Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Vitara 4×4 1.6 diesel

Ελλάδα 22:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε το Vitara 4×4 1.6 diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Vitara 4×4 1.6 diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μετά από περίπου 5.000 km δοκιμής, σας αποκαλύπτουμε τι πραγματικά είναι το νέο Suzuki Vitara. Αναμφίβολα, ο κόσμος πλέον δεν συγχωρεί. Έχει διαβάσει (και διαβάζει), έχει οδηγήσει και είναι αυστηρός στις επιλογές του. Για παράδειγμα, θέματα όπως υψηλή κατανάλωση, κακή συμπεριφορά στην άσφαλτο, σπαρτιάτικο εσωτερικό, χαρακτηριστικά που κάποτε είχαν τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας (και ορισμένα έχουν ακόμα και σήμερα) δεν είναι αποδεκτά.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ

Στη Suzuki τα δεδομένα άλλαξαν κυρίως την τελευταία πενταετία. Οι Ιάπωνες την έχουν δει πιο ευρωπαϊκά, και αυτό τους αποδίδει παγκοσμίως. Δείτε, για παράδειγμα, το νέο Vitara, το οποίο αναμφίβολα δεν έχει καμία σχέση με το τότε, υπερεπιτυχημένο αυτοκίνητο. Ευτυχώς δηλαδή. Και το λέω με ανακούφιση γιατί οι Ιάπωνες έχουν μια τάση να συνδέουν το τότε με το σήμερα. Μόνο που το τότε ήταν τέλη της δεκαετία του ’80…

Η εικόνα του νέου Vitara, λοιπόν ,είναι από τις πιο φρέσκες που συναντάμε στην κατηγορία. Οι χώροι στην καμπίνα των επιβατών είναι ικανοποιητικοί για ένα όχημα μήκους κάτω των 4,2 m, ενώ το πορτμπαγκάζ (375 lt) είναι ανάλογο ενός μικρομεσαίου οικογενειακού hatch. Το νέο Vitara είναι μικρότερο από το SX4 S-Cross, με το οποίο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα καθώς και το σύστημα τετρακίνησης AllGrip (προσφέρει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε Auto, Sport, Snow-Mud και Lock – το τελευταίο για δύσκολες καταστάσεις). Ωστόσο, έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (18,5 cm), υψηλότερη θέση οδήγησης και διαφορετική ρύθμιση στην ανάρτηση, με στόχο να προσφέρει πιο off road αίσθηση.

Advertisement
Advertisement

Το καταφέρνει, στο πλαίσιο όμως των σημερινών δεδομένων. Ότι δηλαδή αυτά τα αυτοκίνητα κατασκευάζονται για να τα κάνουν όλα. Και κυρίως για να κινούνται με ασφάλεια στην άσφαλτο, εκεί όπου ο μέσος οδηγός θα βρεθεί κατά το 80%-90% των μετακινήσεών του. Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση με τον 1.6 diesel, με ισχύ 120 PS και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο κινητήρας -με αιχμή του δόρατος τη ροπή (στα 32,6 kgm)- συνεργάζεται ικανοποιητικά με το σύστημα μετάδοσης. Το γνώριμο κροτάλισμά του είναι σχετικά σε χαμηλά επίπεδα θορύβου (ανάλογα με το πετρέλαιο που θα χρησιμοποιήσει κάποιος), ενώ η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,1 lt/100 km, τιμή εξαιρετική για τετρακίνητο SUV.

Στον δρόμο το μικρό SUV πατάει σαν ένα μεσαίο αυτοκίνητο. Οι Ιάπωνες μηχανικοί, έχοντας βρει τον σωστό συνδυασμό ανάμεσα στην άνεση και τη σφιχτή αίσθηση, βοηθούν το αυτοκίνητο να μη γέρνει πολύ, να μην πλέει στις μεγάλες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο και να έχει καλή κατευθυντικότητα, παρά το αυξημένο ύψος του (οπότε και το κέντρο βάρους του) και το μικρό μήκος του. Αναμφίβολα, το Vitara μας άρεσε. Και θα πρότεινα σε όσους σκέφτεστε αυτή την κατηγορία, να το δείτε και να το οδηγήσετε…

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc diesel AllGrip
Ισχύς: 120 PS/3.750 rpm
Ροπή: 32,6 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 12,4 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,2 lt/100 km (εργ.)
Εκπομπές CO2: 111 g/km
Βάρος: 1.295 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.175/1.775/1.610 mm
Χώρος αποσκευών: 375 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 108,78 ευρώ
Τιμή: Από 22.910 ευρώ το 4×4 (με απόσυρση)

Advertisement