Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Jimny

Ελλάδα 9:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Jimny

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Jimny

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Suzuki έχει ήδη λανσάρει το SX4 S-Cross, έχει έτοιμο το νέο Vitara, όμως επιμένει να διατηρεί στη γκάμα της το Jimny, που είχε πρωτοπαρουσιαστεί το 1998, με συνεχή facelift. Τι είναι αυτό που κάνει αειθαλές το off road – τσέπης; Μπροστά μας έχουμε μία ακόμη ανανεωμένη έκδοση, σε μία προσπάθεια να πιάσει τα στάνταρ που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Στο… προαιρετικό κομμάτι, αυτό της εμφάνισης, παρατηρούμε νέες σκούρες ζάντες αλουμινίου με 15 ίντσες διάμετρο, ενώ η παλέτα των χρωμάτων περιλαμβάνει επιπλέον πράσινο, ασημί και καφέ. Στην καμπίνα των επιβατών εντοπίζουμε άμεσα το νέο τιμόνι με τις τρεις ακτίνες, πιο πλούσιο πίνακα οργάνων με ένδειξη για την ενδεδειγμένη σχέση στο κιβώτιο (σε μία προσπάθεια περιορισμού της μέσης κατανάλωσης).

Τα μεγαλύτερα οφέλη είναι στον τομέα της ασφάλειας. Η παρουσία του ESP (του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας δηλαδή) είναι υποχρεωτική πλέον σε κάθε καινούργιο αυτοκίνητο και στο Jimny προσφέρει σιγουριά στην άσφαλτο. Υπάρχει βέβαια η δυνατότητα απενεργοποίησης για διασκεδαστικές «τροχιές» στο χώμα και τη λάσπη. Η ένδειξη του συστήματος ελέγχου πίεσης ελαστικών μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη για ένα όχημα που κινείται «εντός» και «εκτός».

Advertisement
Advertisement

Οδηγώντας το ανανεωμένο Jimny αντιλαμβάνεσαι ότι οι «ιδιοτροπίες» παραμένουν: το χαλαρό και με ανεπαρκή πληροφόρηση τιμόνι, ο ασαφής επιλογέας ταχυτήτων, τα μέτρια σε αίσθηση φρένα, οι έντονες κλίσεις του αμαξώματος, ο αδύναμος στις χαμηλές στροφές 1.300άρης κινητήρας. Είναι προφανώς ελαττώματα που ελάχιστους ιδιοκτήτες Jimny ενόχλησαν και ακόμη λιγότερους έκαναν να… απολογηθούν γι’ αυτά.

Γιατί; Διότι το μικρό της Suzuki είναι ένα σκληροπυρηνικό εκτός δρόμου αυτοκίνητο, από τα παλιά. Δύσχρηστο στην άσφαλτο, πραγματικό εργαλείο όμως μακριά από αυτήν. Στο χώμα, στη λάσπη, στην άμμο, ακόμη και στο χιόνι, ξέρει να κάνει τη δουλειά που του αναθέτει το αφεντικό του. Το χαμηλό του βάρος, η απόσταση από το έδαφος, η τετρακίνηση (με μπόνους τις κοντές σχέσεις μετάδοσης), εξασφαλίζουν ότι δεν θα κολλήσει εκεί όπου οι ιδιοκτήτες μεγάλων και πανάκριβων SUV θα ντροπιαστούν.

Για όσους αναζητούν πολυτέλεια και χώρους, ίδια συμπεριφορά στο δρόμο και στο χώμα, πλούσιο εξοπλισμό, υπάρχουν πολλές επιλογές. Για τους υπόλοιπους, όσους αδιαφορούν αν λερώσουν με λάσπες τα πατάκια, υπάρχει το Suzuki Jimny. Στην τιμή των 15.290 ευρώ με το πρόγραμμα Easy Bonus και το όφελος απόσυρσης. Το προ ανανέωσης μοντέλο συνεχίζει να είναι διαθέσιμο, με μειωμένη τιμή στα 13.940 ευρώ.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ JIMNY 1.3 AWD
Κινητήρας: 1.328 cc
Ισχύς: 85 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 11,2 kgm στις 4.100 rpm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 140 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 14,1 sec
Μεικτή κατανάλωση: 7,1 lt/100 km (εργ.)
Εκπομπές CO2: 162 gr/km
Βάρος: 1.060 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.695/1.600/1.705 mm
Χώρος αποσκευών: 113 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 364,5 ευρώ
Τιμή: 15.290 € (με προσφορά και όφελος απόσυρσης)

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil

Advertisement