Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ολλανδία το BMW i3

Ελλάδα 0:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ολλανδία το BMW i3

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ολλανδία το BMW i3

ΔΟΚΙΜΕΣ

Καθαρόαιμο ηλεκτρικό αυτοκίνητο! Ποιος θα περίμενε πως στην πρίζα που φορτίζει κανείς το κινητό του θα μπορούσε να φορτίσει και το αυτοκίνητό του;

Advertisement
Advertisement

Στα χέρια μας το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της BMW, το i3, που βρίσκεται εδώ και λίγες ώρες στη χώρα μας, στην έκθεση της BMW Σπανός στη Λεωφόρο Συγγρού. Οι εντυπώσεις που σου αφήνει το i3 οδηγώντας το είναι οι καλύτερες – είναι αντίστοιχες με αυτές που έχει κανείς πίσω από το τιμόνι ενός καινούριου μοντέλου της BMW, αλλά χωρίς να καταναλώνεις καύσιμο!

Το i3 είναι ένα αυτοκίνητο εξ ολοκλήρου σχεδιασμένο από τη γερμανική εταιρεία, με «χαρακτήρα» στον δρόμο. Φιλικό προς τον οδηγό του και με ισορροπημένη κατανομή βάρους (50/50), κινείται ευχάριστα και με ασφάλεια. Οι αναρτήσεις του μαλακές, απορροφώντας τους κραδασμούς και κάνοντας κάθε μετακίνηση άνετη. Στην καμπίνα των επιβατών κυριαρχεί η άνεση και η πολυτέλεια σε όλα τα σημεία – είτε στιλιστικά το δει κανείς, είτε οδηγικά.

Από άλλη οπτική γωνία, είναι δύσκολο να πιστέψει κάποιος πως το i3 επιταχύνει από τα 80 στα 120 km/h πιο γρήγορα από την BMW 335i, όμως εάν το οδηγήσει μπορεί να καταλάβει το γιατί. Τα 170 PS και η ροπή των 25,5 kgm σε κάνουν να αισθάνεσαι τη δύναμή του κάθε στιγμή. Τρία προγράμματα χαρτογράφησης (Comfort, Eco Pro, Eco Pro +) είναι διαθέσιμα ώστε να υπάρχει ανάλογα με την απόσταση που θέλετε να διανύσετε καλύτερη απόδοση ενέργειας.

Advertisement
Advertisement

Το εντυπωσιακό σ’ αυτό το αυτοκίνητο είναι πως οδηγήσαμε καθ’ όλη τη διάρκεια χωρίς να χρησιμοποιήσουμε σχεδόν καθόλου το πεντάλ του φρένου. Αφήνοντας το γκάζι, το αυτοκίνητο ανακτώντας ενέργεια σταματά. Οσο εξοικειώνεσαι με το πεντάλ του γκαζιού, μπορείς τόσο να επιταχύνεις όσο και να επιβραδύνεις μέχρι να σταματήσει απλώς και μόνο χρησιμοποιώντας το -με όσα χιλιόμετρα κι αν κινείσαι. Κυριολεκτικά, θα μπορούσε να καταργήσει το πεντάλ του φρένου. Τόσο έξυπνο τεχνολογικά, που κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο επιβραδύνει από μόνο του, αφήνοντας εσείς απλώς το γκάζι, τα φωτιστικά σώματα των φρένων λειτουργούν κανονικά ώστε να προειδοποιούν το πίσω όχημα.

Το i3 παρέχει αυτονομία 130-160 km με κάθε του φόρτιση (8 ώρες με οικιακό ρεύμα ή 6 ώρες με τον ταχυφορτιστή BMW Wallbox – κόστος απόκτησης περίπου 900 ευρώ). Για όσους δεν αρκούνται μόνο στον ηλεκτροκινητήρα, η BMW έχει προνοήσει δημιουργώντας για το i3, προαιρετικά, έναν μικρό 2κύλινδρο βενζινοκινητήρα επέκτασης αυτονομίας ισχύος 34 PS, που μπορεί να κινήσει το μοντέλο (μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα) για συνολικά 300 km.[nggallery id=3086]

Η αλήθεια είναι πως το i3 σε εντυπωσιάζει από την πρώτη επαφή μαζί του – και αυτό γιατί είναι ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν έχει απαγορευτική τιμή. Για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη και τις καθημερινές αποστάσεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι το καταλληλότερο, μιας και η κατανάλωσή του κυμαίνεται περίπου στο 1-1,30 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
Ισχύς: 170 PS
Ροπή: 25,5 kg
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Τελική ταχύτητα: 150 km/h με περιοριστή
Επιτάχυνση 0-60: 3,7 sec
Επιτάχυνση 0-100: 7,2 sec
Επιτάχυνση 80-120: 4,9 sec
Μικτή κατανάλωση: 12,9 kWh/100 km
Εκπομπές CO2: 0 gr/ km
Βάρος: 1.195 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Y: 3.999/1.775/1578 mm
Χώρος αποσκευών: 260 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 36.150 ευρώ

Advertisement