Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Οδηγούμε την BMW M2 Competition AC S2

  • Του Κωνσταντίνου Μποϊδανη, Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγίωργακης

Το πνεύμα της AC Schnitzer παίρνει υπόσταση στην έκδοση AC S2 της BMW M2 Competition. Λίγες και επιλεκτικές επεμβάσεις, σημαντική αύξηση στην απόδοση και συναρπαστική αίσθηση «εργοστασιακού» για ένα αυτοκίνητο που από τη στιγμή που θα το οδηγήσεις το «κουβαλάς» μέσα σου για καιρό – ίσως και για πάντα.

(Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Η θεωρία λέει πως ένα πολύ καλό αυτοκίνητο δύσκολα δίνει περιθώριο σε έναν βελτιωτή να προσφέρει κάτι αντικειμενικά καλό. Δεν μιλάμε για customization. Εκεί η άβυσσος της ψυχής του καθενός μας έχει τον πρώτο λόγο. Μιλάμε για μια αντικειμενικά αναβαθμισμένη εικόνα. Με αποδείξεις. Μετρημένα πράγματα, όμορφα. Αυτή ακριβώς είναι η περίπτωση που έχουμε μπροστά μας με τον Χρήστο, βγαίνοντας από τα κεντρικά της AC Schnitzer.
Εν αρχή ηνη Competition

Η νέα M2 Competition είναι από μόνη της ένα μικρό θαύμα.Είναι η έκδοση του μοντέλου που με τα νέα δεδομένα περί ρύπων έχει το «σωστό» TwinTurbo 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ (αυτό των Μ3 και M4) με τα δύο turbo και προσφέρει τη βάση για την έκδοση AC S2 που οδήγησα στα πέριξ του Ααχεν. Η AC Schnitzer χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία της και κάνει τα δέοντα για να φύγει το αυτοκίνητο από τη σφαίρα του εξαιρετικού και να πάει σε εκείνη του συγκλονιστικού.

Λίγες επεμβάσεις στο μοτέρ το οποίο στη stock μορφή του αποδίδει 410 PS, μια εξάτμιση που κάνει πραγματικά θαύματα, βελτιστοποιώντας την αναπνοή του κινητήρα, μια ανάρτηση που θέλει να πάει τα πράγματα λίγο πιο κάτω και οι ζαντάρες της AC Schnitzer είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της AC S2 που μας παραχώρησε η εταιρεία. Στους 410 PS του κινητήρα, λοιπόν, προσθέτουμε ακόμα 90, με τη χρήση μιας επιπλέον ECU (€3.860) προγραμματισμένης πάνω στο αυτοκίνητο και της ολόσωμης εξάτμισης που στην προκειμένη περίπτωση είναι πρωτότυπη και αυτή τη στιγμή περνάει από τις σχετικές δοκιμές εξέλιξης της AC Schnitzer προτού ξεκινήσει επισήμως η διάθεσή της στην αγορά (με τιμή που υπολογίζεται στα €3.360).

Βέβαια, το σώμα της εξάτμισης μόνο στη συνολική εκτίμηση της απόδοσης μπορεί να κριθεί και να δώσει το δικό του μερίδιο από τη βελτίωση. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε την πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση της AC Schnitzer (€3.100), με την οποία εκτός του χαμηλώματος (που ταιριάζει πολύ στο ύφος αλλά και στη συνολική εμφάνιση) έχει βελτιώσει λίγο και τα χαρακτηριστικά της απόσβεσης σε αστικό περιβάλλον, αλλά και την επικοινωνία του πλαισίου με τον οδηγό. Δεν έχει αυξημένες κλίσεις αλλά δίνει λίγο παραπάνω χώρο στην άνεση και αυτό για ένα «τούμπανο» πισωκίνητο 500 PS, μόνο ως θετικό μπορεί να θεωρηθεί. Χώρια το γεγονός πως ρυθμίζεται και μάλιστα ξεχωριστά για τη συμπίεση των αμορτισέρ και το rebound, για να μπορεί να ταιριάξει στις εκάστοτε ανάγκες του οδηγού (αν, π.χ., θα κινηθεί σε πίστα ή σε επαρχιακό οδικό δίκτυο που εύλογα δεν θα έχει και την καλύτερη ποιότητα ασφάλτου).

Έχουμε λοιπόν μπροστά μας το demo car της AC Schnitzer, με ότι μπορεί να ζητήσει κανείς πάνω στο αυτοκίνητό του και μάλιστα σε αυτό το επικοινωνιακά άριστο χρώμα που με κέρδισε άμα τη εμφανίσει. Το κόστος των επεμβάσεων ξεπερνά τα €21.000 αλλά, πιστέψτε με, αξίζει η καταβολή του μέχρι και το τελευταίο ευρώ. Είχα στα χέρια μου ένα αυτοκίνητο που άνετα μπορείς να θεωρήσεις πως έτσι ακριβώς έχει κυλίσει τις ρόδες του από το εργοστάσιο. Λειτουργικά είναι θαυμάσιο και με τη γραμμική του απόδοση νομίζω πως μου έχει κάνει ζημιά: την επόμενη φορά που θα βρεθώ πίσω από το τιμόνι μιας stock M2 Competition θα νομίζω πως έχει πρόβλημα και «δεν πάει βήμα».

Ο ήχος είναι συναρπαστικός, με τα διακριτικά σκασίματα να τονίζουν το competition ύφος της κατασκευής που θα μπορούσε εξίσου εύκολα να χρησιμοποιηθεί και σε περιβάλλον πίστας. Η αμεσότητα στην απόδοση του κινητήρα είναι συναρπαστική. «Ακούει» στο παραμικρό άγγιγμα του γκαζιού με τρόπο σχεδόν αντανακλαστικό. Στην autobahn, όπου επιτρεπόταν, πρόλαβα να δω αρκετά πάνω από 200 km/h στο ταχύμετρο προτού χρειαστεί να αφήσω και δεν χρειάστηκε να ανεβάσω ούτε κατά ένα db την ένταση της φωνής μου, συνεχίζοντας να συζητώ χαλαρά με τον άνθρωπο της AC Schnitzer κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

Η σταθερότητα που έδειχνε το αυτοκίνητο στα πολλά χιλιόμετρα με εντυπωσίασε και ο Mario δίπλα μου επέμενε ότι σε αυτό παίζουν τον ρόλο τους οι αεροδυναμικές επεμβάσεις της AC Schnitzer (με κόστος €4.857). Οι πανάλαφρες σφυρήλατες 19άρες της εταιρείας από μαγνήσιο (το πιο ακριβό τμήμα του συνολικού βελτιωτικού πακέτου, καθώς κοστίζουν €6.180), με σχεδίαση που παραπέμπει στις παλιές trademark ζάντες της εταιρείας, με τα -χειμερινά- ελαστικά (245/35 εμπρός και 255/35 πίσω) κρατούν το ζύγισμα του τιμονιού σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τα εργοστασιακά πρότυπα, αλλά όταν ο δρόμος απέκτησε στροφές, μόνο τότε μπόρεσα να εκτιμήσω τη χειρουργική ακρίβεια που προσδίδουν στους χειρισμούς.

“Ο ήχος είναι συναρπαστικός, με τα διακριτικά σκασίματα να τονίζουν το competition ύφος της κατασκευής που θα μπορούσε εξίσου εύκολα να χρησιμοποιηθεί και σε περιβάλλον πίστας”

Το βάθος της απόδοσης του μοτέρ και η γραμμικότητά του είναι τα δύο στοιχεία που αξίζει να κρατήσει κανείς. Για μένα τουλάχιστον ήταν αυτά που ξεχώριζαν από ένα καθ’ όλα συναρπαστικό σύνολο. Ιδιαίτερη μνεία οφείλω να κάνω και στα αλουμινένια paddles που χρωματικά ταιριάζουν με το κόκκινο start button της Competition. Έχουν μια κλίση προς τα μέσα -δεν είναι τελείως παράλληλα με το τιμόνι και συμπεριφέρονται σαν ένα κομμάτι με την κολόνα του τιμονιού. Και αντεπεξήλθαν περίφημα στην κακομεταχείριση που σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν πραγματικά ακραία.

Σε όλα τα παραπάνω το πραγματικό bonus είναι το ότι η εργοστασιακή εγγύηση δεν διαταράσσεται με τις βελτιώσεις της AC Schnitzer. Η ποιότητα της τοποθέτησης των βελτιωτικών στοιχείων είναι τόσο καλοδουλεμένη που θα θα ορκιζόσουν ότι πρόκειται για εργοστασιακή δουλειά. Αυτό είναι το μυστικό της πραγματικής επιτυχίας της εταιρείας: προσφέρει ότι ποιοτικότερο μπορεί να ζητήσει κανείς για να αναβαθμίσει την BMW του. Σίγουρα όχι φθηνά αλλά με το καλύτερο δυνατό πακέτο απόδοσης/αξίας και την εγγύηση της ποιότητας με προδιαγραφές αντάξιες των εργοστασιακών.

“Eνα ευχαριστημένο «πάρκο» πελατών της AC Schnitzer είναι αναμφίβολα η καλύτερη διαφήμιση για την εταιρεία που δεν κάνει συμβιβασμούς σε θέματα ποιότητας και θέλει να αποτυπωθεί με τα χαρακτηριστικά του σχεδιαστή και όχι με αυτά του μαζικού παραγωγού”

“Το βάθος της απόδοσης του μοτέρ και η γραμμικότητά του είναι τα δύο στοιχεία που αξίζει να κρατήσει κανείς. Για μένα τουλάχιστον ήταν αυτά που ξεχώριζαν από ένα καθ’ όλα συναρπαστικό σύνολο ”

Φτάνω στα κεντρικά της AC SChnitzer στο AAChen και αντικρίζω λίγο πολύ αυτό που περίμενα: μια τυπική εταιρεία που συστεγάζεται με την αντιπροσωπία της BMW και της Mini (και όχι μόνο), με γραφεία και workshop σε απόσταση λίγων δεκάδων μέτρων για να είναι αδιάλειπτη η συνεργασία. οι εκπρόσωποι που συναντώ έχουν όλοι μια καλιμπραρισμένη χαλαρή διάθεση, ταιριάζοντας γάντι με αυτή των επισκεπτών τους. οι πρώτες εντυπώσεις από τον «άνθρωπο πίσω από το έμβλημα» που βρίσκουμε εκεί, είναι άριστες. σε συνέχεια και απόλυτη ευθυγράμμιση με το ύφος και το στυλ του Μάριου Σαββίδη, του ανθρώπου από την ελληνική αντιπροσωπία που μας έχει συνοδέψει μέχρι εδώ, οι άνθρωποι της AC Schnitzer στο Aachen μιλούν με πάθος για την εταιρεία, είτε δουλεύουν λίγους μήνες είτε πάνω από 10 χρόνια γι αυτήν.

Με την ίδια λαχτάρα μας μιλούν και για τις ποιοτικές υπηρεσίες που προσφέρουν στους απαιτητικούς πελάτες τους. Αυτό το τελευταίο μοιάζει απόλυτα λογικό αν το σκεφτεί κανείς. ο βασικός πελάτης της AC Schnitzer είναι η BMW, οπότε εύλογα έχει θέσει πολύ υψηλά ποιοτικά στάνταρ. συνεπώς, ένα ευχαριστημένο «πάρκο» πελατών της AC Schnitzer είναι αναμφίβολα η καλύτερη διαφήμιση για την εταιρεία που δεν κάνει συμβιβασμούς σε θέματα ποιότητας και θέλει να αποτυπωθεί με τα χαρακτηριστικά του σχεδιαστή και όχι με αυτά του μαζικού παραγωγού. Δεν ψάχνουν τους μεγάλους όγκους πωλήσεων. Θέλουν να έχουν την υψηλότερη δυνατή ποιότητα σε καθεμία από τις βελτιωτικές προτάσεις που προσφέρουν, προκειμένου οι πελάτες να έρθουν περισσότερες από μία φορές και φυσικά να τους διαφημίζουν.

Αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας για την εταιρεία που επισήμως θεωρείται «βελτιωτής» για τα μοντέλα της BMW και της Mini. Δεν είναι τυχαίο ότι την περασμένη χρονιά έκλεισαν 30 χρόνια επιτυχημένης πορείας, αφού οι ειδικές εκδόσεις της AC Schnitzer έχουν ξεκινήσει από το 1987. το σχεδιαστήριο που βρίσκεται εδώ δημιουργεί ένα πρωτότυπο που περνά από διάφορα στάδια προετοιμασίας. ο πηλός έχει τον πρώτο λόγο και η διαμόρφωση του κάθε τμήματος που αφορά την αεροδυναμική γίνεται σύμφωνα με ότι επιτάσσει ο ηλεκτρονικός υπολογιστής προκειμένου το αποτέλεσμα, εκτός από όμορφο, να είναι και ουσιαστικά βελτιωμένο σε σχέση με τη αεροδυναμική του αυτοκινήτου και την αύξηση του downforce.

Όλα τα παραπάνω γίνονται τηρώντας ευλαβικά τις προϋποθέσεις που θέτει το κράτος για να έχουν όλα τα προϊόντα έγκριση τύπου και αφού τοποθετηθούν στο αυτοκίνητο, να πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές της TÜV που αφορούν τις διαστάσεις για τα αεροδυναμικά βοηθήματα και τις ζάντες αλλά και τον θόρυβο από τα μηχανικά μέρη και τα περιφερειακά. Τα ποιοτικά στάνταρ οφείλουν να είναι τέτοια που να κρατούν εντός εργοστασιακής εγγύησης το κάθε αυτοκίνητο που περνάει από τις εγκαταστάσεις της AC Schnitzer για αναβάθμιση. Περνάμε από τον έναν χώρο στον άλλον και όλο περισσότερο έχω την αίσθηση πως ότι και να ακούσω για το κόστος των επεμβάσεων που αναλαμβάνει η εταιρεία θα είναι δικαιολογημένο. Δεν είναι φθηνοί και το διατυμπανίζουν. Τα ευγενή υλικά (carbon, αλουμίνιο κ.λπ.) και όλη η εξέλιξη έχει κόστος, και μάλιστα αρκετά υψηλό.

Υποστηρίζουν, ωστόσο, ότι «αν θέλεις κάτι που να έχει πραγματική αξία, τόσο σε υλικά όσο και σε απόδοση, το να έρθεις εδώ σε μας είναι μονόδρομος. Μπορεί να βρεις στο εμπόριο έναν εγκέφαλο και έναν προγραμματιστή για να αυξήσεις την απόδοση του αυτοκινήτου σου στα ίδια επίπεδα με αυτά που σου προσφέρουμε εμείς έχοντας δώσει, για παράδειγμα, μόλις 800 ευρώ, αντί να προτιμήσεις τη δική μας λύση που κοστίζει ίσως παραπάνω από τα διπλά. Στο τέλος, όμως, απλά θα έχεις πετάξει 800 ευρώ και πάλι σε εμάς θα καταλήξεις». Πειστικό, δεν μπορώ να πω. Ειδικά τώρα που βλέπω από κοντά τι είδους είναι αυτά τα μαγικά που κάνουν εδώ..

Oliver Lindstedt..
“Λένε ότι μία εταιρεία την κάνουν επιτυχημένη οι άνθρωποι που δουλεύουν γι’ αυτή. Στη δική μας περίπτωση, οι οικοδεσπότες δικαιώνουν και με το παραπάνω την παραπάνω ρήση. Ο Oliver, ο Marco, ο Mario, ο Martin και ο Enrico, μαζί με τον «δικό μας» Μάριο, είναι ότι καλύτερο θα μπορούσε να έχει μια εταιρεία για να φτιάξει το προφίλ της απέναντι στον Τύπο (και τους υποψήφιους πελάτες) και να κάνει τους εκπροσώπους του να θέλουν να βρίσκονται ξανά και ξανά εκεί. Η αλήθεια είναι ότι εγώ δεν βλέπω την ώρα ”

Πώς βλέπετε το μέλλον της εταιρείας όταν στο προσκήνιο θα βρεθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα υπάρχει χώρος για την ΑC Schnitzer; Πάντα θα υπάρχει χώρος για μια ωραία ζάντα και λίγο πείραγμα στο βενζινοκίνητο μοτέρ, όταν μιλάμε για υβριδικά. Για τα ηλεκτρικά, η τεχνολογία που παρακολουθούμε θα μας δώσει τις λύσεις με τη μορφή δυνατότερης μπαταρίας σε ίδιες διαστάσεις με τις εργοστασιακές. Θα δυσκολευτούμε να βρούμε αεροδυναμικές λύσεις διότι έτσι κι αλλιώς τα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα είναι ψαγμένα σε επίπεδο αεροδυναμικής (σ.σ.: γελάει). Πόσο μεγαλύτερη μπορεί να γίνει η εταιρεία, ποιοι είναι οι στόχοι σας; Έχουμε συνεργάτες ήδη σε 60 χώρες. Θέλουμε να πετύχουμε διείσδυση και σε άλλες αγορές αλλά κρατώντας περιορισμένο portfolio, με την έννοια ότι δεν μας ενδιαφέρει να γίνουμε ευρείας παραγωγής κατασκευαστές.

Προτιμούμε να είμαστε δημιουργοί και σχεδιαστές. Πόσο εύκολο ήταν για την εταιρεία να παρουσιάσει τη βελτιωμένη εκδοχή της Σειράς 8 της BMW ταυτόχρονα με την επίσημη πρώτη εμφάνιση του αυτοκινήτου; Όλα τα μέρη έγιναν in house. Αυτό μας επέτρεψε να είμαστε γρήγοροι και αποτελεσματικοί. Μόλις σε δέκα ημέρες είχαμε το αποτέλεσμα που είδατε, το οποίο αποδείχτηκε εξαιρετικό, αφού και το κοινό υποδέχτηκε πολύ ζεστά την πρότασή μας. Αμέσως είχαμε έναν σεβαστό αριθμό παραγγελιών. Αυτό απηχεί αρκετά και τη φιλοσοφία της εταιρείας, η οποία θέλει να εξαντλεί τη δυναμική της με παραγωγές που σχεδιάζονται και ολοκληρώνονται στις εγκαταστάσεις της.

Η πεμπτουσία πίσω από τις, ακριβές ομολογουμένως, επεμβάσεις της AC Schnitzer στα μοντέλα της BMW και της MINI έγκειται στη διάθεση για προσφορά του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος από κάθε άποψη.Ο Oliver Lindstedt,υπεύθυνος εξαγωγών της εταιρείας, σου περιγράφει πώς είναι να έχεις αντιπροσώπους σε 60 χώρες του κόσμου και καταλαβαίνεις γιατί η AC Schnitzer έχει φτάσει τόσο ψηλά – και έχει και συνέχεια.

Teck:

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.979 cc,i6, 2 T URBO, 500 PS
@ 5.230-7.000 r pm, 66,3 kgm
@ 2.350-7.000 r pm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΔΙΠΛΟΥ Σ ΥΜΠΛΕΚ Τ Η DC T, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ ΜΕ ΔΙΠΛΟΥ Σ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ (E)ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
CO2: 227 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.475/1.854/1.410 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.693 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 390 lt
ΒΑΡΟΣ: 1,658 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €84.500 (€21.810)

Πηγή: Car

Δημοφιλή στο Protothema.gr