Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Renault Captur με τον 1.5 diesel

  • Τάκης Τρακουσέλλης

Το να επιστρέφεις πίσω από το τιμόνι του Captur εξακολουθεί να είναι επίκαιρη κίνηση. Το αυτοκίνητο της Renault είναι αυτή τη στιγμή το πρώτο σε πωλήσεις SUV στην Ευρώπη, ανεξαρτήτως κατηγορίας! Μπροστά από μοντέλα όπως το Qashqai, το 2008 και το Mokka. Οι οδηγοί το εμπιστεύονται για τις μετακινήσεις τους, εντός και εκτός πόλεων και επιχειρούμε να θυμηθούμε τους λόγους της επιτυχίας του.

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Καταρχάς το Captur είναι συμπαγές εξωτερικά, με διαστάσεις που του επιτρέπουν να ζει καθημερινά στο ασφυκτικό αστικό περιβάλλον, χωρίς να δυσανασχετεί ο οδηγός του. Το μήκος του είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από αυτό ενός σουπερμίνι (4,12 m) και όμως οι χώροι του (ιδίως το πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτμπαγκάζ των 377 lt) είναι αντίστοιχοι ενός μικρομεσαίου οικογενειακού. Είναι όμορφο, με κεφάτες διχρωμίες στο αμάξωμα και στην καμπίνα των επιβατών, ενώ στις πλούσιες εκδόσεις – όπως η Dynamic στο αυτοκίνητο δοκιμής – είναι πλήρως εξοπλισμένο στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας.

Οι ομοιότητες με το Clio εξαντλούνται σε στοιχεία της εξωτερικής του εμφάνισης, καθώς το Captur έχει το δικό χαρακτήρα στο εσωτερικό, με ποιοτικά (αν και σκληρά στην αφή) πλαστικά, αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και έξυπνες λύσεις. Όπως το συρόμενο ντουλαπάκι εμπρός από το συνοδηγό, στο οποίο φιλοξενούνται μικρά και μεγάλα αντικείμενα με τάξη.

Επιλέξαμε να δοκιμάσουμε το Captur με τον 1.5 dCi τεχνολογίας Euro 6, έναν πετρελαιοκινητήρα που φορούν αρκετά μοντέλα του Ομίλου Renault-Nissan. Η έκδοση με τους 90 ίππους είναι αυτή που επιλέγουν οι Έλληνες πελάτες της γαλλικής μάρκας σε συντριπτικό ποσοστό, άνω του 80%. Αφενός διότι οι diesel παραμένουν εξαιρετικά δημοφιλείς στην ελληνική αγορά και αφετέρου διότι το κόστος αγοράς δεν… ξεφεύγει (η βασική έκδοση αρχίζει κάτω από τα 17.000 ευρώ).

Ο συνδυασμός του 1.5 dCi με το σαφές 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει ως στόχο τη χαμηλή κατανάλωση. Σε μεικτή χρήση, με τετραμελές πλήρωμα και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, γράψαμε κοντά στα 5 lt/100 km. Μπορεί η μειωμένη ισχύς συγκριτικά με τo Captur των 110 ίππων να γίνεται αντιληπτή σε στιγμές έντονης επιτάχυνσης, όμως στην πλειονότητα των καθημερινών μετακινήσεων ή των ταξιδιών η ροπή των 22,4 kgm αποδεικνύεται απόλυτα επαρκής.

Η ανάρτηση – με ημιάκαμπτο άξονα πίσω – έχει μαλακή ρύθμιση, καθώς οι μηχανολόγοι της Renault έκριναν ότι το Captur πρέπει να προσφέρει κυρίως άνεση. Το Captur είναι ένα ολοκληρωμένο baby SUV, με δυνατά στοιχεία τους κινητήρες, τους χώρους, τη σχεδίαση και την απόσταση των 20 cm από το έδαφος που αντισταθμίζει εν μέρει την απουσία τετρακίνησης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.461 cc
Ισχύς: 90 PS στις 4.000 rpm
Ροπή: 22,4 kgm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 171 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 13,1 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5,1 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 95 g/km
Βάρος: 1.170 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.122/1.778/1.566 mm
Χώρος αποσκευών: 377 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 85,5 ευρώ
Τιμή: Από 16.680 ευρώ

Δημοφιλή στο Protothema.gr