Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Κάνουμε 1500km με το Zafira Tourer 2.0 CDTI

Ελλάδα 13:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κάνουμε 1500km με το Zafira Tourer 2.0 CDTI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Κάνουμε 1500km με το Zafira Tourer 2.0 CDTI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αναφορά… δεύτερη για τη δοκιμή μακράς διαρκείας που πραγματοποιούμε αυτό το καλοκαίρι, με το απολύτως οικογενειακό Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI. ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Advertisement
Advertisement

Στην εξιστόρηση της πρώτης μας επαφής με το γερμανικό MPV, σταθήκαμε περισσότερο στα απρόσμενα κάλλη του για μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας, περνώντας σε περίληψη τους υπόλοιπους τομείς. Όσα γράψαμε, μπορείτε να τα διαβάσετε εδώ.

Τώρα θα σταθούμε περισσότερο στους λόγους για τους οποίους επιλέξαμε να πάμε χέρι-χέρι με το συγκεκριμένο μοντέλο για μερικούς μήνες: την πρακτικότητα, τους χώρους και την άνεση του. Στο πόσο επαρκές μπορεί να είναι για μία οικογένεια που μόλις απέκτησε νέο μέλος, διευρύνοντας αυτόματα με γεωμετρική πρόοδο τις απαιτήσεις της σε ότι αφορά στη δυνατότητα να μεταφέρεις… όλο το νοικοκυριό.

Το Zafira Tourer τρίτης γενιάς λοιπόν, προσφέρει τρεις επιλογές σε χώρους. Αν επιλέξεις επταθέσια διάταξη, το πορτ-παγκάζ έχει 152 lt διαθέσιμα. Το δοκιμάσαμε, για μία μετακίνηση εντός πόλεως, όλα ήταν μια χαρά θέλοντας να πραγματοποιήσεις μία “ομαδική” μεταφορά, χωρίς μπαγκάζια. Μπορεί όμως να “φιλοξενήσει” μία παραδοσιακά… παρανοϊκή ελληνική οικογένεια; Η απάντηση είναι πως ναι.

Advertisement
Advertisement

Σε μία στιγμή απόλυτης διαύγειας, αποφάσισα να παίξω “Tetris” πριν την ημέρα του ταξιδιού. Οι βαλίτσες άδειες, τα κουτιά το ίδιο, σε μία προσπάθεια να χωρέσω όσα θεωρητικά φάνταζε αδύνατο να συνδυαστούν με οδηγό, δύο ενήλικες συνεπιβάτες και ένα μωρό. Πίσω καθίσματα έτσι, πίσω καθίσματα αλλιώς. Το ένα διπλωμένο, τα άλλα όρθια, όλη η σειρά λίγο πιο μπροστά, όλη η σειρά με μικρότερη κλίση, με ή χωρίς εταζέρα. Βάλε και βγάλε, αναζητώντας τη λύση σε ένα γρίφο που φάνταζε άλυτος.

Κι όμως τον λύσαμε. Πήρα κάτι παραπάνω από τα 710 lt που προσφέρει η 5θεσια διάταξη των καθισμάτων αλλά τη λύση μου τη βρήκα. Όταν μπορείς να τοποθετήσεις τεράστιες βαλίτσες κάθετα στο χώρο αποσκευών όπως συμβαίνει στο Zafira Tourer, τότε όλα είναι δυνατά. Έτσι εκμεταλλεύτηκα στο έπακρο το ύψος του πίσω μέρος, αποφεύγοντας και το επικίνδυνο φαινόμενο των… ιπτάμενων αντικειμένων σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος ή άλλης άτυχης στιγμής. Χώρεσαν λοιπόν: 2 μεγάλες βαλίτσες, 1 μικρή, 1 ταξιδιωτικός σάκος, 1 μωρουδίστικο relax στο κουτί του, το καρεκλάκι για τάισμα, η μπανιέρα και το καρότσι του μωρού, τρόφιμα και λοιπά δυσεύρετα στην επαρχία “πολεμοφόδια” για δίμηνη και βάλε διαμονή, επαγγελματικός εξοπλισμός (laptop, εξωτερικοί δίσκοι και λοιπά ηλεκτρονικά), μπάλες, ομπρέλες, πρέσα σιδερώματος (!), φορητό cd-player και αρκετά άλλα, μικρά και μεγάλα.

