Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Στο δρόμο για το Μόντε Κάρλο…

Ελλάδα 18:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στο δρόμο για το Μόντε Κάρλο…

ΑΓΩΝΕΣ

Στο δρόμο για το Μόντε Κάρλο…

ΑΓΩΝΕΣ

Πήραμε μια γεύση από το αριστερό μπάκετ του Honda Civic Type R3 που θ’ αγωνιστεί στην πρεμιέρα του WRC στις 22 -25 Ιανουαρίου.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΝΕΜΕΑ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Το πλήρωμα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου που ανήκει στον Όμιλο Σαρακάκη είναι οι Δημήτρης Δριβάκος και Κατερίνα Μπαντέ. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο τόσο όμοιο και ταυτόχρονα τόσο διαφορετικό από το πολιτικό Honda Civic Type R.

Το R3 είναι ουσιαστικά ένα kit car στο οποίο έχουν αλλάξει σχεδόν όλα ώστε να ετοιμαστεί για τη μάχη των ειδικών διαδρομών με το χρονόμετρο. Καταρχάς το βάρος του έχει περιοριστεί στα 1080kg παρά την προσθήκη του κλωβού ασφαλείας. Στο εσωτερικό του δεν υπάρχει καμία άνεση, ή σχεδόν καμία για να είμαστε ακριβείς καθώς για ν’ αντιμετωπιστεί το πολικό ψύχος στις ειδικές του Μόντε υπάρχουν αεραγωγοί καλοριφέρ ώστε να ξεθολώνουν τα τζάμια και να ζεσταίνονται τα χέρια του πληρώματος.

Advertisement
Advertisement

«Πως και επέλεξες γυναίκα συνοδηγό Δημήτρη;» ρωτάμε τον πολύπειρο Δριβάκο που αγωνίζεται από το 1983: «Ζυγίζει μόνο 48 κιλά και είναι ιδιαίτερα επιμελής». Εντυπωσιάζει επίσης το προφίλ της Κατερίνας Μπαντέ που το 2014 τερμάτισε στα 42km του Μαραθωνίου της Αθήνας. Στην εξέλιξη της συζήτησης αποκαλύπτεται πόσο έχει ασχοληθεί ο Δριβάκος για να φέρει το Civic στα μέτρα του. Από τη θέση των μπάκετ που είναι μετατοπισμένα προς το κέντρο του αυτοκινήτου ώστε να προστατεύεται καλύτερα το πλήρωμα σε περίπτωση πλάγιας σύγκρουσης ως την αντικατάσταση της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας από υδραυλική και του ηλεκτρονικού ποτενσιόμετρου στο γκάζι από συρματόσχοινο!

Advertisement

Το Civic R3 είναι πολεμική μηχανή που πρέπει ν’ αντέχει στις κακουχίες όπως το κρύο ή τα πολλά χιλιόμετρα των ειδικών χωρίς προβλήματα αξιοπιστίας. Ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας αποδίδει 280PS στις 8500 και συνδυάζεται μ’ ένα 6αρι σειριακό κιβώτιο της Sadev. Το κιβώτιο εδράζεται πάνω στον κινητήρα ο οποίος έχει βιδωθεί κατευθείαν στο αμάξωμα χωρίς ανοχές και τζόγους ώστε οι αλλαγές να είναι ακριβείς. Δύσκολη μηχανολογική άσκηση αλλά ο μόνος τρόπος ν’ αντέξει στην πολύωρη οριακή πίεση. Οι σχέσεις του κιβωτίου είναι πολύ κοντές καθότι η διαμόρφωση των ειδικών στο Μόντε Κάρλο δεν απαιτεί τελική αλλά επιταχύνσεις. Μ’ αυτή τη διαμόρφωση το Civic με δυσκολία ξεπερνά τα 170km/h αλλά τα φτάνει γρήγορα!

«Πάνω από 7000rpm δε χρειάζεται να πατάς το συμπλέκτη, απλά τράβα δυνατά και ανεβάζει» μας φωνάζει από το μπάκετ του συνοδηγού ο Δριβάκος. Η επαφή μας με το Civic Type R3 έγινε στην ειδική διαδρομή Ψάρι πάνω από το χωριό Καλιάνους στη Στυμφαλία Λίμνη. Μετά βίας χωρέσαμε στο κάθισμα «πρέπει να χάσεις κιλά» ήταν η προτροπή του οδηγού. Ξεκινήσαμε στην κατηφόρα προσπαθώντας να συνηθίσουμε τα φρένα, το τιμόνι αλλά και το κιβώτιο. Παρά τις αρκετές ανάλογες εμπειρίες δεν ήταν ότι πιο εύκολο. Βλέπετε το Civic είναι στα μέτρα του Δριβάκου σα να προσπαθείς να φορέσεις το κουστούμι του.

Advertisement

Στην ευθεία ξεθαρρεύω ανεβάζω, 3η, 4η, 5η αστραπιαία όταν βλέπω τα κόκκινα led μπροστά μου ν’ αυξάνουν. Ο επιλογέας είναι «αντρικός» τραβάς ανεβάζει, σπρώχνεις κατεβάζει ενώ ταυτόχρονα φρενάρεις. Το τιμόνι γραμμικό άμεσο 1:1 και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου ελαφρά υποστροφική: «Αυτό το ρυθμίζεις με τις γωνίες κάμπερ και κάστερ όπως θες», μας λέει ο Δριβάκος. Μετά το τέλος της βόλτας/γνωριμίας θα μας δείξει τις αλλαγές στην ανάρτηση ώστε όλα να ρυθμίζονται με αρκετά μεγάλα περιθώρια.

Σύσσωμη η ομάδα του Δημήτρη Δριβάκου (σ.σ: διακρίνεται 3ος από δεξιά) πλην της συνοδηγού Κατερίνας Μπαντέ. Το Civic Type R3 είναι στα χρώματα της πιο γνωστής εταιρείας διανομής καυσίμου στη Μεσόγειο. Η ελληνική ομαδα στελεχώνεται από τους: Νίκο Θρουβάλα, Πέτρο Βασιλείου, Σωτήρη Φωτόπουλο, Δημήτρη Ναυρίδη, Ηρώ Μπιστολά και Θοδωρή Κρατημένο (γιατρός)

Ο Δριβάκος με την Μπαντέ ετοιμάζονται πυρετωδώς για τις ειδικές του Μόντε Κάρλο και αυτό περιλαμβάνει πέρα των άλλων άριστη φυσική κατάσταση, σωστή διατροφή και εγκλιματισμό στη Νότια Γαλλία αρκετές μέρες πριν τον αγώνα: «Δεν μπορείς ν’ αγωνίζεσαι κουρασμένος ή χωρίς ενέργεια. Επίσης χρειάζεται χρόνος για να εγκλιματιστείς στις χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στις ειδικές» καταλήγει ο οδηγός. Δεν είναι η πρώτη φορά που θ’ αγωνιστούν στο Μόντε Κάρλο οπότε οι προηγούμενες εμπειρίες σίγουρα θα βοηθήσουν.

Ευχόμαστε καλή τύχη και ακόμη περισσότερους αγώνες το 2015 καθώς το πρόγραμμα του ελληνικού R3 θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τα αποτελέσματα στο Μόντε Κάρλο.

Honda Civic Type R3 Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Mugen, 4κύλινδος εν σειρά, 1998 cc
Μεγ. Ισχύς : 280PS/8500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Sadev σειριακό (6+1)
Μετάδοση: Διπλόδισκος συμπλέκτης, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης
Ανάρτηση : Ρυθμιζόμενη X-Treme Tech
Ελαστικά: Michelin
Φρένα : Brembo 328/278, αεριζόμενα
Βάρος: 1080kg
Αγωνιστική κατηγορία A7/R3
Πρωτάθλημα : ERC

Από την περσινή προσπάθεια του πληρώματος στις ειδικές του Μόντε Κάρλο

Advertisement

Ο Δημήτρης Δριβάκος αναφερόμενος στον επικείμενο αγώνα τόνισε: «Ο πρώτος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι 2015, το  83ο Ράλι Μόντε Κάρλο είναι ένας πολύ δύσκολος αγώνας με απότομες εναλλαγές στις καιρικές συνθήκες ακόμη και μέσα στην ίδια ειδική διαδρομή. Για πρώτη φορά ξεκινά με δύο νυχτερινές ειδικές διαδρομές και έχει και μία πολύ μεγάλη ειδική διαδρομή συνολικού μήκους 51,66 χλμ. Μέχρι στιγμής έχουμε κάνει αρκετές δοκιμές και νιώθω πολύ ικανοποιημένος από την απόδοση αλλά και το στήσιμο του αυτοκινήτου. Το Civic Type-R λεχει εξελιχθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές της κατηγορίας R3 Honda JAS Homolagation, με την οικονομική υποστήριξη της ιταλικής εταιρείας λιπαντικών ERG». Tο επιτελείο της Honda Team Εrg πλαισιώνεται και υποστηρίζεται από μία ομάδα έμπειρων μηχανικών, τόσο από την Ελλάδα όσο και από την Ιταλία (JAS Motorsports).