Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αποκλειστικό: Το NewsAuto στο άβατο της Hoonigan Racing

Ελλάδα 17:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αποκλειστικό: Το NewsAuto στο άβατο της Hoonigan Racing

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αποκλειστικό: Το NewsAuto στο άβατο της Hoonigan Racing

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Το NewsAuto ταξίδεψε στην άλλη άκρη του κόσμου για να τρυπώσει στο αρχηγείο του δαιμόνιου Ken Block και να σας αποκαλύψει πως η τρέλα που κουβαλάει όταν βρίσκεται πίσω από το τιμόνι είναι στην πραγματικότητα η καθημερινότητα του.

Advertisement
Advertisement

(*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Η ιδέα να ταξιδέψω στην έδρα της Hoonigan Racing γυρόφερνε στο μυαλό μου δύο χρόνια τώρα – από την πρώτη φορά που αντιλήφθηκα την ύπαρξη του εν λόγω χώρου. Υπήρχαν βέβαια κάποια προβλήματα στο πλάνο. Έπρεπε πρώτα να την παρουσιάσει επίσημα ο Block, πράγμα που έκανε μέσω live video στα social media μερικούς μήνες μετά, και φυσικά δεν ήταν και τόσο κοντά στη γειτονιά μου. Συγκεκριμένα, έπρεπε να πετάξω δέκα και βάλε χιλιάδες μίλια μακριά, με προορισμό το Park City της Γιούτα, στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Advertisement
Advertisement

Μπορεί ο 51χρονος (!) σήμερα Αμερικανός να είναι γέννημα θρέμμα της δυτικής ακτής, όμως όντας ανήσυχο πνεύμα ήθελε ως βάση ένα μέρος στο οποίο μπορούσε να κάνει ότι τρέλα μπορεί να του κατέβει στο μυαλό. Επέλεξε λοιπόν αυτό το χειμερινό θέρετρο, μισή ώρα δρόμο από το Σολτ Λέικ Σίτι. Κυρίως επειδή εκεί το χιόνι είναι πυκνό από τα τέλη Οκτώβρη, μπορείς να κάνεις κάθε λογής χειμερινό σπορ αλλά και να εφεύρεις παιχνίδια σε λευκό φόντο με μηχανοκίνητα οχήματα – η ειδικότητα δηλαδή του Block. Το Λας Βέγκας είναι μερικές ώρες μακριά, στο Λος Αντζελες φτάνεις οδικώς την ίδια μέρα, ενώ η πολυμορφία της Γιούτα εξασφαλίζει πως αν κατέβεις στο άλλο άκρο της, μπορεί να βγάλεις το μπουφάν και τα ισοθερμικά και να κυκλοφορείς με κοντομάνικο, κάνοντας σβούρες με το αγωνιστικό σου σε ερημικά τοπία (βλέπε Terrakhana).

Advertisement

Εδώ η Hoonigan, εκεί η Hoonigan, πού είναι η Hoonigan;
Αν ψάξεις τη Hoonigan Racing στο Google Maps, θα σου δώσει ξεκάθαρες οδηγίες για το πώς να φτάσεις εκεί. Αυτό που δεν σου λέει, όμως, είναι ότι δεν υπάρχει τίποτα στο σημείο εκείνο που να μαρτυρά τι κρύβεται πίσω από τους τοίχους ενός από τα κτίρια που βρίσκονται εκεί. Ούτε ταμπέλα, ούτε κάποιο στραπατσαρισμένο αυτοκίνητο, ούτε τίποτα. Δεν είναι βλέπετε ένας χώρος ανοιχτός για το κοινό. Ευτυχώς, δεν πάμε απρόσκλητοι να χτυπάμε κουδούνια, είναι εκεί και μας περιμένει ο Forest Duplessis. «Shop Manager» είναι ο επίσημος τίτλος του και αποτελεί ουσιαστικά τον άνθρωπο που ελέγχει τα πάντα στη Hoonigan: τι μπαίνει, τι βγαίνει, πού πάει. Μας βάζει από την πίσω πόρτα, από το γκαράζ, για να πάθουμε ένα μικρό πολιτισμικό σοκ με το καλημέρα. Ο Block έχει μόλις μπει στο αεροπλάνο με προορισμό την Ισπανία για τη συμμετοχή του στο ράλι του WRC, άρα επί της ουσίας για μερικές ώρες είμαστε… Home Alone.

Advertisement

Παρά τις τεράστιες παραγωγές που βλέπουμε στο YouTube και το γεμάτο αγωνιστικό καλεντάρι του Ken, ο ίδιος έχει επιλέξει να έχει δίπλα του μια μικρή πιστή ομάδα ανθρώπων. Ο Forest με έναν συνεργάτη ασχολούνται με τα logistics, υπάρχει ένας γραφίστας που δουλεύει πάνω σε όλα τα cool γραφικά που βλέπουμε πάνω στα αυτοκίνητα, τα μπλουζάκια και τα βίντεο, ο οποίος αναφέρεται απευθείας στον Block που δίνει τις κατευθύνσεις, ένας social media manager -διότι όλα σήμερα έχουν να κάνουν με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- και ένας λογιστής γιατί όλα στο τέλος έχουν να κάνουν με την εφορία. Αυτή είναι η βασική ομάδα στη μία πλευρά των 12.000 τετραγωνικών μέτρων εγκαταστάσεων.

Στην άλλη πλευρά βρίσκονται άλλοι οκτώ. Ο επικεφαλής μηχανικός, τέσσερις μηχανικοί, που ο τομέας ευθύνης του καθενός είναι ακροβολισμένος σε μία από τις γωνίες κάθε οχήματος, αλλά έχουν και μία επιπλέον ειδικότητα σε κάποιον τομέα σχετικό με το αυτοκίνητο και τρία πρόσωπα που σχετίζονται μόνο με το αγωνιστικό κομμάτι: ο team manager, ο υπεύθυνος για τον κινητήρα και ο υπεύθυνος για το σασί. Η συγκεκριμένη ομάδα ταξιδεύει μαζί με τον Block σε κάθε Gymkhana ή Gymkhana GRiD, σε κάθε αγώνα Rally Cross, ακόμα και σε κάθε συμμετοχή του στο WRC ή σε κάποιο άλλο ράλι κάπου στον κόσμο. Οι ίδιοι πιστοί και έμπιστοι στρατιώτες. Αυτός είναι ο πυρήνας της Hoonigan Racing.

Advertisement

Είναι ξεκάθαρο πως ο Block είναι ένας άνθρωπος που δεν ακολουθεί την πεπατημένη. Σε ό,τι και αν κάνει. Η έδρα του δεν θα μπορούσε να διαφέρει. Ο μουρλός έχει πάρει 17 κοντέινερ, τα οποία τα έχει τοποθετήσει σε έναν αχανή χώρο. Τα έβαψε, τα συνδύασε με ξύλινες επιφάνειες και γερές δόσεις motorsport και δημιούργησε έναν χώρο που όμοιος του δεν υπάρχει. «Η χρήση ανακυκλώσιμων κοντέινερ για τη δόμηση της Hoonigan Racing Division όχι μόνο κάνει την έδρα μας πιο φιλική προς το περιβάλλον αλλά ταυτόχρονα μας δίνει τη δυνατότητα να βάλουμε όλες μας τις εγκαταστάσεις σε φορτηγά και να μεταφερθούμε αλλού αν χρειαστεί. Ταυτόχρονα, μου χάρισε την ελευθερία να δημιουργήσω κάτι που δεν θα συναντήσεις πουθενά αλλού», λέει σχετικά ο Αμερικανός.

Τα έχει σχεδιάσει όλα μόνος του. Δεν είναι ακριβώς one man show, αλλά ότι κι αν βλέπουμε εκεί γύρω είναι αποτέλεσμα του δικού του διαταραγμένου νου. Τον χώρο υποδοχής κοσμεί ένα Ford Escort, έτσι για να καταλάβεις πού βρίσκεσαι με την πρώτη ματιά. Αριστερά υπάρχει ένα bar και μια μοντέρνα, αμερικανικού στυλ, κουζίνα που η γυναίκα μου πολύ θα ζήλευε. Ο χώρος συσκέψεων έχει ένα τεράστιο τραπέζι με ζάντες στη βάση του, με τον τοίχο καλυμμένο από την εικόνα του Hoonicorn V2 που βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού ενώ σκαρφαλώνει στο Pikes Peak.

Εδώ περνάει τον περισσότερο χρόνο ο Block παρότι έχει ένα γραφείο στον πάνω όροφο. Όλα έχουν αγωνιστικό χρώμα, σε ακραία συνήθως μορφή, όπως οι ζάντες στους τοίχους, οι φωτογραφίες από ακραία εγχειρήματα, τα τρόπαια στις βιτρίνες.

Καθετί κρύβει πίσω του μια ιστορία υψηλής ταχύτητας ή επώδυνης καταστροφής. Ειδικά ο τοίχος «AINTCARE». Το σλόγκαν του Block που μαρτυρά την αδιαφορία του για τα μηχανικά -και όχι μόνο- μέρη που υποφέρουν και που συνοδεύεται από τη λεζάντα: He does it his way!

«Να επιδιώκεις τη νίκη με κάθε κόστος, με μηδενική συμπόνια για τα μηχανικά μέρη».

Διαλυμένες ζάντες, στραπατσαρισμένες πόρτες, τελειωμένοι δίσκοι, κομμένα ψαλίδια, ακόμα και γδαρμένο roof scoop από τούμπες που έκανε σε αγώνα στα Μπαρμπέιντος, απομεινάρια μιας άδοξα χαμένης μάχης που ενδεχομένως να συνοδεύεται από ένδοξη ιστορία καταστροφής.

«Αυτός είναι ο Ken», μας λέει ο Duplessis. «Κάποιος που δεν φοβάται να πιέσει στο όριο. Άλλοτε αυτό φέρνει αποτελέσματα άλλοτε όχι. Όμως τίποτα απ’ όσα κάνει δεν είναι απλό. Αυτό που δεν αντιλαμβάνεται πολύς κόσμος είναι πως ήταν επιτυχημένος πριν από την εμπλοκή του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Στα μισά της προηγούμενης δεκαετίας αποφάσισε ξαφνικά να αρχίσει τα ράλι. Δεν χρειαζόταν να το κάνει, το έκανε επειδή ήθελε να διασκεδάσει, να κάνει πράγματα out of the box. Και απολαμβάνω να δουλεύω δίπλα του. Δεν είναι απλά φοβερός ως αφεντικό. Είναι πως όλα αλλάζουν συνέχεια, όλα εξελίσσονται, έρχονται νέα projects, έχει συνέχεια νέες ιδέες, δεν βαριέσαι ποτέ».

Προτού περάσουμε στο γκαράζ και ξεναγηθούμε στα αυτοκίνητα του Block, θέλω να μάθω αν επιστρέφοντας στο Park City κουβαλάει την ίδια τρέλα. Στην αποκλειστική μας συνέντευξη που διαβάσατε στο CAR #05 έλεγε πως μακριά από τους αγώνες ζει ως ήσυχος οικογενειάρχης. Μείωσε άλλωστε το αγωνιστικό του πρόγραμμα για να περνάει περισσότερο χρόνο σπίτι.

«Έτσι είναι, όταν έρχεται εδώ βάζει τη στολή του μπαμπά. Είναι 200 και βάλε μέρες τον χρόνο μακριά, άρα προσπαθεί να καλύπτει το χαμένο έδαφος. Κάθεται μόνο μερικές ώρες εδώ στο γραφείο και μετά πηγαίνει στα παιδιά και τη γυναίκα του», μας λέει ο Duplessis. Οι ντόπιοι τον αφήνουν να ανασάνει, αν και είναι σαφές ότι αποτελεί τον καλύτερο πρεσβευτή του Park City. Έτσι είναι όμως οι άνθρωποι σε αυτό τον τόπο. Ευγενικοί και με τους ξένους, φιλικοί όσο δεν πάει. Κι όταν βλέπουν τον τύπο που γυρίζει στους δρόμους με το παρανοϊκό RS200 ή γλιστράει πάνω στο χιόνι με snowmobiles μπολιασμένα με στεροειδή ή, ακόμα χειρότερα, το αμίμητο Ford F-150 Raptor TRAX με τις τεράστιες ερπύστριες, γνέφουν με χαμόγελο και τον αφήνουν να οδηγηθεί στην επόμενη τρέλα.

Ο 51χρονος δεν έχει Lamborghini, ούτε Ferrari, δεν του αρέσουν τα supercars-μπιμπελό. Θέλει «toys for boys». Αν εξαιρεθεί το Ford Escort Mk2 που έχει ατμοσφαιρικό κινητήρα και το Raptor που έχει sypercharged, όλα τα άλλα αυτοκίνητα του Block έχουν δύο κοινά χαρακτηριστικά: turbo κινητήρα και σειριακό κιβώτιο. Έβαλα χέρι σε ότι υπήρχε στο γκαράζ, κάθισα πίσω από το τιμόνι προσπαθώντας να στριμωχτώ στα στενά μπάκετ και έπειτα με βοήθεια… γερανού να βγω από αυτά, έσφιξα τα τεράστια χειρόφρενα που θυμίζουν όπλα του Θορ, μύρισα, χάιδεψα. Ένιωθα ότι βρισκόμουν μόνος με ένα μηχανοκίνητο χαρέμι, αποφασισμένος να νιώσω κάτι από κάθε μέλος του. Ήταν όμορφα εκεί, πολύ όμορφα. Και όταν έκλεισε η πόρτα πίσω μου, απομονώνοντας αυτό το μαγικό μέρος από τον υπόλοιπο κόσμο, άφησα σίγουρα ένα μικρό κομμάτι μέσα του.