Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Fiat Punto 1.3 MultiJet

Ελλάδα 2:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Fiat Punto 1.3 MultiJet

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Fiat Punto 1.3 MultiJet

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πώς ορίζεται στις μέρες μας το πετυχημένο σουπερμίνι; Μήπως είναι αυτό που προσφέρει πολλά σε χαμηλή τιμή; Αυτό που έχει πλούσιους χώρους ή μικρή κατανάλωση; Η απάντηση είναι μία: αυτό που συνδυάζει όλα τα παραπάνω. Επειδή όμως στη ζωή μας δεν υπάρχει το ιδανικό και το τέλειο, θα αρκεστούμε στο να ζυγίσουμε τα «υπέρ» και τα «κατά». Το ίδιο πράττουμε και με την πετρελαιοκίνητη έκδοση του Punto.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Την ώρα που οι ανταγωνιστές της Fiat ανανεώνουν διαρκώς τα μοντέλα τους για να τα διατηρήσουν… φρέσκα στα μάτια των καταναλωτών, στο Τορίνο δείχνουν να αμελούν το συγκεκριμένο τομέα. Πέρα από ελάχιστες αλλαγές σε σχεδίαση – υλικά (και πιο πολλές στο όνομά του), το Punto παραμένει ίδιο εδώ και αρκετά χρόνια. Πολλοί υποστηρίζουν ότι οι κινητήρες diesel δεν έχουν νόημα σε ένα αυτοκίνητο πόλης. Θα συμφωνήσουμε για όσους κινούνται αποκλειστικά μέσα στην πόλη. Επειδή όμως στη χώρα μας τα σουπερμίνι τείνουν να γίνουν τα «απόλυτα οικογενειακά αυτοκίνητα», μήπως να το ξανασκεφτούμε;

Το Punto της δοκιμής μας έφερε λοιπόν τον diesel MultiJet 1,3 lt. Στη συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 85 ίππους και 20,4 χλγμ. ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Η Fiat ανακοινώνει μέση κατανάλωση μόλις 3,5 λίτρα ανά 100 χλμ., επίδοση που αντιστοιχεί σε 90 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ. Πέρα λοιπόν από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, προσπαθήσαμε να διαπιστώσουμε πόσο οικονομικό είναι σε κατανάλωση.

Advertisement
Advertisement

Διανύσαμε μαζί του εκατοντάδες km σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο. Η ένδειξη της μέσης κατανάλωσης στο ταξίδι διατηρήθηκε χωρίς πολύ κόπο στα επίπεδα των 4,5 lt/100 km, επίδοση κάτι παραπάνω από αξιοπρόσεκτη. Σε αυτό συμβάλλουν οι μακριές σχέσεις στο 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που μετριάζουν πάντως τις επιδόσεις. Ο κινητήρας ακούγεται μόνο στο ρελαντί, όχι όταν λειτουργεί σε υψηλές στροφές, ενώ και οι θόρυβοι που περνούν στο εσωτερικό σε μεγάλες ταχύτητες είναι μόνο αεροδυναμικοί.

Το τιμόνι έχει σωστό βάρος όταν απενεργοποιηθεί η λειτουργία City για κίνηση σε αστικό περιβάλλον. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αρκετά μαλακή, με αποτέλεσμα το Punto να προσφέρει άνεση στις λακκούβες των πόλεων και στο ταξίδι, όμως ταυτόχρονα να εμφανίζει κλίσεις στις στροφές. Μην παρασυρόμαστε όμως: η συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου της Fiat εστιάζει στη χαμηλή κατανάλωση και την άνεση, όχι σε sport συμπεριφορά.

Η τιμή του Punto 1.3 MultiJet δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «ευκαιρία», καθώς στο επίπεδο εξοπλισμού Easy κοστίζει 15.300 ευρώ (χωρίς το όφελος της απόσυρσης). Η τιμή φαίνεται υψηλή, όμως το όφελος από τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας αποδεικνύεται σημαντικό σε βάθος χρόνου. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, κλιματισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, ραδιο-CD με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδίου.

Advertisement

Οι επιλογές στα αυτοκίνητα της κατηγορίας Β είναι αναμφισβήτητα στις μέρες μας πάρα πολλές. Όμως η συνολική οδική συμπεριφορά του Punto, οι ικανοποιητικοί χώροι του, η οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου είναι κριτήρια για όσους αναζητούν νέο μικρό αυτοκίνητο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.3 MULTIJET)

Advertisement

Κινητήρας: 1.248 cc
Ισχύς: 85 PS στις 3.750 rpm
Ροπή: 20,4 kgm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 172 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 13,1 sec
Μεικτή κατανάλωση: 3,5 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 90 g/km
Βάρος: 1.145 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.065/1.687/1.490 mm
Χώρος αποσκευών: 275 lt.
Τέλη κυκλοφορίας:  0 ευρώ
Τιμή: 15.300 ευρώ (14.340 ευρώ με απόσυρση)

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil

zp8497586rq
Advertisement