Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Suzuki Jimny 1.5 VVT GLX All Grip Pro

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Το μικρό «καθαρόαιμο» τετρακίνητο ιαπωνικό μοντέλο φαίνεται πως δεν έχει ανταγωνιστή και αποτελεί από μόνο του μια κατηγορία.

Το Suzuki Jimny αποτελεί ένα μοντέλο ορόσημο για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς έχει καταφέρει να πουλήσει εκατομμύρια μοντέλα σε όλο τον κόσμο ενώ στην πιο πρόσφατη εκδοχή του φαίνεται να μην έχει αντίπαλο και να αποτελεί «μονοπώλιο» για τους καταναλωτές. Οι κάτοχοι των προηγούμενων Jimny το περίμεναν με ανυπομονησία όπως επίσης και οι λάτρεις των χειμερινών ή καλοκαιριών σπορ αλλά και οι κυνηγοί! Το νέο Jimny ήρθε στην Ελλάδα γνώρισε τεράστια επιτυχία και αυτό αποδεικνύεται τόσο από τους μήνες υπομονής που πρέπει να κάνουν οι υποψήφιοι αγοραστές όσο και και το τίμημα που πρέπει να πληρώσουν για να το αποκτήσουν.

Πάντως το νέο Jimny θα λέγαμε ότι αξίζει τα λεφτά του! Το τιμόνι δεν τρέμει στα 80 χιλιόμετρα που ήταν το τεράστιο πρόβλημα πολλών ιδιοκτητών της προηγούμενης γενιάς, απέκτησε τεχνολογία, διατήρησε τις κορυφαίες off road επιδόσεις του και βέβαια κινείται με μεγαλύτερη άνεση εντός του εθνικού οδικού δικτύου. Για να αποκτήσει κανείς το νέο Suzuki Jimny θα πρέπει να καταβάλει τουλάχιστον 18.820 ευρώ ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας του ανέρχονται σε 284,9 ευρώ ποσό το οποίο δεν είναι καθόλου χαμηλό για τον κυβισμό του οχήματος…

Ωστόσο από την άλλη μεριά έχει ένα καθαρόαιμο τετρακίνητο όχημα με δεύτερο «κοντό» κιβώτιο που υποπολαπλασιάζουν τις σχέσεις, το οποίο θα σας μεταφέρει όπου φανταστεί το μυαλό σας (χιόνια, παραλίες) με απίστευτη άνεση ακόμη και χωρίς την χρήση της τετρακίνησης! Καταλάβατε λοιπόν γιατί κάνουμε λόγο για μονοπώλιο καθώς το νέο Suzuki Jimny δεν έχει ανταγωνιστές ωστόσο είναι πολύ πιθανό να «θυσιαστεί» στον βωμό των νέων αυστηρότερων ορίων εκπομπών CO2 που έχει θέσει σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου η ΕΕ. Οπότε όποιοι θέλουν πραγματικά το νέο Suzuki Jimny καλό θα είναι να βιαστούν…

Διαφέρουν οι απόψεις

Το νέο Suzuki Jimny αδιαμφισβήτητα αποτελεί ένα ξεχωριστό μοντέλο με έντονες γωνίες τις οποίες κάποιες τις λατρεύουν και κάποιοι άλλοι το παρομοιάζουν με «κουτί»! Όπως και αν το δει κανείς πάντως το νέο Jimny διαθέτει έντονη σχεδίαση που μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται σταθμευμένο. Τώρα τα σχόλια όπως προαναφέραμε ποικίλουν αλλά το θέμα είναι ότι το Jimny προκαλεί είτε αρνητικά είτε θετικά και σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητο… Επίσης διατηρεί σκληροτράχηλο χαρακτήρα αλλά και τις μικρές διαστάσεις του προσδίδοντας ευελιξία χωρίς όμως να δημιουργεί το αίσθημα την ανασφάλειας στον οδηγό του. Στο εμπρόσθιο τμήμα κυριαρχούν η μάσκα και ο προφυλακτήρας αλλά και τα φωτιστικά σώματα που δείχνουν να εξέχουν πολύ από το αμάξωμα χωρίς όμως να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Στο πίσω μέρος το νέο Jimny θα λέγαμε πως δεν έχει αλλάξει και πάρα πολύ καθώς τα φωτιστικά σώματα έχουν τοποθετηθεί στον πίσω προφυλακτήρα ενώ έντονη είναι η παρουσία της ρεζέρβας που έχει τοποθετηθεί επάνω στην πίσω πόρτα του αυτοκινήτου.

