Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το diesel Ford B-MAX

Ελλάδα 15:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το diesel Ford B-MAX

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το diesel Ford B-MAX

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Ford B-Max ίσως κάποιους να μην τους κερδίσει με την πρώτη ματιά, σίγουρα όμως θα τους συνεπάρει προτάσσοντας την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την οικονομία που προσφέρει.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Το Ford B-Max βρίσκεται ήδη πάνω από έναν χρόνο στην ελληνική αγορά όσον αφορά στις βενζινοκίνητες εκδόσεις των 1.0 lt και ήδη, σύμφωνα με τα στοιχεία του συνδέσμου, έχουν πουληθεί 77 αυτοκίνητα. Πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1.6 lt που αποδίδει 95 PS, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομία.

Το σχήμα του B-Μax είναι πλέον οικείο. Εμπρός είναι εμφανής η εταιρική ταυτότητα της Ford, στο πλάι ξεχωρίζεις αμέσως τη συρόμενη πόρτα, ενώ πίσω η σχεδίαση κρύβει το ενός όγκου αμάξωμα που δείχνει μικρότερο απ’ ό,τι είναι. Ανοίγοντας ταυτόχρονα εμπρός και πίσω πόρτα έρχεσαι σε επαφή με το highlight του αμαξώματος. Το B-Max δεν έχει μεσαία κολόνα οροφής και έτσι με τις δύο πόρτες ανοιχτές δεν υπάρχει κάτι που να εμποδίζει την πρόσβαση των επιβατών. Η στιβαρή κατασκευή του πλαισίου σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση της εμπρός πόρτας που κλειστή λειτουργεί ως κολόνα οδήγησε σ’ αυτό το εντυπωσιακό και πρακτικό αποτέλεσμα. Όσον αφορά στους εσωτερικούς χώρους, τέσσερις ενήλικες θα ταξιδέψουν με τις αποσκευές τους χωρίς συμβιβασμούς.

Advertisement
Advertisement

Ο πετρελαιοκινητήρας είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος και σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί με θόρυβο ή κροτάλισμα στο ρελαντί. Αν ο οδηγός έχει ως στόχο την οικονομία, εντός πόλης πρέπει να οπλιστεί με υπομονή. Στις πολύ χαμηλές στροφές ο κινητήρας εξοικονομεί καύσιμο θυσιάζοντας τον ρυθμό, οπότε χρειάζεται να καταφύγεις στο θετικό σε αίσθηση αλλά μακρύ σε κλιμάκωση 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Δεν κινείσαι με μια σχέση «πάνω» εντός πόλης, αλλά με κόστος 7 ευρώ στα 100 km το δέχεσαι ευχαρίστως.

Στον αυτοκινητόδρομο το B-Μax είναι πολιτισμένο και επιτρέπει στον οδηγό να κρατά σταθερά μια ταχύτητα από 120-140 km/h, με την κατανάλωση να πέφτει στα 6 ευρώ /100 km. Η ηχομόνωση της καμπίνας εξασφαλίζει χαμηλό επίπεδο θορύβου, η ευστάθεια στον πλευρικό άνεμο είναι καλύτερη από αυτή που περιμένεις λόγω σχήματος και η ροπή του πετρελαιοκινητήρα επιτρέπει ένα ασφαλές προσπέρασμα σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο.

Advertisement

Η οδική συμπεριφορά είναι καλή για ένα αυτοκίνητο με ψηλό κέντρο βάρους. Στην έξοδο κλειστής ή μέτριας στροφής ο οδηγός πρέπει να είναι φειδωλός στο γκάζι, καθώς η ροπή του πετρελαιοκινητήρα εύκολα σπάει την πρόσφυση. Το ερώτημα Β-Max με κινητήρα βενζίνης 1.0 lt /100 PS ή πετρελαίου 1.6 lt/ 95 PS απαντάται από το προσδόκιμο διανυθέντων χιλιομέτρων. Δεδομένου ότι η τιμή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης είναι 2.700 ευρώ υψηλότερη, χρειάζονται 80.000 χιλιόμετρα για να αποσβεστεί η διαφορά τιμής. Με μέσο όρο 10.000 χιλιόμετρα τον χρόνο, θα περάσουν 8 χρόνια για να αρχίσετε να κάνετε οικονομία. Αν κρατήσετε τόσο το αυτοκίνητο…

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.560 cc
Ισχύς: 95 PS /3.800 rpm
Ροπή: 21,9 kgm /1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 13,9 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,5 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 104 gr/km
Βάρος: 1.310 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.077/1.751/1.604
Χώρος αποσκευών: 318 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 94€
Τιμή (Trend:) 17.850€ (16.700€ με απόσυρση)


Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil

Advertisement