Δοκιμάζουμε το MINI Cooper D 5D
ΔΟΚΙΜΕΣΔοκιμάζουμε το MINI Cooper D 5D
ΔΟΚΙΜΕΣΤο 5πορτο διατηρεί τα πλεονεκτήματα του Mini και με τον 3κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.5 lt μπορεί να παίξει ρόλο οικογενειακού αυτοκινήτου.
ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ
WHAT CAR
Το πνεύμα του Ισιγόνη αναβίωσε στο 5θυρο Mini! Οντας μικρό για 5πορτο αυτοκίνητο -κάτω από 4m-, μπορεί να ταξιδέψει χωρίς συμβιβασμούς με 4 επιβάτες και τις αποσκευές ενός τριημέρου, έχει εξαιρετικά οικονομικό κινητήρα με κατανάλωση στα 6 ευρώ/100 km, ενώ αν αποφασίσει κανείς να οδηγήσει γρήγορα, εκπλήσσεται ευχάριστα από την οδική συμπεριφορά του. Αυτή σε μεγάλο βαθμό είναι απόρροια του μεταξονίου που ξεπερνά τα 2,5 m σε συνδυασμό με τα φαρδιά μετατρόχια. Το 5πορτο Μini χρησιμοποιεί τον ολοκαίνουριο 3κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα της BMW, ο οποίος εντυπωσιάζει με την ομοιογένεια, την ευστροφία, τη ροπή αλλά και την κατανάλωση. Οι Γερμανοί πλέον έχουν ως δομικό στοιχείο τον κύλινδρο των 500 cc για όλους τους κινητήρες, ανεξαρτήτως καυσίμου. Στην περίπτωση του 3κύλινδρου πετρελαιοκινητήρα οφείλουμε να εκφράσουμε τον θαυμασμό μας για την απουσία κραδασμών, αλλά και την «ηλεκτρική» λειτουργία σε όλο το φάσμα στροφών. Ο οδηγός χάρη και στα 27 kgm δεν αισθάνεται πουθενά έλλειψη δύναμης και στο ταξίδι μπορεί άνετα να διατηρήσει πολύ υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα.
Εξωτερικά το 5πορτο Mini είναι αρμονικό και δεν σου δίνει την αίσθηση του μεγαλύτερου ή διαφορετικού – αυτό είναι μεγάλη επιτυχία των σχεδιαστών καθότι είναι 16 πόντους πιο μακρύ. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών έχει κερδίσει 67 lt έναντι του 3θυρου. Στο εσωτερικό, η συναισθηματική ρετρό σχεδίαση δημιουργεί τη γνωστή στους κατόχους Mini «φτιαχτική» ατμόσφαιρα, ενώ εντυπωσιάζει το μεγάλο, στρογγυλό και εύχρηστο όργανο. Επίσης χαρίζει η αλλαγή φωτισμού στο εσωτερικό ανάλογα με τη επιλογή χαρτογράφησης. Αυτή γίνεται σπρώχνοντας έναν δακτύλιο που περιβάλλει το αυτόματο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Στο Sport όλα φωτίζονται κόκκινα, στο Green πράσινα, στο ενδιάμεσο άσπρα. Ο οδηγός μπορεί να χαμηλώσει τη φωτεινότητα του καντράν, αλλά και του μεγάλου κεντρικού οργάνου στο νυχτερινό ταξίδι.
Ταξιδεύοντας…
Σα βγεις στον πηγαιμό για την Αράχωβα δεν σε απασχολεί πλέον πότε τελειώνει η ευθεία. Το 5πορτο Mini, χάρη και στο μακρύτερο μεταξόνιο, ταξιδεύει άνετα σε υψηλές ταχύτητες, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους ή συμβιβασμούς στην άνεση. Το κυριότερο, και παρά τα ελαστικά 245/40/17 Pirelli P7 που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής μας, δεν χοροπηδάει και δεν έχει καλπασμό ύστερα από κάποια χιλιόμετρα.
Βγαίνοντας από Ορχομενό για Λιβαδειά αρχίζουν τα ωραία. Το κιβώτιο εκτός από αυτόματη έχει και χειροκίνητη λειτουργία. Ο οδηγός μπορεί κάλλιστα να αλλάξει σχέση χωρίς να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι – αυτό ας το μελετήσουν οι κατασκευαστές (Ιταλοί, Ιάπωνες κ.ά.) που δεν μπορούν να πετύχουν ομαλή αλλαγή με τέρμα γκάζι. Στις στροφές το Mini έχει αμεσότητα, εξαιρετική κατευθυντικότητα και κοντρολάρεται πολύ εύκολα με το κοφτερό τιμόνι από τη στιγμή που θα γλιστρήσει. Τα ηλεκτρονικά παρεμβαίνουν όταν πράγματι χρειάζεται, αλλά ακόμη κι όταν είναι σβηστά το αυτοκίνητο διατηρεί μια ομοιογενή σπορτίφ συμπεριφορά που εμπνέει σιγουριά στον οδηγό και τον δικαιώνει σε οριακές καταστάσεις. Το προσπέρασμα στην ανηφόρα γίνεται αστραπιαία – το Mini διατηρεί «ατσαλάκωτα» πολύ υψηλό ρυθμό. Αν η 1η γενιά ήταν επικεντρωμένη στην εμφάνιση και η 2η στην οδήγηση, η 3η έχει αυτά τα στοιχεία, ενώ επιπλέον στην 5πορτη έκδοση είναι και άνετη. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα Μini;
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.496 cc
Ισχύς: 116 PS /4.000 rpm
Ροπή: 27,5 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 202 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,4 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 5,1 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 99 gr/km
Βάρος: 1.190 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.982 x 1.727 x 1.425 mm
Χώρος αποσκευών: 278 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: 20.920
Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil