Τεχνικό: Λίγα λόγια για το EXlink της Honda
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΤεχνικό: Λίγα λόγια για το EXlink της Honda
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑMία σύντομη ματιά σε μία ακόμη ενδιαφέρουσα εκδοχή ενός κινητήρα που παρουσιάζει ένα εκτεταμένο χρόνο εκτόνωσης σε κύκλο Atkinson.
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ (carotog@gmail.com)
WHAT CAR
Η τελευταία δεκαετία μπορεί να ανήκει στην μεγάλη επιστροφή της υπερτροφοδότησης, αλλά η επόμενη μεγάλη πρόκληση είναι οι κινητήρες VCR ή μεταβλητής συμπίεσης όπως έχουμε γράψει σε αναλυτικό μας άρθρο. Στόχος είναι η επίτευξη μεγαλύτερου ή ίσου έργου με μικρότερη ποσότητα καυσίμου και μία από τις διάφορες παραλλαγές που έχουν παρουσιαστεί κατά καιρούς είναι και το EXlink (Extended Expansion Linkage Engine) της Honda που προσεγγίζει διαφορετικά τους VCR.
Για την ακρίβεια, το Exlink δεν έχει σχέση με τους VCR, καθώς βασίζεται σε έναν εκτεταμένο χρόνο εκτόνωσης: ένα χαρακτηριστικό του κύκλου Atkinson που ισχύει περισσότερα από 130 χρόνια. Για την ακρίβεια, η φάση εκτόνωσης (η μόνη ωφέλιμη που παράγεται έργο από την στιγμή που το μίγμα έχει αναφλεχθεί και τα καυσαέρια πιέζουν προς τα κάτω το έμβολο) είναι μεγαλύτερη από αυτή της συμπίεσης με αποτέλεσμα ο βαθμός εκτόνωσης να είναι επίσης μεγαλύτερος από την σχέση συμπίεσης.