητήρων diesel (κοντά στα 6,1 6,2 λίτρα).

Η οδική συμπεριφορά ακολουθεί την φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Προσφέρει ασφάλεια, σιγουριά γραμμική οδική συμπεριφορά και ο οδηγός μπορεί να διατηρεί την ταχύτητα του σε δρόμο με στροφές, με το σύστημα διεύθυνσης να προσφέρει σταθερότητα και πληροφόρηση στις ανοιχτές καμπές. Η ρύθμιση της ανάρτησης δεν θα σας δώσει sportive αίσθηση, ούτε θα σας ξεσηκώσει με τις αντιδράσεις της. Το A4 θα σας μεταφέρει με άνεση (ακόμη και σε μακρινά ταξίδια), είναι εύκολο στην οδήγηση και ξεκούραστο μέσα στην πόλη.

Συμπέρασμα

Πολλοί άνθρωποι θα αγοράσουν ένα A4, για την ικανότητά του να ταξιδεύει, την ξεκούραστη κίνησή του στην πόλη και την ευκολία του στην κίνηση. Ας μην ξεχνάμε την αξιοπιστία του και την αξία μεταπώλησης. Όμορφο οπτικά, μοντέρνο με άνετο εσωτερικό (θα θέλαμε λίγο καλύτερο εξοπλισμό) οικονομικό στην λειτουργία και με… οικολογικό αποτύπωμα (έστω και 12volt). Έχει το συνολικό πακέτο, που εδώ και χρόνια κάνει την σειρά των A4 της Audi να είναι επιτυχημένα.

 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά Audi A4 35 TFSI 2.0

Κινητήρας: 1984 cc

Ισχύς: 150 PS/6.000 rpm

Ροπή: 270Nm/1.350 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,9 sec

Τελική ταχύτητα: 225 km/h

Μέση κατανάλωση (/100 km): 5,9 lt

Εκπομπές CO2: 147 gr/km (WLTP)

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.762/1.847/1.428 mm

Βάρος: 1.435 kg

Χώρος αποσκευών: 460 lt

Τιμή: Από 34.300€

Δημοφιλή στο Protothema.gr