Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Peugeot 208 με τον diesel 1,4lt

Ελλάδα 17:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε το Peugeot 208 με τον diesel 1,4lt

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Peugeot 208 με τον diesel 1,4lt

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με αλλαγή χαρτογράφησης, το πετρελαιοκίνητο 208 1.4 lt φτάνει τα 81 PS και τα 19.3 kgm χωρίς να επηρεάζεται σημαντικά η κατανάλωση. Το Peugeot 208 κάνει τα πρώτα του βήματα στην ελληνική αγορά, που στη συντριπτική της πλειοψηφία έχει περιοριστεί έως τα 1.4 lt. Του Τάκη Πουρναράκη

Advertisement
Advertisement

Στο πνεύμα της εποχής, διατίθεται με κινητήρες βενζίνης 1.2 lt/82 PS και πετρελαίου 1.4 lt/81 PS.
Ο δεύτερος, για λόγους οικονομίας και ροπής, αποτελεί κατά την άποψή μας κορυφαία επιλογή. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για το κινητήριο σύνολο των 68 PS που με μια αλλαγή εγκεφάλου -η οποία γίνεται επί ελληνικού εδάφους- ανεβαίνει στα 81 PS ενώ ταυτόχρονα η ροπή φτάνει σε τιμή δίλιτρου ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα από τις 1.750 rpm.
Στην πράξη ο χρήστης εκτιμά άμεσα την ποιότητα λειτουργίας του κινητήρα, το θετικό του τράβηγμα από τις 1.500 rpm και την ευελιξία που χαρίζει η περίσσεια ροπής. Για τους λάτρεις των μικρών Peugeot, αφού αποσαφηνιστεί ότι το 208 HDi δεν φιλοδοξεί να παίξει ρόλο GTi, αξίζει να σημειωθεί πως διαθέτει μεγαλύτερη ροπή απ’ όλα τα GTi του χθες.
Ο οδηγός στον δρόμο, εκμεταλλευόμενος τον κινητήρα, το στιβαρό πλαίσιο και το στήσιμο, μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα χωρίς ενδοιασμούς.

[nggallery id=33]
Η ανάρτηση, σε συνδυασμό με τα ελαστικά διαστάσεων 195/55/16, προσφέρει άριστο κράτημα, αν και η άνεση βρίσκεται σε αποδεκτά επίπεδα και όχι στα συνήθη της Peugeot. Ο οδηγός, αφού αποδεχτεί τη θέση του τιμονιού που είναι πιο μπροστά, αποσπασμένο από το ταμπλό, θα ενθουσιαστεί από την αίσθηση και την ταχύτητα ελέγχου που προσφέρει αυτή η θέση  – συνεπικουρούμενη βέβαια από την άψογη ηλεκτρονική ρύθμιση της κρεμαγιέρας.
Στον τομέα της κατανάλωσης το μικρό Peugeot είναι απλά συγκλονιστικό! Με το γκάζι πατημένο και χωρίς οικονομική οδήγηση καταγράψαμε κόστος καυσίμου 8 ευρώ/100 km. Ανετα πέφτει και στα 7 ευρώ, οπότε για όσους κριτήριο επιλογής είναι τα πολλά χιλιόμετρα, οι υπολογισμοί εύκολοι.
Οσον αφορά στο σχόλιο «η λειτουργία του κινητήρα δεν θυμίζει ντίζελ, ειδικά στο ρελαντί», σημειώνουμε πως το κροτάλισμα είναι άμεσα εξαρτημένο και μόνο από την ποιότητα του καυσίμου και τον αριθμό κετανίου.
Το σύστημα multimedia με τη μεγάλη οθόνη των 7 ιντσών που εξοπλίζει το 208 μάς δυσκόλεψε τη ζωή. Ξεπερνώντας το προφανές σχόλιο για την ηλικία (40), σημειώνουμε: το συγκεκριμένο δεν είχε CD αλλά μόνο δυνατότητα σύνδεσης με USB ή bluetooth. Για να επιλέξεις μια συχνότητα στο ραδιόφωνο πρέπει να την πληκτρολογήσεις με ακρίβεια τεσσάρων ψηφίων. Για να συνδέσεις το κινητό τηλέφωνο (σ.σ.: όχι την πρώτη φορά) απαιτούνται έξι ψηφιακές εντολές.
Συνολικά το 208 αποτελεί μια από τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας, με ατού την εμφάνιση, την ποιότητα κατασκευής και την οδική συμπεριφορά. Σ’ αυτά προσθέστε και την οικονομία καυσίμου για τη συγκεκριμένη έκδοση 1.4 HDi, 81 PS.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1398 cc
Ισχύς: 81 PS/4.000 rpm
Ροπή: 19.3 kgm/1750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχ.
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 14,4 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 98 gr/km (κυκλοφορεί ελεύθερα στον δακτύλιο)
Βάρος: 1.050 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3962/1.739/1.460 mm
Χώρος αποσκευών: 285 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ ετησίως
Τιμή: 14.750 + 390 ευρώ η μετατροπή

Advertisement
Advertisement