Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Fiat 500L 1.3 MultiJet

Ελλάδα 15:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Fiat 500L 1.3 MultiJet

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Fiat 500L 1.3 MultiJet

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Fiat είναι αποφασισμένη να ρίξει όλους τους διαθέσιμους πόρους της στη διεύρυνση της οικογένειας 500, δημιουργώντας ουσιαστικά μία… θυγατρική μάρκα. Πρόκειται για αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν για τη σχεδίαση, την ποιότητα κατασκευής και το χαρακτήρα τους, όπως και το πολυμορφικό 500L, Το 500L έχει μήκος 4,15 m και διαθέτει χώρους που το μικρό τρίθυρο αυτοκίνητο δεν μπορούσε να προσφέρει.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Παρά την πιο… τετράγωνη σχεδίασή του, το Fiat 500L τραβά το βλέμματα στο πέρασμά του. Εντυπωσιάζει όμως και όταν βρεθείς στο εσωτερικό, με ευχάριστη και νεανική ατμόσφαιρα. Οι χώροι είναι κορυφαίοι και συγκρίνονται μόνο με αυτούς ενός μεσαίου οικογενειακού μοντέλου. Οι επιβάτες θα βολευτούν όσο ψηλοί και αν είναι, ενώ το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα έως 400 lt. θα φιλοξενήσει τις αποσκευές μίας οικογένειας.

Δοκιμάσαμε την πλέον δημοφιλή έκδοση για την ελληνική αγορά, αυτή με τον μικρό κινητήρα πετρελαίου. Ο 1.3 MultiJet αποδίδει 85 PS και 20,4 kgm ροπής και συνεργάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Ο συγκεκριμένος ντίζελ ακούγεται στο ρελαντί, όχι όμως και όταν δουλεύει σε υψηλότερες στροφές. Επιπλέον, η καλή ηχομόνωση δεν επιτρέπει σε άλλους θορύβους (πχ αεροδυναμικούς) να φθάσουν στα αυτιά των επιβατών. Ο μικρός κυβισμός του πετρελαιοκινητήρα συμβάλει στον περιορισμό της κατανάλωσης, από την άλλη όμως δεν μπορεί να εξασφαλίσει καλές επιδόσεις, καθώς αποδεικνύεται απλά επαρκής για τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Στον αυτοκινητόδρομο πάντως, το 500L 1.3 MultiJet ταξιδεύει με άνεση και – το κυριότερο – αποδεικνύεται απίστευτα οικονομικό. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, καταφέραμε να διατηρήσουμε τη μέση κατανάλωση κάτω από 5 lt/100 km! Στην πόλη η εξοικονόμηση καυσίμου δεν είναι το ίδιο εφικτή, όμως η σχετική ένδειξη στο trip computer δεν ξεπέρασε τα 7 lt/100 km. Ένα ακόμη όφελος είναι ότι με τέλη κυκλοφορίας μόλις 99 ευρώ, το ιταλικό μοντέλο δεν επιβαρύνει με σημαντικά πάγια έξοδα τον ιδιοκτήτη του. Η ανάρτηση του πολυμορφικού της Fiat έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την άνεση, επιτρέποντας κάποιες κλίσεις να εμφανίζονται στις στροφές. Δεν πρέπει να παρασυρόμαστε όμως: το 500L δεν απευθύνεται σε «ανήσυχους» οδηγούς, αλλά σε οικογενειάρχες.

Οι τιμές για το 500L 1.3 MultiJet αρχίζουν από τα 19.300 ευρώ (18.340 ευρώ με απόσυρση) για το επίπεδο εξοπλισμού Pop Star, το οποίο είναι αρκετά πλούσιο. Περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, cruise control, ραδιο-CD με οθόνη αφής 5,4 ιντσών και όλες τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες. Η ελληνική αντιπροσωπεία της Fiat προσφέρει και επιπλέον έκπτωση, που κυμαίνεται από 1.000 έως 1.400 ευρώ, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.3 MultiJet)

Advertisement

Κινητήρας: 1.248 cc
Ισχύς: 85 PS στις 3.500 rpm
Ροπή: 20,4 kgm στις 1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 165 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 14,9 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,2 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 110 g/km
Βάρος: 1.315 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.147/1.784/1.665 mm
Χώρος αποσκευών: 343-400 lt.
Τέλη κυκλοφορίας:  99 ευρώ
Τιμή: 18.340 ευρώ (με όφελος απόσυρσης)

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil