Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πέντε παγκόσμια αυτοκίνητα με ιταλική καταγωγή

Ελλάδα 1:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πέντε παγκόσμια αυτοκίνητα με ιταλική καταγωγή

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πέντε παγκόσμια αυτοκίνητα με ιταλική καταγωγή

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τον περασμένο αιώνα, η Ιταλία ήταν ο τόπος όπου γεννήθηκαν μερικά από τα πιο επιδραστικά σχέδια αυτοκινήτων. Τα περισσότερα από αυτά έγιναν θρυλικά σπορ οχήματα που κατασκευάστηκαν στο εσωτερικό, ενώ μερικά είχαν την επιτυχία και την αναγνώριση σε άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο.

Advertisement
Advertisement

BMW Isetta, Lada 2101, VW Golf Mk I, BMW M1, DMC DeLorean. Αυτά τα πέντε αυτοκίνητα με επιρροή στην αυτοκίνηση από όλο τον κόσμο έχουν ιταλικές ρίζες.

Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Ιταλία δημιουργήθηκε από τις στάχτες της. Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας έφερε πολλές επιτυχίες και παρήγαγε μερικά από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα.

Στις δεκαετίες που ακολούθησαν, οι Ιταλοί μηχανικοί και σχεδιαστές όχι μόνο θα συνέχιζαν να κατασκευάζουν εξαιρετικά αυτοκίνητα, αλλά θα καινοτομούσαν όσον αφορά την πρακτικότητα και την προσιτή τιμή, γεγονός που έκανε τις ιδέες τους ελκυστικές για πολλές… αντίπαλες βιομηχανίες.

Advertisement
Advertisement

Είτε κατασκευάστηκαν είτε σχεδιάστηκαν στην Ιταλία, μερικά από αυτά τα σχέδια οδήγησαν σε πρωτοποριακά οχήματα που έγιναν και παραμένουν εξαιρετικά δημοφιλή εκτός Ιταλίας, όπως τα πέντε παρακάτω μοντέλα.

BMW Isetta 250

Παρόλο που δεν ήταν το πρώτο στο είδος του, το Isetta κατάφερε να γίνει το πιο επιδραστικό microcar όλων των εποχών και ένα από τα αυτοκίνητα με τις περισσότερες πωλήσεις της εποχής του στην Ευρώπη.

Advertisement

Ήταν δουλειά των νέων αεροναυτικών μηχανικών Ermenegildo Preti και Pierluigi Raggi. Κατασκευάστηκε αρχικά από την Iso Autoveicoli το 1953, χρησιμοποιώντας έναν κινητήρα 236 κ.εκ. βγαλμένο από τις μοτοσικλέτες τους.

Advertisement

Αν και δεν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ιταλία, έγινε ένα από τα πιο περιζήτητα οχήματα στην Γερμανίας αφού η BMW αγόρασε την άδεια κατασκευής από τον ιδιοκτήτη της Iso, Renzo Rivolta το 1955. Βοήθησε τους Βαυαρούς να μείνουν στη ζωή σε δύσκολους οικονομικούς καιρούς και κατασκευάστηκε επίσης στην: Γαλλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αργεντινή και Βραζιλία.

VAZ/Lada 2101

Ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του 1960, αυτό το προσιτό ρωσικής κατασκευής αυτοκίνητο έγινε  δημοφιλές σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, δεν προέρχεται από τη Ρωσία αλλά σχεδιάστηκε στην Ιταλία όπου ήταν γνωστό ως Fiat 124.

Advertisement

Η Σοβιετική κυβέρνηση έκλεισε μια συμφωνία με τη Fiat για την παραγωγή του αυτοκινήτου στην ΕΣΣΔ και έφτιαξε ένα εργοστάσιο από την αρχή γι ‘αυτό.

Όπως έκανε η Iso με την Isetta, η Fiat πούλησε την άδεια χρήσης του μοντέλου σε αρκετούς ξένους κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένου του Υπουργείου Μεταφορών της ΕΣΣΔ. Ονομάστηκε VAZ 2101, τροποποιήθηκε αρχικά για αυξημένη αξιοπιστία στους κακούς δρόμους της Ρωσίας και βελτιώθηκε συνεχώς όλα τα χρόνια, της παραγωγής του.

Παρήχθη από τον Απρίλιο του 1970 έως τον Απρίλιο του 2012 και εξήχθη σε πολλές αγορές με το σήμα Lada. Το ρωσικό του όνομα ήταν «Zhiguli», μετά από μια σειρά από δασώδη βουνά που βρίσκονται στη δεξιά όχθη του ποταμού Βόλγα.

VW Golf Mk I

Ένα από τα πιο γνωστά hatchback όλων των εποχών, το Volkswagen Golf αποδείχθηκε ότι ήταν ο τέλειος διάδοχος για το Beetle και άνοιξε το δρόμο για την πιο επιτυχημένη στιγμή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αν και δεν κατασκευάστηκε ποτέ στην Ιταλία, μερικά από τα πολλά πρωτότυπα που οδήγησαν στην τελική παραγωγή Mk I ήταν έργο ιταλικών στούντιο σχεδιασμού. Ένα από τα πρώτα, με την κωδική ονομασία EA41 κατασκευάστηκε από τον Pininfarina ενώ η τελική ιδέα (EA337) σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro της Italdesign.

Με περίπου 6,8 εκατομμύρια μονάδες που παρήχθησαν, η πρώτη γενιά Golf έγινε ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στον κόσμο και ένα από τα πρώτα πραγματικά παγκόσμια μοντέλα.

BMW M1

Ορόσημο στην ιστορία της BMW, η M1 ήταν το πρώτο σπορ αυτοκίνητο με τον κινητήρα στη μέση, που αναπτύχθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία. Επίσης ήταν το πρώτο μοντέλο που αναπτύχθηκε από την αρχή για αγώνες.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, οι Βαυαροί ήθελαν να κατασκευάσουν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο Group-5 ικανό να νικήσει την Porsche και επέλεξαν να πάνε στην Ιταλία για βοήθεια. Συνεργάστηκαν με τη Lamborghini για την ανάπτυξη του πλαισίου και του αμαξώματος και παρόλο που η συνεργασία έληξε λίγο πριν από την παραγωγή του αυτοκινήτου, το 1978, αρκετές κομμάτια παραδόθηκαν έτοιμα στο Τορίνο.

Το πλαίσιο ήταν έργο του Gianpaolo Dallara και το αμάξωμα σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro, έχοντας σαν έμπνευση το BMW Turbo concept του 1972.

Η έκδοση δρόμου δεν έγινε εμπορική επιτυχία με μόνο 453 μονάδες να παράγονται μέχρι το 1981. Όμως τα αγωνιστικά αυτοκίνητα συμμετείχαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, έτρεξαν στο Le Mans και χρησίμευσαν ως βάση για το Πρωτάθλημα Procar.

DMC DeLorean

Ένα από τα πιο διάσημα αυτοκίνητα που δημιουργήθηκαν ποτέ, ήταν το καινοτόμο DMC DeLorean. Μάλιστα έγινε γνωστό σε όλο τον κόσμο αφού πρωταγωνίστησε στην κινηματογραφική τριλογία Back to the Future.

Το αποτέλεσμα της φιλοδοξίας του John DeLorean ήταν να κατασκευάσει ένα θεαματικό σπορ αυτοκίνητο. Όπως και η BMW αρκετά χρόνια νωρίτερα, η DeLorean ανέθεσε σε μια ιταλική εταιρεία να το σχεδιάσει και ο υπεύθυνος για το έργο δεν ήταν άλλος από τον Giorgetto Giugiaro.

Ο σχεδιαστής δημιούργησε μια θεαματική δομή κατασκευασμένη από ανοξείδωτο ατσάλι SS304 με gullwing πόρτες.

Όσο θεαματικό ήταν οπτικά το DeLorean, τόσο μέτρια ήταν η αξιοπιστία του. Αυτό σήμαινε ότι κατασκευάστηκαν μόνο περίπου 6.500 μονάδες, κάτι που δεν βοήθησε την εταιρεία η οποία κήρυξε πτώχευση μόλις ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του αυτοκινήτου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πίσω από το τιμόνι της μοναδικής BMW M1
Σε δημοπρασία ένα VW Golf Mk1 με ελάχιστα χλμ.
Η κινηματογραφική «απόδραση» με το BMW Isetta (video)