Κόντρα στη λογική, φόρτωσα τα πάντα στο Zafira και όχι μόνο αυτό αλλά πραγματοποιήσαμε και εξάωρο ταξίδι, άνετο για όλους τους επιβάτες. Από οδηγικής πλευράς, η συγκεκριμένη διαδρομή δεν προσφερόταν για συμπεράσματα αφού όταν βγαίνεις στην αρένα των ελληνικών δρόμων με μωρό στο αυτοκίνητο, οδηγείς τόσο συντηρητικά και τόσο προσεκτικά, που κρύβεις κάθε ενδεχόμενη αρετή του οχήματος. Πάντως παρότι ο… οικιακός εξοπλισμός είχε ανεβάσει το συνολικό βάρος στους δύο τόνους, ο 2.0 lt Turbo Diesel κινητήρας που δίνει ώθηση στο Opel Zafira Tourer της δοκιμής μας, δεν ίδρωσε.
[nggallery id=2872]
Κάναμε απροβλημάτιστο ταξίδι, “ρουφώντας” τα χιλιόμετρα. Από χαμηλά είχαμε τα απαιτούμενα επίπεδα ροπής και ισχύος, πράγμα που βοηθούσε σε στιγμές όπου ήταν απαραίτητη η επιτάχυνση για να επιτευχθεί κάποιο προσπέρασμα. Κινούμενοι μέχρι τα 130 km/h, δεν  ενοχληθήκαμε από θόρυβο στη καμπίνα, η ποιότητα κύλισης ήταν άριστη, δεν αντιμετωπίσαμε κλίσεις στις στροφές. Φτάσαμε στον προορισμό μας με ασφάλεια, με άνεση παρά το πολύ μεγάλο φορτίο και χωρίς κούραση για τον οδηγό μετά από τις 6 ώρες στο τιμόνι, με τις διάφορες ηλεκτρονικές ευκολίες (cruise control κ.α.) αλλά και το ευχάριστο, ευήλιο εσωτερικό να διευκολύνουν το σενάριο… “εκδρομή”.

Advertisement

Όσο για τη μέση κατανάλωση, ήταν προφανώς πιο χαμηλή από τα επίπεδα της κίνησης εντός Αθηνών αλλά πολύ δειλά και προς το τέλος του ταξιδιού, έπεσε κάτω από τα 8 lt/100 km. Ήδη “γράφουμε” χιλιόμετρα με πιο… αυτοκινητικές συνθήκες, επικεντρωμένοι αυτή τη φορά στις ανάγκες και τα θέλω του οδηγού και όχι του… μωρού. Οργώνουμε τους δρόμους της Ηπείρου και όχι μόνο, μείνετε λοιπόν συντονισμένοι στο NewsAuto.gr για το επόμενο μέρος της δοκιμής μακράς διαρκείας του Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.956 cc
Ισχύς: 165 PS/4.000 rpm
Ροπή: 35.7  kgm/ 1.750 – 2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 209 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,9 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 4,1 lt (ερχοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 124 gr/km
Βάρος: 1.760 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.656/1.884/1.685 mm
Χώρος αποσκευών: 152/710/1.860 lt (7θέσια, 5θέσια, 2θέσια διαμόρφωση)
Τέλη κυκλοφορίας: 150.70 ευρώ
Τιμή: 30.770 ευρώ (27.790 με όφελος απόσυρσης)

Advertisement

 

 

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil

Advertisement