Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Audi A1 35 TFSI S tronic

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Με τον 1.500άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων κάτω από το καπό του, το Audi A1 τονίζει ακόμη περισσότερο το σπορτίφ και ευχάριστο στοιχείο του χαρακτήρα του.

Το λανσάρισμα του A1 2ης γενιάς νωρίτερα μέσα στη χρονιά ενίσχυσε σημαντικά την παρουσία της Audi στη μικρή premium κατηγορία, η οποία εκτός από το γερμανικό μοντέλο και το Mini της BMW, εποφθαλμιάται προσφάτως και από τους Γάλλους της PSA. Το νέο μοντέλο της Audi όπως είχαμε γράψει στη δοκιμή της έκδοσης με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 116 ίππων, έρχεται πλήρως αναβαθμισμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, προβάλλοντας έναν πιο δυναμικό χαρακτήρα από κάθε άλλη φορά. Ο δυναμισμός αυτός ωστόσο, τονίζεται ακόμη περισσότερο στην έκδοση 35 TFSI των 150 ίππων της δοκιμής μας, που έρχεται για να προσφέρει ακόμη περισσότερα στο πεδίο των επιδόσεων και της απόδοσης.

Όμορφες γραμμές-Πολυτελές και πιο ευρύχωρο εσωτερικό

Σχεδιαστικά, οι γραμμές της έκδοσης 35 TFSI του νέου A1 δεν αλλάζουν σε σχέση με αυτές της μικρότερης έκδοσης με το 1.0 TFSI μοτέρ και έτσι, έχουμε να κάνουμε με ένα άκρως ελκυστικό μικρό μοντέλο, το οποίο εφαρμόζει τις νεότερες σχεδιαστικές φόρμες της Audi για να επιτύχει ένα δυναμικό και συνάμα μοδάτο αισθητικό αποτέλεσμα. Ιδίως στην σπορτίφ επιλογή S line της δοκιμής μας, με τα περιμετρικά σπόιλερ, τους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες και τις μεγαλύτερες ζάντες, το A1 εκπέμπει έναν ευδιάκριτο δυναμισμό που αρέσει πολύ.

Περνώντας στο εσωτερικό, εκεί δίχως αμφιβολία έχουμε να κάνουμε με μια από τις πιο ποιοτικές καμπίνες της κατηγορίας Β, τόσο σε ό,τι αφορά στα υλικά κατασκευής, όσο και στο φινίρισμα και συναρμογή τους. Παράλληλα, στοιχεία όπως ο στάνταρ πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων ή η μεγάλη και ποιοτική στο άγγιγμα οθόνη των 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, είναι στοιχεία που ταιριάζουν απόλυτα στον προηγμένο τεχνολογικά χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σχεδιαστικά, οι γραμμές με τετραγωνισμένα μοτίβα είναι αντίστοιχες με αυτές των εσωτερικών των μεγαλύτερων μοντέλων της Audi, φροντίζοντας παράλληλα να τονίσουν τη γενικότερη εργονομία μέσω επιλογών όπως π.χ. την κονσόλα που στρέφεται προς τον οδηγό ή τους εύκολα προσβάσιμους διακόπτες και χειριστήρια. Χωροταξικά, 4 ενήλικες θα χωρέσουν χωρίς πολλές παραχωρήσεις στο εσωτερικό του A1, με το πορτ-μπαγκάζ των 335 lt. να είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους.

1.500άρης turbo για… φίλημα!

Ο 1.500άρης TFSI (turbo) κινητήρας του Audi A1 αποτελεί μέρος της νεότερης γενιάς μοτέρ βενζίνης του VW Group, που φέρει σύστημα μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων (CoD) για να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και τις απαιτήσεις σε καύσιμο. Τον κινητήρα αυτό τον συναντούμε σε διάφορα μοντέλα του Ομίλου φθάνοντας μέχρι και αυτά της μεγάλης κατηγορίας (π.χ. Skoda Superb). Στην περίπτωση του Audi A1 έχουμε να κάνουμε με το μικρότερο μοντέλο του Group που το φέρει, χωρίς να γίνονται εκπτώσεις στην απόδοσή του. Τουναντίον μάλιστα αφού η ονομαστική ισχύς παραμένει στους 150 ίππους και η ροπή στα 25.5 kgm στις 5.000 σ.α.λ., νούμερα τα οποία χαρίζουν στο μικρό μοντέλο της Audi γρήγορες επιδόσεις (π.χ. 0-100 km/h σε 7.7 sec). Από πλευράς λειτουργίας, το μοτέρ είναι πρόθυμο να ανεβάσει με ευκολία στροφές και, σε συνδυασμό με την πολύ καλή λειτουργία του αυτόματου, διπλού συμπλέκτη κιβωτίου (προαιρετικό), να ανταποκριθεί άμεσα στα κελεύσματα του δεξιού ποδιού του οδηγού. Παράλληλα, διατηρεί έναν άκρως πολιτισμένο χαρακτήρα και είναι απόλυτα ήσυχο και ποιοτικό στη λειτουργία του, ταιριάζοντας απόλυτα στον premium χαρακτήρα του A1. Χαρακτηριστικό αυτής του της αποτελεσματικότητας στο πεδίο της λειτουργίας αποτελεί το γεγονός ότι η μετάβαση από τους 4 στους 2 κυλίνδρους και αντίστροφα (γίνεται σε συνθήκες χαμηλού φορτίου για να μειωθούν οι ανάγκες σε καύσιμο και οι εκπεμπόμενοι ρύποι) δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, η μέση τιμή που καταγράψαμε σε πόλη και εθνική ήταν 8.4 lt./100 km, ένα νούμερο πολύ καλό με βάση τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα.

Ευχάριστο και ποιοτικό στο δρόμο

Με σπορτίφ στοιχεία στα οδικά του χαρακτηριστικά, το Audi A1 35 TFSI αποδεικνύεται ευχάριστο και άκρως ασφαλές στο δρόμο. Το εγνωσμένης αξίας πλαίσιο σε συνδυασμό με την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης στην έκδοση S line, φροντίζουν ώστε το μικρότερο μοντέλο της Audi να παρέχει μια άκρως ασφαλή αίσθηση στο δρόμο, με αμεσότητα στις αντιδράσεις του και αυξημένα όρια πρόσφυσης στις στροφές. Το πιο σημαντικό βέβαια είναι ότι το στήσιμο αυτό δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο ακέραιο τις δυνατότητες του μοτέρ και να κινηθεί γρήγορα σε διαδρομές με διαδοχικές στροφές. Από εκεί και πέρα, στην καθημερινή οδήγηση το Audi A1 35 TFSI παραμένει ευκολοδήγητο και με διαστάσεις που του επιτρέπουν να κινείται με ευκολία εντός των τειχών της πόλης. Η σφιχτή ανάρτηση επιβαρύνει μεν την άνεση όταν ο οδηγός περνά από λακκούβες, σαμαράκια κ.λπ., όμως συνολικά το πάτημα είναι ποιοτικό και το πλαίσιο ικανό να διαχειριστεί οποιεσδήποτε ταλαντώσεις. Σε κάθε διαδρομή τέλος, το τιμόνι διαθέτει το απαιτούμενο βάρος και αμεσότητα που θα ικανοποιήσουν τον οδηγό, ενώ άκρως αποτελεσματικά αποδεικνύονται και τα φρένα.

Εν κατακλείδι…

Το κόστος για την αγορά της έκδοσης των 150 ίππων του Audi A1 είναι 24.600 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή 26.680 ευρώ με το αυτόματο της δοκιμής μας. Και παρά το δεδομένο της πληρότητας του εξοπλισμού, σίγουρα χαρακτηρίζεται ως «υψηλό». Ωστόσο, η πληρότητα που προσφέρει το αυτοκίνητο σε κάθε τομέα, μαζί με το δεδομένο της premium υπόστασής του αλλά και το εξαιρετικό σε λειτουργία και απόδοση μοτέρ, μας κάνουν να δούμε με άλλο μάτι την πρόταση αυτή της Audi, η οποία ξεκάθαρα απευθύνεται σε αυτούς που δεν θέλουν να κάνουν κανένα συμβιβασμό κατά την επιλογή του νέου τους μικρού αυτοκινήτου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.7 sec
Τελική ταχύτητα: 222 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.0 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 115 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 112,7 €
Βάρος: 1.165 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.029/1.740/1.433 mm
Μεταξόνιο: 2.563 mm
Χώρος αποσκευών: 335 lt
Τιμή: από 26.680€ (από 24.600€ με χειροκίνητο κιβώτιο)

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr