Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το ΜΙΝΙ Cooper S με τα 192 PS

Ελλάδα 7:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το ΜΙΝΙ Cooper S με τα 192 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το ΜΙΝΙ Cooper S με τα 192 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Mini Cooper S έχει φτιαχτεί για να οδηγείται χωρίς να κουράζει αναίτια οδηγό και επιβάτες.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Το νέο Mini στην 3θυρη έκδοση είναι πιο μακρύ (10 cm) και πιο φαρδύ (5 cm) από το προηγούμενο, καθώς στηρίζεται στο πάτωμα των προσθιοκίνητων BMW, όπως η Active 2 Tourer. Αντίστοιχα μεγάλωσαν και τα μετατρόχια εμπρός (4,2 cm) και πίσω (3,6 cm). Το βάρος του παραμένει χαμηλά (+20 kg), ενώ είναι πολύ πιο άκαμπτο.

Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς της εταιρείας να σετάρουν το αυτοκίνητο ώστε το κράτημα να παραμείνει κορυφαίο, όπως και η αίσθηση οδήγησης, ενώ ταυτόχρονα βελτιώθηκαν θεαματικά η άνεση και η ποιότητα κύλισης. Ξεχάστε τραντάγματα, αναπηδήσεις και αναίτια χτυπήματα στις λακκούβες. Σε αυτό συνετέλεσε σημαντικά και η επιλογή τριών ηλεκτρονικών χαρτογραφήσεων. Στο Green Mode εξοικονομείς καύσιμο και η κατανάλωση μπορεί να πέσει εύκολα κάτω από τα 7 lt/100 km παρότι το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε τα φαρδιά 205/45/17 Pirelli P Zero Sport.

Advertisement
Advertisement

Στο MID έχεις μια τυπική εμπειρία Mini μ’ ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για καθημερινές αστικές μετακινήσεις και στο Sport έχεις ένα μεγάλο καρτ που έχει φτιαχτεί για να γράψεις ιστορία στις στροφές. Στα συν και η εντυπωσιακή αναβάθμιση της ποιότητας των υλικών στο εσωτερικό. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη multimedia οθόνη με εντυπωσιακές εφαρμογές και apps. Αξίζει να παρακολουθήσεις την ενεργή στιγμιαία γραφική απεικόνιση ισχύος/ροπής.

Το νέο Mini Cooper S είναι δίλιτρο και έχει αναλογία kg/PS στο έξι. Μιλάμε για «πύραυλο» που πάει εξαιρετικά γρήγορα, όμως, όσο κι αν αυτό σας φανεί περίεργο, δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από τον οδηγό. Δε χρειάζεται δηλαδή να είσαι οδηγός αγώνων για να πας πολύ γρήγορα, κι αυτό χάρη στα πολύ καλά εξελιγμένα ηλεκτρονικά που διαθέτει, τα οποία σε προφυλάσσουν από τις αδυναμίες σου.

Επιλέγεις τη Sport χαρτογράφηση και το 6άρι αυτόματο κιβώτιο (σ.σ.: έχει και paddles πίσω από το τιμόνι) κάνει τις αλλαγές πολύ πιο γρήγορα, ενώ αν ξεπεράσεις τις 5.000 rpm ακούγεται ένα σκάσιμο στην αλλαγή, που σε φτιάχνει. Ταυτόχρονα η ανάρτηση σφίγγει, το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ και η απόκριση του κινητήρα είναι άμεση. Φτάνεις με όσα στο πέταλο, κλωτσάς το φρένο, στρίβεις με μια και το Mini ακολουθεί σαν βέλος. Ξεχάστε τα χαζοσπιναρίσματα του εσωτερικού τροχού και τη βίαιη υποστροφή. Πλησιάζεις με πάρα πολλά χιλιόμετρα σε στροφή 4ης σχέσης στο κιβώτιο, φρενάρεις δυνατά, το πίσω μέρος αποσταθεροποιείται και σου δίνει τη δυνατότητα να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο στην είσοδο ώστε να βρεθείς με τους τροχούς ίσιους νωρίτερα στην έξοδο και το πόδι στο γκάζι. Σεβασμός στον μηχανικό που παραμετροποίησε την ηλεκτρική κρεμαγέρα παρότι η τεχνητή αίσθηση είναι ακριβώς 1:1!

Advertisement

Βάλαμε πάνω από 700 km με το Mini, ταξιδεύοντας σε κάθε είδους δρόμο. Στην Εθνική Οδό είναι απολαυστικό λόγω δύναμης, καθώς προσπερνάς απνευστί τους «νεοσαλίγκαρους», σε επαρχιακό δρόμο με στροφές είναι επικό, ενώ δεν μας κούρασε στην πόλη. Χωρίς αμφιβολία, πρόκειται για ολοκληρωμένο και πολύ καλύτερο αυτοκίνητο από το προηγούμενο, το οποίο εύκολα θα φέρει σε δύσκολη θέση πραγματικά σπορ αυτοκίνητα με διπλάσια τιμή και κυβισμό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 192/4.700-6.000 PS/rpm
Ροπή: 28,5/1.250-4.750 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6αρι αυτόματο
Τελική ταχύτητα: 234 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 6,7 sec
Μικτή κατανάλωση: 9,1 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 136
Βάρος: 1.160 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.850/1.727/1.414 mm
Χώρος αποσκευών: 211-941 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 150 ευρώ
Tιμή: 24.281 ευρώ με απόσυρση

Advertisement