Menu
Live Κίνηση | Peugeot 208 Mazda CX-30 | Τιμές αυτοκινήτων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Tεχνολογία: Τα hot hatch μπαίνουν στην πρίζα

  • newsautoteam

Οδηγούμε το πρωτότυπο Cooper S-E με το οποίο η MINI φέρνει τον ηλεκτρισμό στα καυτά hatchback.

(Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Χωροταξία: Η μπαταρία έχει σχήμα Τ και είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα με αποτέλεσμα να μένουν ανεπηρέαστοι οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται ανάμεσα στους εμπρός τροχούς,με την κεντρική μονάδα ελέγχου ακριβώς από πάνω του.

Δύναμη από την i3s: Κάτω από το καπό ζει ο ηλεκτροκινητήρας των 184 PSτης BMW i3 S που τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 92Ah. Η σχέση μετάδοσης θα είναι πιο μακριά από αυτή της i3 S λόγω των μικρότερων τροχών. Το 0-100 km/h θα κυμαίνεται μεταξύ 7’’-8’.

Kατανομή Βάρους: Η μπαταρία έχει βελτιώσει την κατανομή σε σχέση με το συμβατικό Cooper S, όμως το βάρος έχει αυξηθεί περίπου 120 kg. Η απόσταση από το έδαφος είναι περίπου 1-2 cm ψηλότερη, αλλά το κέντρο βάρους βρίσκεται πιο χαμηλά.

Ανάρτηση: Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές του Cooper S,αν και η αίσθηση είναι πολύ κοντά.

Είναι πλήρως ηλεκτρικό, όμως ακόμα και μια βόλτα στην οριοθετημένη με κώνους διαδρομή φανερώνει ότι αυτό το πρωτότυπο MINI είναι τόσο διασκεδαστικό όσο το Cooper S. Η ακμαία επιτάχυνση, το κοφτερό τιμόνι, η ζωντάνια της ευελιξίας παραμένουν ακέραια σε αυτή τη μετάβαση από τα καύσιμα στις μπαταρίες. Το MINI Cooper S-E είναι η πρώτη προσπάθεια της BMW για ένα ηλεκτρικό MINI μαζικής παραγωγής. Έρχεται σχεδόν μια δεκαετία μετά το MINI-E, το οποίο παράχθηκε σε μόλις 600 αντίτυπα και με τεχνολογία τόσο πρώιμη που η ηλεκτρική μονάδα κατανάλωνε όλο τον χώρο των πίσω θέσεων. Ήταν όμως αυτό που λειτούργησε ως εργαστήριο εξέλιξης για την BMW i3, οπότε μοιάζει παραπάνω από δίκαιο που σήμερα η τεχνογνωσία της i3 περνά ατόφια στο Cooper S-E.

Η μπαταρία που είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα έχει διαφορετικό σχήμα, αλλά ακριβώς την ίδια τεχνολογία με αυτήν της i3 και η χωρητικότητά της φτάνει τα 92Ah – αν και η i3 έχει φτάσει πλέον τα 120Ah. Ο ηλεκτροκινητήρας και η μονάδα της ηλεκτρικής μετάδοσης είναι ίδια με αυτά που υπάρχουν στην «καλή»i3 S, με τη διαφορά ότι στο MINI είναι τοποθετημένα στον εμπρός άξονα και οι 184 PS κινούν τους αντίστοιχους τροχούς. Δεν υπάρχει καμία χωροταξική μεταβολή που να επηρεάζει τους χώρους για επιβάτες ή αποσκευές, όμως το βάρος των 1.350 kg είναι αυξημένο κατά 120 kg σε σχέση με το αυτόματο Cooper S.

Η επιτάχυνση από στάση έχει αρκετό νεύρο -το 0-100 km/h στο μοντέλο παραγωγής θα βρίσκεται κοντά στα 7’’- αλλά η πραγματική έκπληξη έρχεται όταν πατήσεις το γκάζι μέσα στη στροφή. Η απόδοση της ροπής είναι σχεδόν ακαριαία και το ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι η δύναμη περνά στον δρόμο σωστά, θυμίζοντας αρκετά την καυτή βενζινοκίνητη εκδοχή του MINI. Το μπροστινό μέρος έχει αντίστοιχο βάρος με αυτό που κουβαλά το δίλιτρο Cooper S, όμως εδώ, λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών στο πάτωμα, το κέντρο βάρους είναι χαμηλότερο και η κατανομή από το 60/40 (εμπρός/πίσω) του συμβατικού μοντέλου έχει βελτιωθεί στο 54/46.

Σε συνδυασμό με το κοντό μεταξόνιο και τους σχεδόν ανύπαρκτους προβόλους, το Cooper S-E είναι απίστευτα ευέλικτο και ρυθμίσιμο αν και το ESC δεν απενεργοποιείται πλήρως βάζοντας φραγμούς στη διασκέδαση. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας θα διαθέτει δύο προγράμματα, με το πρώτο να έχει πολύ έντονη επιβράδυνση λειτουργώντας πρακτικά ως φρένο και το δεύτερο να προσομοιάζει αρκετά με το φρενάρισμα που προσφέρει ένας συμβατικός κινητήρας όταν δεν πατάς το γκάζι. Το μόνο αρνητικό στοιχείο φανερώνεται στην υπερβολική πίεση, στρίβοντας δηλαδή με το γκάζι στο πάτωμα, καθώς οι αντιδράσεις των κινητήριων τροχών δεν είναι πάντα το ίδιο προοδευτικές και επηρεάζονται από την ποιότητα του οδοστρώματος. Η επίλυση αυτού του θέματος πιστεύουμε πως θα είναι και η μεγαλύτερη πρόκληση στη συνέχεια της εξέλιξης του Cooper S-E, που μετά την αρκετά πικάντικη πρώτη γεύση μάς δίνει αρκετές υποσχέσεις για το μέλλον και τον χαρακτήρα του πρώτου ηλεκτρικού hot hatch.

Πηγή: Car

Δημοφιλή στο Protothema.gr