Εσωτερικό έκπληξη

Αν το Jimny προκαλεί με την εξωτερική του σχεδίαση είτε αρνητικά είτε θετικά κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με την καμπίνα επιβατών. Το εσωτερικό του Jimny αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη για τον οδηγό και τους επιβάτες. Μάλιστα με ευκολία θα έλεγα ότι διαθέτει και πινελιές από άλλα σκληροτράχηλα τζιπ πολύ μεγαλύτερου μεγέθους ενώ η ύπαρξη τεχνολογίας αποδεικνύει πως το νέο Jimny έκοψε κάθε δεσμό με τον προκάτοχό του. Η μόνη ομοιότητα με το προηγούμενο μοντέλο έχει να κάνει με την ύπαρξη του δεύτερου λεβιέ που ο οδηγός επιλέγει την τετρακίνηση αλλά και τις «κοντές» σχέσεις. Επίσης ακόμη μία ομοιότητα που έχει το νέο Jimny με το παλιό είναι οι διαθέσιμοι χώροι, αν και στο νέο μοντέλο σίγουρα οι επιβάτες θα καθίσουν με μεγαλύτερη άνεση. Από την άλλη μεριά ο χώρος αποσκευών είναι σχεδόν ανύπαρκτος όπως και στο προηγούμενο μοντέλο αλλά τα πίσω καθίσματα πέφτουν πολύ εύκολα οπότε ο ιδιοκτήτης του Jimny έχει διαθέσιμα 377 λίτρα. Ένα ακόμη σημείο όπου το νέο Jimny έχει βελτιωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό έχει να κάνει με τους θορύβους που υπάρχουν στο εσωτερικό της καμπίνας επιβατών. Όλα είναι ήσυχα στο νέο Jimny ακόμη και όταν κινείται σε σκληροτράχηλους δρόμους σε κάποιο βουνό! Πραγματικά οι επιβάτες του δεν θα ακούσουν το παραμικρό και θα λέγαμε ότι εύκολα συγκρίνεται με τα πολύ ακριβότερα πολυτελή τετρακίνητα μοντέλα. Βέβαια αντιληφθήκαμε πως το διαφορικό παράγει ένα θόρυβο αλλά ίσως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας να είχε περάσει τα πάνδεινα από τις συνεχείς δοκιμές οπότε είμαστε λίγο επιφυλακτικοί ως προς τον συγκεκριμένο θόρυβο. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, δεν υπάρχουν εργονομικές ατέλειες, απλώς η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Σε επίπεδο εξοπλισμού το νέο Jimny διαθέτει τα πάντα μεταξύ των οποίων ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου κατάβασης, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, cruise control, αυτόματους προβολείς, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ράδιο-CD με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.

Ικανοποιητική απόδοση

Το νέο Jimny χρησιμοποιεί αποκλειστικά έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 102 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 130 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Στην πράξη το μηχανικό σύνολο σε καμία περίπτωση δεν βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά κινεί με αξιοπρέπεια το αμάξωμα του Jimny. Η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα μέσω ενός 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου με σωστή κλιμάκωση αλλά κάπως σφικτή αίσθηση. Φυσικά ως καθαρόαιμο τζιπ το Jimny διαθέτει κεντρικό μηχανικό διαφορικό και βοηθητικό κιβώτιο με «κοντές» σχέσεις για τις δύσκολες καταστάσεις που μπορεί να συναντήσει ο οδηγός εκτός δρόμου. Όλα αυτά βέβαια έχουν έναν αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου η οποία κινήθηκε πέριξ των 6,8 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Στο ταξίδι αν ο οδηγός του κινηθεί στο όριο των 100 χλμ. τότε το Jimny είναι και οικονομικό και η μέση κατανάλωση πέφτει στα 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Σε διαφορετική περίπτωση η κατανάλωση ανεβαίνει ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης!

Εντός και εκτός δρόμου

Το Suzuki Jimny ανέκαθεν αποτελούσε το σκληροτράχηλο τζιπ των κυνηγών, των ιδιοκτητών σκαφών αλλά και όσων ήθελαν ένα τετρακίνητο όχημα χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψουν μια περιουσία. Το νέο Jimny προσφέρει όλα τα παραπάνω με επιπλέον την άνεση αλλά και την υψηλή τεχνολογία. Κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το νέο Jimny μας εντυπωσίασε αρχικά καθώς όπως προαναφέραμε το τιμόνι του δεν έτρεμε όταν κινηθήκαμε με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα όπως συνέβαινε στις προηγούμενες γενιές. Επίσης κινείται με απόλυτη άνεση και οικονομία όταν ο οδηγός δεν ξεπεράσει τα 100-110 χλμ./ώρα και δενβ ζορίζεται ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου κινείται πέριξ των 150 χλμ./ώρα. Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Jimny ως γνήσιο καθαρόαιμο τετρακίνητο παρουσιάζει κάποιες κλίσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζουν ενώ το ESP το επαναφέρει στο σωστό δρόμο σε περίπτωση πλαγιολίσθησης… Εκτός δρόμου το Jimny δείχνει ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Ανεβαίνει τα βουνά με απίστευτη ευκολία και άνεση, κινείται σε αμμώδεις παραλίες χωρίς να κολλάει, ρίχνει βάρκες σε γλίστρες ή αμμουδιές με άνεση και βέβαια με την ίδια άνεση θα κινείται και σε χιονισμένες πλαγιές! Όταν συναντά δυσκολίες ο οδηγός έχει την επιλογή της τετρακίνησης αλλά και των «κοντών» σχέσεων και όλα ξεπερνιούνται! Όμως αυτό που θα εκτιμήσουν δεόντως οι επιβάτες είναι η άνεση που έχουν στην καμπίνα όπου και αν κινείται το Jimny. Μέσα στην πόλη το Jimny αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευέλικτο, άνετο και βέβαια η ανάρτηση απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ενώ η μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κάνει τις αστικές αναρριχήσεις στα πεζοδρόμια πανεύκολες.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.462 cc
Ισχύς: 102 PS/6.000 rpm,
Ροπή: 13,25 kgm/4.000 rpm
Μετάδοση: Τετρακίνηση AllGrip
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: Δ.Α.
Τελική ταχύτητα: 165 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 154 gr/km
Βάρος: 1.090 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.645/1.645/1.720 mm
Μεταξόνιο: 2.250 mm
Χώρος αποσκευών: 85-830 lt
Τιμή: Από 18.820 ευρώ

Δημοφιλή στο Protothema.gr