Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Δοκιμάζουμε το “ανοιχτό” Peugeot 108

  • Τάκης Τρακουσέλλης

Μύρισε καλοκαίρι για τα καλά! Αν και όποτε έχω στα χέρια μου αυτοκίνητο με οροφή που ανοίγει, αυτή μένει κλειστή μόνο σε χιόνι και βροχή… Εντός εποχής και ελληνικού κλίματος το νέο Peugeot 108 στην ανοικτή του έκδοση.

Δοκιμή: Γιαγτζόγλου Δημήτρης (twitter: @500rakias)

Εξάλλου στην χώρα μας ο ήλιος δεν κάνει εκπτώσεις τους περισσότερους μήνες του χρόνου. Νομίζω ότι το γαλλικό μικρό με την υφασμάτινη ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή θα βρει σίγουρα θαυμαστές. Δεν υπάρχει νέος (ή κάποιος που αισθάνεται νέος) και δεν θα στρέψει το βλέμμα πάνω του.

Χρώματα υφασμάτινης οροφής;  Μαύρο, γκρι και μοβ. Το άνοιγμα της από ένα κουμπάκι στην πλαφονιέρα της οροφής και μάλιστα δεν επηρεάζεται από την ταχύτητα! Διαθέτει και ανεμοθραύστη που ανοίγει αυτόματα έτσι ώστε να περιορίζεται η πιθανότητα στροβιλισμού του αέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ε και να ακούσετε και λίγο παραπάνω αεροδυναμικούς θορύβους στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο με γρήγορο ρυθμό να κάνετε τα «στραβά αυτιά»!

Θα σας είμαι ειλικρινής. Μπορεί οι εκδόσεις TOP να είναι λίγο πιο ακριβές από τα αντίστοιχα επίπεδα εξοπλισμού του «απλού» 108, αλλά θα διαπιστώσετε ότι δεν θα κλάψετε για αυτά τα παραπάνω χρήματα. Είναι αυτή η αίσθηση ελευθερίας. Ένα αδιαπραγμάτευτο ατού του 108 TOP!

Πάντως με τις εκφράσεις και τα βλέμματα θαυμασμού αισθάνεσαι και λίγο talk of the town. Μπροστά δεσπόζει η χρωμιωμένη μάσκα της εταιρείας με το όρθιο λιοντάρι. Χαμηλά στον προφυλακτήρα βρίσκονται και τα LED φώτα ημέρας. Θα μπορούσαν να είναι και απλά φώτα. Προσωπικά με τα LED έχω ένα θεματάκι, μου κάνουν κάτι από …χριστουγεννιάτικο δέντρο, αλλά όπως και να το κάνουμε όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν πλέον στην τεχνολογία αυτή. Πίσω, η μαύρη γυάλινη πόρτα του χώρου αποσκευών «δένει» αρμονικά με τα φωτιστικά σώματα που εξέχουν.

Πάμε μέσα! Ωραίο εσωτερικό, καλοφτιαγμένο και δεμένο, λιτό αλλά όχι αδιάφορο. Οθόνη Mirror Screen 7 ιντσών, εύκολη στην χρήση της για την ψυχαγωγία των επιβατών. Στροφόμετρο, ο πίνακας δεν έχει (δεν με ενόχλησε καθόλου), βρίσκεται στον προεραιτικό εξοπλισμό.

Εύκολα θα βρεις την θέση σου ως οδηγός. Ορατότητα μια χαρά, αλλά οι πίσω επιβάτες θα δυσκολευτούν λίγο με τον περιορισμένο χώρο για τα πόδια. Εντάξει, μικρό αυτοκίνητο πόλης είναι. Και ο χώρος αποσκευών μικρός με 196 λίτρα, αλλά απόλυτα εκμεταλλεύσιμος, και εάν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα σε ποσοστό 50:50 έχεις στην διάθεσή σου 780 λίτρα! Οι καθρέφτες ας μην ήταν στο χρώμα του αμαξώματος. Ας ήταν καλύτερα ηλεκτρικοί (στην έκδοση που οδήγησα). Είναι αυτές οι μικρές ευκολίες που όταν σου λείπουν μπορείς να καταλάβεις την αξία τους.

Το τρικύλινδρο μοτέρ ταξιδεύει ευχάριστα το 108 TOP και δεν σε κουράζει. Κραδασμούς και θόρυβο θα διαπιστώσεις κυρίως χαμηλά αλλά όχι κάτι το ενοχλητικό.  Αυτό που μου άρεσε πολύ είναι η αρκετά αραιή κλιμάκωση του 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου αλλά και η θέση και  η αίσθησή του.  Το «τσίτωνα» με την 2η σχέση να ξεπερνά ακόμη και τα 100 χλμ/ώρα . Αν το παρακάνεις, θα γύρει λίγο παραπάνω. Τα φρένα αποτελεσματικά και δεν φάνηκαν να κουράζονται. Κατανάλωση κοντά στα 6,0 λίτρα /100χλμ αλλά πάλι το πόδι μου ήταν αρκετά βαρύ.

Μπορεί με τα χρήματα που θα δώσεις για το 108 TOP να βρεις αρκετές προτάσεις στην αγορά. Αυτό που δύσκολα θα βρεις είναι η διάθεση αυτού του αυτοκινήτου που θα στην μεταδώσει με μεγάλη ευκολία και απλόχερα. Ιδανική επιλογή για εκείνους που δεν έχουν μεγάλη ανάγκη από χώρους.

Α! Δεν θα σας χαλάσει καθόλου το ότι όρθιο λιοντάρι του 108 TOP έφαγε και τα τέλη κυκλοφορίας!

Δημοφιλή στο Protothema.gr