Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Κάνουμε 3500km με το Zafira Tourer 2.0 CDTI

Ελλάδα 21:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κάνουμε 3500km με το Zafira Tourer 2.0 CDTI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Κάνουμε 3500km με το Zafira Tourer 2.0 CDTI

ΔΟΚΙΜΕΣ

H καλοκαιρινή μας συμβίωση με το Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI συνεχίζεται αρμονικά, πρακτικά και γεμάτη χιλιόμετρα! ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Advertisement
Advertisement

Το έχει φέρει έτσι η μοίρα το πράγμα που αυτό το καλοκαίρι περισσότερο οδηγώ παρά κάνω οτιδήποτε άλλο. Αθήνα-Παραμυθιά, Παραμυθιά-Θεσσαλονίκη, το κοντέρ γράφει και αποκτώ όλο και περισσότερη εμπειρία πίσω από το τιμόνι του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Παύει πια να είναι ένα περαστικό όχημα δοκιμής, με τόσα χιλιόμετρα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, αρχίζεις να γίνεσαι ένα με το αυτοκίνητο.

Στις προηγούμενες αναφορές μας, σταθήκαμε στην πολύ ελκυστική για MPV εξωτερική του εμφάνιση και κυρίως, στη πρακτικότητά του. Τους εντυπωσιακούς χώρους του και την ικανότητα να καλύψει τις ανάγκες ταξιδιού μίας οικογένειας με μωρό. Τώρα, αφαιρούμε από την εξίσωση τις λέξεις “μωρό” και “οικογένεια”, επικεντρωνόμαστε στον οδηγό αφού είχα τη δυνατότητα να ταξιδέψω αρκετά αξιολογώντας το Zafira Tourer… έξω από τα νερά του. Χωρίς δηλαδή να είναι φορτωμένο κόσμο και μπαγκάζια. Άδειο και ταξιδιάρικο. Χωρίς να αγχώνομαι μήπως ζαλιστούν οι πίσω επιβάτες σε στροφές, δίχως το αναπόφευκτο άγχος όταν έχεις μωρό στο πίσω κάθισμα.

Καλύπτοντας πολλά χιλιόμετρα σε εθνικό δίκτυο, στην άρτια Εγνατία Οδό αλλά και την ασφαλή διαδρομή Λαμία-Αθήνα (προτιμώ να κάνω μεγαλύτερη διαδρομή σε χρόνο και χιλιόμετρα, παρά να ρισκάρω στην καρμανιόλας Κορίνθου-Πατρών), έκανα διαδρομές 5ωρες και βάλε επιδιώκοντας να μη καταπονήσω το πονεμένο μου πόδι αλλά και με το μυαλό στο δείκτη της κατανάλωσης. Επαρκώς ισχυρό χάρη στα 165 PS του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα, ειδικά “άδειο” ρούφαγε χιλιόμετρα, ανταποκρινόταν άμεσα και απροβλημάτιστα σε κάθε επιθυμία μου για προσπέραση, χωρίς να κουράζει. Ακόμα κι αν τα χιλιόμετρα ανέβαιναν, δεν περνούσε ήχος του κινητήρα στη καμπίνα, όπως άλλωστε και από τον αέρα.

Advertisement
Advertisement

Ως επί το πλείστον με το cruise control να δίνει το ρυθμό και κινούμενος με ταχύτητες που να μη βαράνε καμπανάκια στις κάμερες, έκανα ξεκούραστα ταξίδια, καταφέρνοντας παράλληλα να κατεβάσω επιτέλους τη μέση κατανάλωση καυσίμου. Από εκεί που ήταν “κολλημένη” στα 8.0 lt/100 km, κατάφερε να πέσει σταδιακά: 7.9, 7.8, λίγο πριν γράψω τούτα τα λόγια είδα με ικανοποίηση και το 7.7.
[nggallery id=2792]
Σε άλλα οχήματα, η συγκεκριμένη ένδειξη ανεβοκατεβαίνει υπερβολικά για να είναι ρεαλιστική ενώ στο Zafira Tourer της δοκιμής μας, ακόμα και η αλλαγή της τάξης 0.1 έρχεται μέσω προσπάθειας – είτε με πόδι ελαφρύ, είτε με πόδι βαρύ. Όσο για το γενικό νούμερο, η αλήθεια είναι πως απέχει λίγο από την εργοστασιακή τιμή. Μπορείς όμως και πάλι να καλύψεις πάνω από 700 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ.

Όσο για το ταξίδι σου, αρωγός είναι η πολύ καλή ορατότητα, τα αποτελεσματικά φρένα όποτε τα χρειαστείς αλλά και η άνεση στη καμπίνα, που επιτρέπει στον οδηγό χωρίς να αποσπά τη προσοχή του από το δρόμο, να κάνει… ανεφοδιασμό ή να χειριστεί τους εργονομικούς διακόπτες που αφορούν στο ηχοσύστημα αλλά και το αποτελεσματικό σύστημα πλοήγησης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.956 cc
Ισχύς: 165 PS/4.000 rpm
Ροπή: 35.7  kgm/ 1.750 – 2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 209 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,9 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 4,1 lt (ερχοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 124 gr/km
Βάρος: 1.760 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.656/1.884/1.685 mm
Χώρος αποσκευών: 152/710/1.860 lt (7θέσια, 5θέσια, 2θέσια διαμόρφωση)
Τέλη κυκλοφορίας: 150.70 ευρώ
Τιμή: 30.770 ευρώ (27.790 με όφελος απόσυρσης)

Advertisement

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil