Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

5.000km δοκιμής με το Opel Mokka 1.4 Turbo

Ελλάδα 1:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

5.000km δοκιμής με το Opel Mokka 1.4 Turbo

ΔΟΚΙΜΕΣ

5.000km δοκιμής με το Opel Mokka 1.4 Turbo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Από το Πήλιο και τις φημισμένες παραλίες του, κατηφορίσαμε στη νότια Εύβοια για να τα… βάλουμε με τους βοριάδες του Αιγαίου. Όχημά μας το μικρό SUV της Opel, στην έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς και με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα κάτω από το καπό του.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ (twitter.com/bitsi74)

Ορμητήριο μας η Κάρυστος, η πόλη που βρίσκεται στη σκιά του όρους Όχη. Σύμφωνα με το μύθο εκεί συνευρέθηκαν ο Δίας με την Ήρα και από την… ερωτική τους πράξη πήρε το βουνό το όνομά του. Οι τέσσερις ώρες διαδρομής από το Βόλο έως το νοτιότερο άκρο της Εύβοιας – μέσω Χαλκίδας – ολοκληρώθηκαν απροβλημάτιστα. Φορτωμένο μέχρι τον… ουρανό, το Mokka ταξίδεψε με ασφάλεια, είτε βρισκόταν στον αυτοκινητόδρομο είτε στο γεμάτο στροφές οδικό δίκτυο του δεύτερου μεγαλύτερου ελληνικού νησιού.

Η κατανάλωση παρέμεινε σταθερά κάτω από τα 7 lt/100 km, τιμή ρεαλιστική αν στην «εξίσωση» βάλουμε το μεγάλο φορτίο που κουβαλούσε. Ροπάτος από χαμηλά, ο 1.4 turbo με τα 140 PS θυμίζει diesel στο πόσο άμεσα ανταποκρίνεται στο πεντάλ του γκαζιού. Συνεργάζεται άψογα με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο και προσωπικά ταιριάζει περισσότερο στο Mokka από όσο ο «τραχύς» 1.7 CDTi με τα 130 PS. Από τη στιγμή μάλιστα που προσφέρεται και στο προσθιοκίνητο μοντέλο, βρήκαμε την αγαπημένη μας έκδοση.

Advertisement
Advertisement

Όσο περισσότερο οδηγείς το μικρό SUV της Opel τόσο «τεντώνεις» τα όρια πρόσφυσής του στην άσφαλτο. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες και πέρα από το γεγονός ότι κάθεσαι ψηλά έχεις την εντύπωση πως οδηγείς ένα κλασσικό μικρομεσαίο. Η απουσία τετρακίνησης περιορίζει βέβαια την πρόσβαση σε δύσκολα σημεία, όμως αυτό είναι κάτι που θα μας απασχολήσει στην επόμενη αναφορά μας στη δοκιμή μαρκάς διαρκείας με το Mokka.

Οι επιδόσεις του μοντέλου της Opel στους τομείς της άνεσης και της πρακτικότητας είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες παραπέμπουν σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο, ενώ και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (με όγκο τα 356 lt) καλύπτει τις ανάγκες μίας οικογένειας. Ο επίπεδος χώρος διευκολύνει τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων, όπως ένα παιδικό καρότσι ή μια XL βαλίτσα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.4 Turbo)
Κινητήρας: 1.364 cc
Ισχύς: 140 PS στις 4.900-6.000 rpm
Ροπή: 20,4 kgm στις 1.850-4.900 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,9 sec
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 6,9 (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 139 gr/km
Βάρος: 1.429 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.278/1.777/1.658 mm
Χώρος αποσκευών: 356 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 152,9 ευρώ
Τιμή: Από 20.040 ευρώ (με απόσυρση)

Advertisement

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil