Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Citroen C1 1.2 Airscape

Ελλάδα 3:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε το Citroen C1 1.2 Airscape

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Citroen C1 1.2 Airscape

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μετά την εμπορική επιτυχία της τριπλέτας τα προηγούμενα χρόνια (C1, 107 τότε, Aygo), οι τρεις εταιρίες είπαν να επαναλάβουν το ίδιο εγχείρημα. Σε αυτή την κατασταλαγμένη γενιά, το νέο και ενδιαφέρον στοιχείο, είναι πως το κάθε ένα μικρό από τα τρία αυτονομήθηκε σχεδιαστικά.

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ

Εάν κρίνουμε από την εντυπωσιακή «φατσούλα» του Citroen C1, με τους μεγάλους στρογγυλούς προβολείς, τα φωτιστικά-φρύδια από πάνω τους και γενικότερα το εκκεντρικό ύφος, σαφώς και θα συμφωνήσουμε απόλυτα με την επιλογή τους.

Μια πολύ όμορφη και λειτουργική καμπίνα με αύρα παιχνιδιού κερδίζει τον οδηγό, με αρκετές δυνατότητες προσωπικής διαμόρφωσης (η τάση της εποχής), αφού πολλά από τα μέρη μπορούν να αντικατασταθούν από άλλα διαφορετικής απόχρωσης, δημιουργώντας ένα νέο σύνολο. Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι καλή, τα πλαστικά αναμενόμενα για την κατηγορία σκληρά, η εργονομία εύκολη και οι χώροι μικροαντικειμένων περισσότεροι από παλιά, ενώ η κατανομή των χώρων στις δυο σειρές χαρακτηρίζεται ικανοποιητική. Η μεγάλη μαλακή πανοραμική οροφή, αποκαλύπτεται με το πάτημα ενός κουμπιού και μετατρέπει το μικρό αυτοκίνητο σχεδόν σε κάμπριο!

Advertisement
Advertisement

Citroen-C1-640

Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1,2 λίτρων αποδίδει 82 ίππους και σχεδόν 12 kgm ροπής. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές λόγω και του περιορισμένου απόβαρου, η ουσία είναι όμως πως χαίρεσαι να πατάς το γκάζι και να βλέπεις οδηγούς μεγαλόσχημων αυτοκινήτων να αγκομαχούν σχεδόν να σε ακολουθήσουν. Είναι τόσο πρόθυμος αυτός ο τρικύλινδρος κινητήρας, που πολλές φορές απορείς για το τι υπάρχει κάτω από το καπό για να πηγαίνει τόσο σβέλτα, και σου δίνει συχνά την αίσθηση πως έχεις ένα πολύ πιο γρήγορο αυτοκίνητο από ό,τι στην πραγματικότητα είναι. Στην κατανάλωση, δεν ξεπεράσαμε πουθενά τα 7,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Citroen-C1-inter-640

Advertisement

Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, η εξοικονόμηση βάρους και η αμεσότητα στο σύστημα διεύθυνσης ολοκληρώνουν την καλή εικόνα στο δρόμο, τηρουμένων των αναλογιών, αλλά και με ότι συμβαίνει στη μικρή κατηγορία αυτοκινήτων πόλης. Και αυτό το C1 διατηρεί τη σταθερότητα, όπως συμβαίνει και με την αμιγώς κλειστή έκδοση. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά λιγότερο νευρικά κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες απ’ όσο θα περίμενες, μεταφέροντας αισθητά λιγότερους κραδασμούς στην καμπίνα επιβατών. Το Citroen C1 δείχνει μεγαλύτερη σιγουριά στην ευθεία, ενώ στις στροφές διατηρείται ουδέτερο, με την υποστροφή να εξελίσσεται ομαλά, διαχειριζόμενη εύκολα (όταν απαιτηθεί) από το ESP. Οι κλίσεις στο αμάξωμα δεν φοβίζουν και είναι απόρροια της άνεσης στην οποία έχει ρίξει το βάρος η ανάρτηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Advertisement

Κινητήρας: 1.199 cc

Ισχύς: 82 PS/ 5.750 rpm

Ροπή: 116 Nm/ 2.750 rpm

Advertisement

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Επιτάχυνση 0-100 km: 10,9 sec

Τελική ταχύτητα: 170 km/h

Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,4 lt (δοκιμής)

Εκπομπές CO2: 99 gr/km

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων

Βάρος: 865 kg

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.466/1.615/1.460 mm

Χώρος αποσκευών: 196 lt

Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

Τιμή: 12.036 ευρώ