Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη Mercedes B-Class 1.5CDi

Ελλάδα 9:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε τη Mercedes B-Class 1.5CDi

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη Mercedes B-Class 1.5CDi

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η ανανεωμένη Β-Class στην πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1,5 lt συνδυάζει όλα όσα ζητά μια οικογένεια για τις μετακινήσεις της.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Είχαμε στα χέρια μας για εκτενή δοκιμή την ανανεωμένη B180 των 1,5 lt/109 PS με ημιαυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων 7Gtronic και ελαστικά 195/65 σε καλαίσθητες ζάντες 17 ιντσών. Σημειώστε πως υπάρχει και έκδοση B160 με τον ίδιο κινητήρα, απόδοσης 90 PS. Η B-Class έχει νέους προφυλακτήρες και ελαφρώς διαφορετικά φωτιστικά σώματα, όμως βασική είδηση είναι η χρήση του μικρού πετρελαιοκινητήρα που αποτελεί προϊόν συνεργασίας των Mercedes – Renault. Ο λόγος για τον 1.500άρη υπερτροφοδοτούμενο diesel τον οποίο φορούν επίσης η A-Class και η CLA.

Καθότι η B-Class έχει βάρος κοντά στον ενάμιση τόνο, το προφανές ερώτημα είναι αν επαρκούν η δύναμη και η ροπή αυτού του κινητήρα για άνετες μετακινήσεις εντός πόλης αλλά και ασφαλή ταξίδια με την οικογένεια και τις αποσκευές της. Οριακά μεν, επαρκεί δε, είναι η απάντηση. Η B-Class στη σημερινή της εκδοχή είναι ένα πολυτελές MPV με αρκετούς χώρους για τις μετακινήσεις των παιδιών αλλά και τα ψώνια. Εντός πόλης ο οδηγός θα εκτιμήσει ιδιαίτερα την άνεση του αυτόματου κιβωτίου (κοστίζει 2.500 ευρώ, εμείς όμως θα προτιμούσαμε το χειροκίνητο), καθώς και την απρόσκοπτη ορατότητα αλλά και ενδοτικότητα της ανάρτησης (αποσβεστήρες αερίου διπλού σωλήνα εμπρός, μονού πίσω), που συμβάλλει στην ποιότητα των μετακινήσεων.

Advertisement
Advertisement

Υπάρχουν τρεις χαρτογραφήσεις του κινητήρα με τα προγράμματα Eco, Manual, Sport. Οταν ενεργοποιείς τον κινητήρα η αρχική εργοστασιακή επιλογή είναι στο Eco, οπότε αν θες παρεμβαίνεις χωρίς να υπάρχει κάποια θεαματική διαφορά. Στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο το επίπεδο θορύβων είναι χαμηλό, ενώ οι πλευρικοί άνεμοι δεν επηρεάζουν έντονα την πορεία του αυτοκινήτου. Ο οδηγός μπορεί να διατηρήσει με ευκολία μια μ.ω.τ. κοντά στα 120-140 km/h χωρίς να πιέζει το αυτοκίνητο και με κατανάλωση κάτω από 7,5 ευρώ ανά 100 km. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές η B-Class συμπεριφέρεται ασφαλώς χωρίς να αγχώνει ή να τρομάζει. Αν χρειαστεί να προσπεράσεις σε ανηφόρα, αναλαμβάνει η ροπή των 26,5 kgm να σε βγάλει ασπροπρόσωπο και τα καταφέρνει. Απλά το προσπέρασμα δεν γίνεται αστραπιαία, ούτε οπουδήποτε – χρειάζεται να το υπολογίσεις από πριν.

Οδηγώντας την αντίστοιχη Α-Class με τον ίδιο κινητήρα 1,5 lt/109 PS είχαμε δηλώσει ευθαρσώς πως πρόκειται για ιδανικό συνδυασμό, τον κορυφαίο ίσως της σειράς, εκτός της A 45 AMG. Δεν μπορούμε όμως να πούμε το ίδιο και για την B-Class, χωρίς όμως να την αποκλείουμε από τις επιλογές μας. Θα βλέπαμε πολύ προσεκτικά και την B200 Natural Gas με τον συνδυασμό βενζίνης – φυσικού αερίου, που είναι ακόμη πιο οικονομική σε κατανάλωση.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.461 cc diesel
Ισχύς: 109 PS/4.000 /rpm
Ροπή: 26,5 kgm/1.750-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7Gtronic
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,9 sec (με 7Gtronic)
Μεικτή κατανάλωση: 6,9 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 112g/km
Βάρος: 1.450 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.393/1.786/1.557 mm
Χώρος αποσκευών: 488-1.547 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 100 ευρώ
Τιμή: 29.200 ευρώ

Advertisement