Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Renault Clio 0.9 TCe των 90 ίππων

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Με αφορμή το τελευταίο φρεσκάρισμα του Renault Clio, θυμόμαστε εκ νέου τις καλές στιγμές του, με σύμμαχο τι άλλο από τον μικρό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα Euro6 με χωρητικότητα 0.9 του λίτρου, ισχύ 90 ίππους και την πρόθεση να αμφισβητήσει τους απανταχού diesel…

Δοκιμή: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ (gt@newsauto.gr)

Ας ρίξουμε μια ματιά στα συστατικά που έφεραν την επιτυχία στο μικρό γαλλικό αυτοκίνητο, σε αυτή την τελευταία γενιά, πριν από την επόμενη. Το Clio, με μήκος 4,062 m, εξακολουθεί να είναι ένα από τα μεγαλύτερα σούπερ μίνι. Οι χώροι του, λοιπόν, είναι επαρκέστατοι για 4 άτομα και στο πίσω κάθισμα μπορεί να καθίσει ένα ενήλικος χωρίς να ακουμπούν τα γόνατά του στην πλάτη του μπροστινού καθίσματος ακόμα κι αν κάθεται σ’ αυτό ένας οδηγός ύψους 1,80 m. Το σημαντικό είναι ότι έχει κι ένα μεγάλο χώρο αποσκευών για την κατηγορία (αν και όχι πλέον από τους κορυφαίους), με χωρητικότητα 300 lt (με κανονικό σχήμα μάλιστα, που τον κάνει πλήρως εκμεταλλεύσιμο), πλησιάζοντας σε λειτουργικότητα τις δυνατότητες ενός μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου.

Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή για την κατηγορία, αν και ο ανταγωνισμός πλέον ακόμα και στα μικρά αυτοκίνητα είναι σκληρός και κάθε καινούργιο μοντέλο βρίσκεται σε ποιοτικά επίπεδα που είχαμε συνηθίσει σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Το γεγονός ότι το Clio εξακολουθεί παρ’ όλα αυτά να διακρίνεται, δείχνει πόσο καλό ήταν από την πρώτη στιγμή, έστω και με περισσότερα σκληρά πλαστικά.

Renault-Clio-2017-tsiro-640

Κάτω από το καπό ζει και εργάζεται ο μικρός 3κύλινδρος κινητήρας προδιαγραφών Euro6 χωρητικότητας 0.9 με τούρμπο και 90 ίππους. Πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, εύστροφο και με ικανοποιητική δύναμη, που προσφέρει πραγματικά καλές επιδόσεις, επιτρέποντας σε όποιον το θέλει να κινηθεί με γρήγορους ρυθμούς και φυσικά εξασφαλίζοντας ασφαλή προσπεράσματα σε κάθε περίπτωση. Η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 7,2 lt/100 km, παρότι ο δείκτης δείχνει να κατεβαίνει πιο γρήγορα.

Renault-Clio-2017-inter-tsiro-640

Η πρόσφυση και αυτού του Clio είναι πολύ καλή, η ακρίβεια της συμπεριφοράς επίσης, η απουσία απρόβλεπτων και απότομων αντιδράσεων αισθητή κι όταν αρχίζεις να το πιέζεις, αισθάνεσαι ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με πολύ καλό κράτημα, που ελέγχεται πολύ εύκολα και δεν θα σε προδώσει αν εξερευνήσεις τα όριά του. Η υποστροφή έρχεται προοδευτικά όταν το πιέσεις, αν αφήσεις απότομα το γκάζι δεν αναπτύσσει υπερστροφικές τάσεις, αλλά απλώς κλείνει την τροχιά του και φυσικά υπάρχει πάντα και το ESP για να επέμβει όταν χρειάζεται. Το τιμόνι δεν διαθέτει σπορ αίσθηση, αλλά δεν θα σε ενοχλήσει κιόλας, ενώ καλά είναι και τα φρένα, ολοκληρώνοντας την μεστή εικόνα ασφάλειας και ευχάριστης οδικής συμπεριφοράς. Και όλα αυτά με μια μελετημένη κύλιση στην οποία μας έχουν συνηθίσει οι Γάλλοι. Παρά τα χρονάκια του, το Clio στέκεται απέναντι στον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό και θα προδώσει την ηλικία του μόνο από κάποιες λεπτομέρειες.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας (cc): 898,

Ισχύς (PS/rpm): 90/5.000

Ροπή (kgm/rpm): 14,3/2.500

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: μηχανικό 5 σχέσεων

Τελική ταχύτητα: 180 km/h

Επιτάχυνση 0-100 km: 12,8 sec,

Μικτή κατανάλωση(/100 km): 7,2 lt,

Εκπομπές CO2 (gr/km): 105

Βάρος: 1.130 kg

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.062/1.731/1.448 mm

Χώρος αποσκευών: 300 lt

Τιμή: από 14.380 ευρώ

Δημοφιλή στο Protothema.gr