Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το κορυφαίο Audi TT RS Coupe

Ελλάδα 18:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το κορυφαίο Audi TT RS Coupe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το κορυφαίο Audi TT RS Coupe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η τακτική του κεραυνοβόλου πολέμου βασίστηκε στα χαρακτηριστικά που σήμερα το TT RS μεταφέρει στον δρόμο. Εκρηκτική δύναμη πυρός, αστραπιαία ευελιξία και χειρουργική αποτελεσματικότητα.

Advertisement
Advertisement


Του Γιάννη Χαρπίδη, Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

ΥΠΑΡΧΟΥΝ αυτοκίνητα που θέλουν να λέγονται γρήγορα, υπάρχουν άλλα που θέλουν να δείχνουν γρήγορα και τέλος υπάρχουν και αυτά που ψυχή τε και σώματι είναι δοσμένα στην ανόθευτη έκφραση της πραγματικής ταχύτητας. Σε αυτή την τελευταία κατηγορία ανήκει και το TT RS. Μετά το R8 μάλιστα, είναι το μόνο Audi που δεν δείχνει καμία διάθεση να καμουφλάρει τον έντονο σπορ προσδιορισμό με τον οποίο οι Γερμανοί από το Ινγκολσταντ έχουν συνδέσει το ακρωνύμιο RS.

Το μαγικό πρόθεμα που γεννήθηκε με το RS2 και καθιερώθηκε στη συνείδηση των απανταχού petrolheads μέσα από τα station wagon RS4 και RS6, που εκτόξευσαν τον συνδυασμό του πρακτικού -και εν πολλοίς διακριτικού- με το σπορ σε μια άλλη διάσταση. Το TT από την άλλη πλευρά, όπως κάθε κουπέ, δεν θέλει να περνά απαρατήρητο. Πολύ περισσότερο στην έκδοση RS με τις τεράστιες εισαγωγές αέρα που έχουν καταλάβει όλη την επιφάνεια του προφυλακτήρα προκειμένου να τροφοδοτούν με αυτόν κινητήρα και φρένα, με τους μεγάλους τροχούς και βέβαια με τη σταθερή πίσω αεροτομή, η οποία προσφέρει την επιπλέον πίεση και σταθερότητα στην ουρά όταν η ταχύτητα ανεβαίνει.

Advertisement
Advertisement

CAR004_TTRS_018

CAR004_TTRS_023b
Τα βλέμματα όσων κινούνται γύρω σου και τα κινητά που αναδύονται προσπαθώντας να προλάβουν μια φωτογραφία είναι η απόδειξη ότι με το TT RS η Audi, τουλάχιστον σε επίπεδο αντίκτυπου, παίζει επί ίσοις όροις απέναντι στην Porsche Cayman S, η οποία αποτελεί το σημείο αναφοράς των καθαρόαιμων compact σπορ κουπέ. Μπορεί μάλιστα να μην προσφέρει την πρακτικότητα του πεντάθυρου, -δίδυμου τεχνολογικά – αδελφού RS3, όμως για τα δεδομένα της κατηγορίας και του χαρακτήρα του παραθέτει αρκετά στοιχεία που χτίζουν ένα ενδιαφέρον χρηστικό προφίλ. Οι κόμπακτ διαστάσεις συνεπάγονται την απροβλημάτιστη κίνηση στην πόλη, ενώ το ύψος από το έδαφος, σε συνδυασμό με τους κοντούς προβόλους, δεν θα προβληματίσει ακόμα και σε ράμπες με αρκετή κλίση και βέβαια ο χώρος αποσκευών, με παραπάνω από 300 lt, είναι ικανός για τη φιλοξενία αρκετών παραπάνω από τη μια βαλίτσα που συνήθως θεωρείται αρκετή για την κατηγορία.

CAR004_TTRS_038

Advertisement

Και βέβαια υπάρχουν και οι δύο πίσω θέσεις, οι οποίες πρακτικά είναι εικονικές για επιβάτες αλλά ιδιαιτέρως χρήσιμες για να βολέψεις αρκετές αποσκευές. Στα παραπάνω υπολογίστε και τη σφιχτή αλλά όχι ξερή απόσβεση που δίνει μια συμπαγή, ποιοτική κύλιση και δεν θα κουράσει ή θα ενοχλήσει, ακόμα και με τη ρύθμιση του προφίλ οδήγησης στην επιλογή Dynamic. Το RS3 περνά λίγο πιο ραφιναρισμένα επάνω από ανωμαλίες, τελικά, όμως, η μικρή διαφορά δεν απασχολεί, καθώς το μειωμένο φιλτράρισμα ταιριάζει και με την πιο σπορ διάθεση που σου μεταφέρει το TT RS. Το μίνιμαλ εσωτερικό είναι απλά υπέροχο σε κάθε του λεπτομέρεια. Η χαμηλή θέση οδήγησης σού μεταφέρει το μήνυμα ότι βρίσκεσαι σε κάτι ξεχωριστό, ενώ το τιμόνι με την παχιά στεφάνη και την επένδυση αλκαντάρα απογειώνει τη διάθεση. Βέβαια, η έννοια της απογείωσης με το TT RS πολλές φορές ξεφεύγει από το πλαίσιο της γλαφυρής περιγραφής και φλερτάρει με την πραγματικότητα.

CAR004_TTRS_039

Advertisement

Με ποιον άλλο χαρακτηρισμό θα μπορούσες να αναφερθείς στην ικανότητά του να ξεκινά από στάση και μόλις 3,7’’ αργότερα το ταχύμετρο να έχει σκαρφαλώσει στα 100 km/h, συνεχίζοντας μάλιστα την αναρρίχησή του σε όλο και μεγαλύτερες τιμές με σχεδόν αμείωτη ένταση, ακόμα μετά τα 200+ km/h; Την πρώτη φορά που θα εξαντλήσεις όλη τη διαδρομή στο πεντάλ του γκαζιού με τα κλαπέτα της εξάτμισης εντελώς ανοιχτά, είναι σίγουρο ότι θα γουρλώσεις τα μάτια και θα νιώσεις την καρδιά σου να χτυπά πιο γρήγορα. Η δυνατή πολεμική ιαχή του κινητήρα πλημυρίζει την καμπίνα, σβήνοντας ακόμα και τον αρκετό θόρυβο που φτάνει στ’ αφτιά σου από την κύλιση των τεράστιων ελαστικών. Και αυτός ο χαρακτηριστικός γεμάτος βρυχηθμός είναι ό,τι πιο macho μπορείς να ακούσεις από ένα σύνολο με λιγότερους από έξι κυλίνδρους. Ο 5κύλινδρος TFSI των 2,5 λίτρων είναι, όμως, καταιγιστικός σε κάθε του διάσταση. Οι στρογγυλοί 400 PS είναι σίγουρα αυτοί που αρχικά κλέβουν την προσοχή, ωστόσο στην πράξη είναι τα σχεδόν 49 kg ροπής που κάνουν τη διαφορά. Το κυριότερο; Η προσεγμένη διαμόρφωση των καμπύλων απόδοσης έχει αντίστοιχο μερίδιο ευθύνης στο τελικό αποτέλεσμα. Το πάρττ ξεκινά από χαμηλά, η ροπή κορυφώνεται πριν το στροφόμετρο περάσει τις 2.000 rpm και διατηρεί την ευρωστία της μέχρι το σημείο που το παιχνίδι περνά στα χέρια της ισχύος, κοντά στις 6.000 rpm. Το 7άρι S-Tronic ανταποκρίνεται στην πίεση του γκαζιού με εξαιρετική ευαισθησία και κάθε φορά που θα το απαιτήσεις η έντονη επιτάχυνση που σε πιέζει στο κάθισμα, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για το πόσο γρήγορο είναι το μικρό κουπέ της Audi.

CAR004_TTRS_043

Αν στο πίσω μέρος του μυαλού δεν υπήρχε η σιγουριά που αυτόματα σου δημιουργεί η παρουσία της τετρακίνησης, είναι σχεδόν σίγουρο ότι το πάτημα στο δεξί πεντάλ θα ήταν πιο διστακτικό, πιο μετρημένο. Ειδικά όταν βλέπεις συχνά τον γεμάτο ύπουλες υγρασίες δρόμο να χάνεται πίσω από την έντονη καμπυλότητα της στροφής που ακολουθεί, όπως στη χειμερινή μας απόδραση στη φιδίσια διαδρομή που σκαρφαλώνει τον Ελικώνα. Ομως, όπως πολλές φορές συμβαίνει με τις τετρακίνητες σπορ εκδόσεις της Audi, με το TT RS πιάνεις τον εαυτό σου να χάνει την επαφή με το μέτρο. Μόνο που εδώ, ακόμα και η μικρή υπερβολή μεταφράζεται σε ταχύτητα. Πολλή ταχύτητα. Βλέπετε, από τη μια μεριά είναι το εκρηκτικό πακέτο του κινητήρα και από την άλλη το εύστοχο κοκτέιλ μετάδοσης και γεωμετρίας. Ακόμα και αν βυθίσεις απότομα το δεξί πόδι στο πάτωμα, βγαίνοντας από μια αργή στροφή, είναι πιο πιθανό να ζαρώσει η άσφαλτος από την ενέργεια που διοχετεύεται καθώς τα ελαστικά γαντζώνουν πάνω της, παρά να ακούσεις τον ήχο από κάποιο σπινάρισμα. Και αυτό είναι το πραγματικό πλεονέκτημα του TT RS.

Advertisement

CAR004_TTRS_046

Η ικανότητα δηλαδή να μετατρέπει και το παραμικρό απόθεμα ισχύος σε αξιοποιήσιμο έργο. Οχι, δεν είναι το «παιχνίδι» που θα σε παρασύρει να σπάσεις την ισορροπία. Είναι ένα καταδιωκτικό εδάφους που θα σε προκαλέσει να πειθαρχήσεις στην ακρίβειά του, μόνο και μόνο για να απολαύσεις την ένταση της απόλυτης ταχύτητας. Καταλαβαίνεις ότι η ρύθμιση της τετρακίνησης βάζει πλέον στην εξίσωση και την εμπλοκή του πίσω μέρους. Οχι σε βαθμό που να επιτρέπει τη ρύθμιση της γωνίας με το γκάζι, αλλά στο ποσοστό που χρειάζεται ώστε να ενισχύει την ισορροπία με την οποία το πλαίσιο διαχειρίζεται τις πλευρικές φορτίσεις. Το TT RS είναι πιο κοντό, πιο φαρδύ, πιο τετράγωνο και περίπου 70 κιλά πιο ελαφρύ από το RS3. Και αυτά τα στοιχεία αποτυπώνονται με μια τονισμένη ζωντάνια στο πάτημα και στην απόκριση στη μεταφορά βάρους. Εχει εξαιρετική κατευθυντικότητα στις γρήγορες καμπές, όπου πολύ συχνά βλέπεις την ένδειξη της πλευρικής επιτάχυνσης να φλερτάρει με το 1g -σε τυπική άσφαλτο !-, ενώ είναι πανεύκολο ακόμα και να μεταβάλεις την τροχιά σου μέσα στη στροφή, εκμεταλλευόμενος το απόλυτα πειθήνιο μπροστινό μέρος και το ακριβέστατο τιμόνι. Σύντομα, μάλιστα, διαπιστώνεις ότι μπορείς να εμπιστευθείς απόλυτα τα δυνατά φρένα και να μεταφέρεις το φρενάρισμα πιο βαθιά μέσα στη στροφή ώστε να προκύψει και το ελαφρύ γλίστρημα της ουράς που θα βελτιώσει τη γωνία με την οποία στοχεύεις την έξοδο. Η διαδικασία από εκεί και πέρα είναι απλή: γκάζι και… μπαμ! Απογείωση μέχρι την επόμενη στροφή. Το πόσο γρήγορα θα φτάσεις σε αυτή, όπως τελικά και ο ρυθμός που θα ακολουθήσεις, εξαρτάται από το θάρρος σου να συνεχίσεις να πατάς το πεντάλ βλέποντας στο κοντέρ ενδείξεις που, υπό άλλες συνθήκες, θα έμοιαζαν αδιανόητες. Αυτό, όμως, είναι το στοιχείο που προσδιορίζει το TT RS.

CAR004_TTRS_001

Πρόκειται για όπλο που είναι φτιαγμένο ώστε να εκμεταλλεύεται το 100% της εκρηκτικής του δύναμης στο 100% των περιπτώσεων. Το φοράς μόλις θα κάτσεις στο άνετο μπάκετ, σε πείθει να το εμπιστευθείς από την πρώτη στιγμή και σύντομα ανακαλύπτεις ότι σου επιτρέπει να κινηθείς παντού απίστευτα γρήγορα με ελάχιστη προσπάθεια, δίνοντας μια αίσθηση απόλυτης κυριαρχίας. Δύσκολα μπορούμε να σκεφτούμε κάτι αντίστοιχα γήινο που θα μπορέσει να ακολουθήσει το TT RS σε μια ανοιχτή διαδρομή. Εκτός και αν αυτό το κάτι είναι το RS3. Και ο οδηγός του θα έχει έναν επιπλέον λόγο για να χαμογελά. Θα έχει ακόμα στην τσέπη του σχεδόν 35.000 ευρώ για να ταΐζει τα 400 καθαρόαιμα.

KEY TECH

Το χαμηλό βάρος είναι ένας από τους βασικότερους συμμάχους που μπορεί να έχει ένα σπορ αυτοκίνητο. Στο TT RS σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει η κατασκευή του πλαισίου με συνδυασμό διαφόρων υλικών. Ετσι, στο μπροστινό μέρος, όπως και στο πάτωμα στον χώρο επιβατών, χρησιμοποιείται θερμικά επεξεργασμένος σφυρήλατος χάλυβας, ο οποίος, χάρη στην υψηλή του ακαμψία, επιτρέπει τη διαμόρφωση τμημάτων με πολύ λεπτά τοιχώματα και επομένως αρκετά χαμηλό βάρος. Επιπλέον, στοιχεία της δομής του χώρου επιβατών, όπως και όλα τα εξωτερικά τμήματα αλλά και μέρη της ανάρτησης, είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Τέλος, θα σημειώσουμε ότι ο 2.5 TFSI στην πιο πρόσφατη εξέλιξή του που φιλοξενείται στο TT RS είναι κατά 26 κιλά ελαφρύτερος από την προηγούμενη γενιά, ευνοώντας σημαντικά τη μείωση του βάρους στον εμπρός άξονα αλλά και τη συνολική κατανομή βάρους του αυτοκινήτου.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.480 cc, i5, TURBO, 400 PS @ 5.850-7.000 rpm, 48,9 kgm @ 1.700-5.850 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ S-Tronic, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 3,7”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 (προαιρετικά 280) km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 12,1 lt/100 km
CO2: 187 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.191/1.832/1.344 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.505 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 305 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.515 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €104.100

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1