Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη BMW 428 Convertible

Ελλάδα 16:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε τη BMW 428 Convertible

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη BMW 428 Convertible

ΔΟΚΙΜΕΣ

Απαλλαγμένη από στροβιλισμούς – στρεβλώσεις, η πανέμορφη BMW 428 Cabrio επιτρέπει στους επιβάτες να απολαύσουν την επαφή με τη φύση.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Το ανοιχτό αυτοκίνητο ταιριάζει γάντι στους ελληνικούς δρόμους, ειδικά το καλοκαίρι από το σούρουπο ως το χάραμα, σε οποιαδήποτε διαδρομή εκτός πόλης και με τη φύση να οργιάζει. Πολλές οι συζητήσεις γύρω από τα ανοιχτά αυτοκίνητα. Αλλοι στέκονται στις επιδόσεις, άλλοι στην ποιότητα κατασκευής, άλλοι στην πρακτικότητα, άλλοι στο κακό μάτι. Η αλήθεια είναι πως μέχρι χθες όλα αυτά είχαν κάποια βάση. Σήμερα όμως η BMW με την 428 cabrio ανατρέπει τα δεδομένα. Ολο τον Ιούλιο την είχαμε στα χέρια μας και συμπληρώσαμε πάνω από 1.500 km σε κάθε είδους δρόμο. Μέσα στην πόλη, στο βουνό και τη θάλασσα. Την πήγαμε από Ορχομενό, Λιβαδειά, Δεσφίνα, Ιτέα, Γαλαξίδι, Ναύπακτο μέχρι και Σούνιο.

Η μεταλλική οροφή της όταν είναι κλειστή δεν έχει διαφορά από την απλή 428 παρά μόνο στο βάρος (+300 kg). Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και οι στρεβλώσεις λάμπουν διά της απουσίας τους. Με το πάτημα ενός κουμπιού η οροφή ανοίγει σε λιγότερα από 20 sec και αποθηκεύεται στον χώρο αποσκευών περιορίζοντας τη χωρητικότητά του κατά 140 lt. Με τα παράθυρα ανεβασμένα μπορείς να ταξιδέψεις άνετα με 140 km/h, χωρίς να σε ενοχλεί ο αέρας ή να μη σε ακούει ο συνοδηγός. Προσωπικά, δεν έχω μπει σε άλλο ανοιχτό αυτοκίνητο που να κινείται χωρίς να ενοχλεί ο αέρας μετά τα 100 km/h. Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η ακαμψία του πλαισίου – ναι, ξέρω, τοποθετείται και ο τρίλιτρος κινητήρας των 431 PS της M4 cabrio σε αυτό.

Advertisement
Advertisement

Με τη χαρτογράφηση στο Comfort περνάς πάνω από λακκούβες και ανομοιομορφίες σαν να μην υπάρχουν. Επιλέγεις Sport και η 428 cabrio, χωρίς να δείχνει το βάρος της, σε ανταμείβει με το ζύγισμά της και την ισορροπημένη της συμπεριφορά.
[nggallery id=3241]
Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα σβήνουν μερικώς στο πρόγραμμα Sport+, αν τα σβήσεις τελείως αισθάνεσαι πως κάτι αλλάζει στο σετάρισμα του αυτοκινήτου για να σε προστατέψει από «αλητείες». Ακόμη και σε αυτές, όμως, δεν λέει όχι η 428. Δεν έχει την αμεσότητα της 228, αλλά οι αρχοντικές αντιδράσεις του μακρού μεταξονίου κολακεύουν τον οδηγό. Το κοντρόλ είναι εύκολο, βρήκαμε τη χρυσή τομή επιλέγοντας Comfort για την ανάρτηση, Off για τα ηλεκτρονικά και Manual στο αυτόματο 8άρι κιβώτιο που παρά τα χρόνια του παραμένει κορυφαίο.

Ενδεικτικό της δουλειάς που έχει γίνει μέχρι και στην παραμικρή λεπτομέρεια είναι το ηχοσύστημα. Ακούς μουσική και πραγματοποιείς κλήση χρησιμοποιώντας το σύστημα ανοιχτής ακρόασης του αυτοκινήτου. Ο ήχος σβήνει με fade, όχι όταν καλείς αλλά μόλις γίνει η σύνδεση, τελειώνοντας το τηλεφώνημα το τραγούδι συνεχίζει από κει που διέκοψες. Σβήνεις τη μηχανή φτάνοντας στον προορισμό σου. Η μουσική, αν αφήσεις την οροφή ανοιχτή, συνεχίζει να παίζει για λίγη ώρα, εφόσον δεν κλειδώσεις το αυτοκίνητο. Προσωπικά, η 428 cabrio μας άφησε μια αίσθηση πληρότητας σε όλους τους τομείς. Αν θες να οδηγήσεις γρήγορα, μπορείς. Αν θες μια χαλαρή βόλτα με την οροφή ανοιχτή, είναι ό,τι καλύτερο, αφού ταξιδεύεις ξεκούραστα και έχει καλαίσθητη αρμονική εμφάνιση είτε κλειστή είτε ανοιχτή. Η κατανάλωση, αν προσέξεις, μένει σε μονοψήφιους αριθμούς. Μέχρι και η τιμή της είναι καλή για όσα προσφέρει. Αν μπορείτε, αξίζει τον κόπο!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.997 cc
Ισχύς: 245 PS/5.000-6500 rpm
Ροπή: 35,7 kgm/1.250-4.800 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: 8άρι αυτόματο
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 6,4 sec
Μικτή κατανάλωση: 9,7 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 154
Βάρος: 1.775 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.638/1.825/1.384 mm
Χώρος αποσκευών: 370 lt (230 lt με την οροφή ανοιχτή)
Τέλη κυκλοφορίας: 262 ευρώ
Τιμή: 56.900 ευρώ (54.100 με απόσυρση)

Advertisement

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil