Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Κάνουμε 1.000km με τη Giulietta 1.4 TCT

Ελλάδα 9:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κάνουμε 1.000km με τη Giulietta 1.4 TCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Κάνουμε 1.000km με τη Giulietta 1.4 TCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Όσο ρομαντικό κι αν ακούγεται, όπου Alfa Romeo υπάρχει συναίσθημα. Δεν είναι τυχαίο πως οι κάτοχοι μοντέλων της ιταλικής μάρκας, σπάνια την αποχωρίζονται, ξοδεύοντας όλη την οδηγική τους ζωή πίσω από το τιμόνι ενός μοντέλου της. Κι όπου υπάρχει ρομαντζάδα, υπάρχει (Alfa) Romeo, υπάρχει και Giulietta. Δοκιμή: Πάνος Σεϊτανίδης

Advertisement
Advertisement

Πιο ταιριαστό όνομα για το συγκεκριμένο μοντέλο δεν θα μπορούσαν να βρουν οι Ιταλοί. Ένα αυτοκίνητο έρωτας, που ταιριάζει γάντι στις σημερινές απαιτήσεις για οχήματα όμορφα, απολαυστικά αλλά και χωρίς περιορισμούς.

Η δική μας ιστορία αγάπης… διαρκείας μιας κι αυτό που διαβάζετε είναι το «ημερολόγιο» μακράς δοκιμής, αφορά στην έκδοση των 1.4 lt και 170 PS, με το TCT κιβώτιο. Μετάφραση: το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (ένας δίσκος για τις μονές σχέσεις, ένας για τις ζυγές) που προσφέρει στον οδηγό την επιλογή για το πώς θα οδηγήσει. Ξεκούραστα, χαλαρά, επιλέγοντας την αυτόματη (D) λειτουργία ή με λίγο fan και είτε παιχνίδι με τα «αυτάκια» πίσω από το τιμόνι είτε με αλλαγές μέσω του επιλογέα (6+1) σχέσεων στην ημιαυτόματη λειτουργία.

Γοητευτική, σε σαγηνεύει αλλά η συγκεκριμένη Giulietta δεν σε «τυλίγει» αφού υπάρχουν κι άλλοι τομείς κλειδιά στην αρμονική κοινή διαβίωση όπου αφήνει τη μπάλα στο δικό σου γήπεδο. Αναφερόμαστε στο σύστημα DNA που αφορά στις τρεις επιλογές λειτουργίας, στις οποίες τροποποιείται τόσο η λειτουργία του κιβωτίου όσο και η χαρτογράφηση του κινητήρα.

Advertisement
Advertisement

Αφετηρία είναι η ρύθμιση «Normal» που επικεντρώνεται στην ομαλή λειτουργία, με τις αλλαγές να γίνονται στις χαμηλότερες δυνατές στροφές, χαρίζοντας άνεση αλλά και οικονομία. Με το TCT στο αυτόματο σχεδόν δεν καταλαβαίνεις τις αλλαγές ενώ στο χειροκίνητο αυτές είναι άμεσες. Ιδανικό πρόγραμμα για κίνηση μέσα στη πόλη, εκεί όπου η συνεργασία του με το σύστημα start/stop βοηθούν στο να μένει η κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Πράγμα που επιβεβαιώσαμε στο χρόνο που ξοδέψαμε σε μετακινήσεις εντός της πρωτεύουσας.

Όταν βγαίνεις όμως εκτός… τότε αρχίζει η διασκέδαση. Γυρίζεις τη ρύθμιση στο «Dynamic», οι στροφές ανεβαίνουν, οι σχέσεις αλλάζουν ψηλά και η Giulietta γίνεται παιχνιδιάρα. Ειδικά όταν παίρνεις το παιχνίδι στα χέρια σου, αλλάζοντας χειροκίνητα τις σχέσεις – άλλωστε ποια η απόλαυση όταν όλα γίνονται αυτοματοποιημένα;
[nggallery id=1414]
Οι ρυθμίσεις λειτουργίας ολοκληρώνονται με την επιλογή «All weather» που επιλέγεται προφανώς όταν αρχίζουν τα δύσκολα σε ότι αφορά στις καιρικές συνθήκες. Επικεντρωθήκαμε στο TCT αλλά δεν πρέπει να αμελήσουμε να αναφερθούμε και στη γενικότερη συμπεριφορά της στο δρόμο. Διπρόσωπη, ήρεμη και εκλεπτυσμένη στη πόλη, δυναμική και υποτακτική στα θέλω σου όταν βγαίνεις σε επαρχιακούς δρόμους, πατάει γερά, σε γεμίζει αυτοπεποίθηση να πατήσεις κι άλλο το γκάζι. Στρίβει άφοβα χάρη στο ηλεκτρονικό εμπρός διαφορικό και την άριστα ρυθμισμένη ανάρτηση (με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω), σε κάνει να θέλεις να μη σταματήσεις να οδηγείς! Φυσικά με το εύλογο τίμημα στη αύξηση της κατανάλωσης αφού ο χαμηλός αριθμός που δίνει ο κατασκευαστής ως μέση κατανάλωση δεν ανταποκρίνεται στη λειτουργία Dynamic, πρέπει να προσθέσετε 3-4 lt ανά 100 km.

Όλα αυτά, ενσωματωμένα σε ένα περιτύλιγμα που σίγουρα δεν σε αφήνει αδιάφορο, αφού ειδικά τα… οπίσθια της Giulietta συναρπάζουν. Και συνδυάζονται με ένα μοντέρνου σχεδιασμού εσωτερικό, με εύχρηστους διακόπτες και επιλογέα σχέσεων, όμορφο σχεδιασμό στον πίνακα οργάνων όπου όλα είναι γραμμένα στα ιταλικά, σε ένα πακέτο που καλύπτει άνετα τη μετακίνηση τεσσάρων ενηλίκων.
[nggallery id=1415]
Με λίγα λόγια: όμορφη, ποιοτική, εναρμονίζεται στα θέλω σου και εύκολα μεταμορφώνεται από… σύζυγος σε ερωμένη και τούμπαλιν. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
 1.368 cc
Ισχύς: 170 PS/5.500 rpm
Ροπή: 25,4 kgm/2.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (TCT)
Τελική ταχύτητα: 218 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,7 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,2 lt
Εκπομπές CO2: 121 gr/km
Βάρος: 1.310 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.351/1.758/1.465mm
Χώρος αποσκευών: 350 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 133 ευρώ
Τιμή: 25.590 ευρώ στην έκδοση Distinctive (24.590 με όφελος απόσυρσης)