Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το A3 Sportback με φυσικό αέριο

Ελλάδα 1:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το A3 Sportback με φυσικό αέριο

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το A3 Sportback με φυσικό αέριο

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τα οχήματα που χρησιμοποιούν πεπιεσμένο φυσικό αέριο (Compressed Natural Gas – CNG) γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στην Ευρώπη, «κλέβοντας» μερίδιο αγοράς από τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας υποστηρίζουν ότι το CNG μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα κατά 30 έως 50% σε σχέση με το diesel. Τη στιγμή όμως που στη γειτονική Ιταλία υπάρχουν περισσότερα από 1.000 πρατήρια φυσικού αερίου, το δίκτυο στη χώρα μας είναι υποτυπώδες. Πόσο μπορεί να επηρεάσει το γεγονός αυτό την αποδοχή του A3 Sportback g-tron από το ελληνικό κοινό;

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Το μικρομεσαίο Audi διαθέτει δύο δεξαμενές CNG, με χωρητικότητα 14,4 kg, αλλά και ένα τυπικό ρεζερβουάρ βενζίνης 50 lt. Ο Όμιλος Volkswagen έχει εξελίξει τον 1.4 TFSI για τα μοντέλα διπλού καυσίμου, προσαρμόζοντας την μέγιστη ισχύ στα 110 PS και τη ροπή στα 20,4 kgm. Οι συγκεκριμένες τιμές θεωρούνται οι βέλτιστες για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, χωρίς να επηρεάζονται σημαντικά οι επιδόσεις.

Όταν θέτεις σε λειτουργία τον κινητήρα επιλέγεται αυτόματα το φυσικό αέριο ως καύσιμο. Με μεικτή κατανάλωση 3,5 kg ανά 100 km, το Α3 g-tron προσφέρει αυτονομία 400 km. Πληρώνοντας δηλαδή λιγότερα από 15 ευρώ εξασφαλίζεις τις εβδομαδιαίες μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Για τα ταξίδια και τις διακοπές, στη θεωρητική αυτονομία προστίθενται άλλα 900 km από το ντεπόζιτο βενζίνης. Έτσι αντιμετωπίζεται το λεγόμενο «άγχος της αυτονομίας», που βιώνουν οι ιδιοκτήτες ενός ηλεκτρικού μοντέλου.

Advertisement
Advertisement

Μόνο οι ενδείξεις στον πίνακα των οργάνων για το διαθέσιμο υπόλοιπο στις δεξαμενές φυσικού αερίου «μαρτυρούν» στον οδηγό την ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου Α3. Κατά τα άλλα, το g-tron δεν χάνει τα προτερήματα μίας συμβατικής έκδοσης του γερμανικού μικρομεσαίου: άριστη ποιότητα κύλισης, μηδενικοί τριγμοί και θόρυβοι στο εσωτερικό, πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Παρά την περιορισμένη ισχύ του, ο 1.4 TFSI χαρίζει ικανοποιητική επιτάχυνση στο βάρους 1.260 kg αυτοκίνητο, με τη βοήθεια του σωστού σε κλιμάκωση 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου.

Το A3 g-tron φτιάχτηκε για να ταξιδεύει οικονομικά στον αυτοκινητόδρομο, όμως «νιώθει» άνετα και σε σφιχτό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές. Οι κλίσεις παραμένουν μικρές, το πλαίσιο αντιδρά σωστά, το τιμόνι παρέχει επαρκή πληροφόρηση για τη θέση των τροχών. Μοναδικό μειονέκτημα της συγκεκριμένης έκδοσης είναι ο περιορισμός του όγκου αποσκευών στα 280 lt, που θα καλύψει οριακά τις ανάγκες μίας οικογένειας.

Η έκδοση CNG δεν είναι ούτε η πιο sport, ούτε η πιο φθηνή του Audi A3 Sportback. Μπορεί, όμως, να γίνει η πιο οικονομική, με δεδομένη τη χαμηλή τιμή του φυσικού αερίου και την περιορισμένη κατανάλωση. Η διείσδυσή της στους Έλληνες οδηγούς εξαρτάται, πάντως, και από την ανάπτυξη της σταθμών ανεφοδιασμού.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.395 cc
Ισχύς: 110 PS στις 4.800 – 6.000 rpm
Ροπή: 20,4 kgm στις 1.500 – 3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 11 sec
Μεικτή κατανάλωση: 3,5 kg CNG/100 km (εργ.)
Εκπομπές CO2: 95 gr/km
Βάρος: 1.260 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.310/1.785/1.427 mm
Χώρος αποσκευών: 280 lt
Τέλη κυκλοφορίας:
Τιμή: Από 26.040 ευρώ (με όφελος απόσυρσης)

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil