Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Scooters 125 cc

O «Τσάρος» του Ντακάρ, αποκλειστικά στο NewsAuto.gr!

  • newsautoteam

Ο Vladimir Chagin αποκαλείται –κι όχι άδικα- ο… «Τσάρος» του Ράλι Ντακάρ! Οι επτά νίκες του στο δυσκολότερο ράλι του κόσμου (2000, 2002, 2003, 2004, 2006, 2010 και 2011) τον έχουν χρίσει ως τον πιο επιτυχημένο οδηγό στην ιστορία στην κατηγορία των φορτηγών. Παράλληλα κατέχει το ρεκόρ των περισσότερων νικών σε ειδικές ενός αγώνα (9 στις 14 το 2010) ενώ σε όλες τις κατηγορίες, μόνο ο Stephane Peterhansel έχει περισσότερες από τις 63 πρωτιές του.

Τώρα πια, ο 46χρονος έχει αλλάξει ρόλο στην «εθνική» ομάδα της KAMAZ, όντας team manager, μεταλαμπαδεύοντας την εμπειρία και τις γνώσεις του στα τέσσερα πληρώματα με τα οποία οι Ρώσοι διεκδικούν άλλη μία νίκη. Εν μέσω της προσπάθειας κατάκτησης της κορυφής, o σπουδαίος Vladimir Chagin μίλησε στο NewsAuto.gr!

dakar10-chagin-b640

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΟ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (facebook.com/SeitanF1)

Πόσο διαφορετικό είναι για σένα, αντί για οδηγός να είσαι πια
team manager; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις σε αυτό τον ρόλο;

Σίγουρα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό αλλά έχω το πλεονέκτημα της γνώσης των απαιτήσεων από τους οδηγούς αλλά και της δικής τους πλευράς. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να μη σκέφτεσαι μόνο ένα πράγμα – δηλαδή τη δική σου απόδοση. Αντίθετα ασχολείσαι με πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους και με διαφορετικά πράγματα.

Υπάρχουν στιγμές, παρακολουθώντας το Ράλι Ντακάρ, που σκέφτεσαι πως θα έπρεπε να είσαι εσύ πίσω από το τιμόνι και να κάνεις τη δουλειά;

Νομίζω πως αυτό είναι λογικό αν έχεις υπάρξει οδηγός. Όμως έχω πλέον διαφορετικό ρόλο και είναι σημαντικό να παραμένω συγκεντρωμένος σε αυτόν. Να εκμεταλλευτώ την εμπειρία μου ώστε να βρω τους καλύτερους τρόπους για να κινηθούμε προς τα εμπρός.

dakar16-team-kamaz640

Η KAMAZ έχει σπουδαία ιστορία σε αυτό το ράλι όπου ουσιαστικά εκπροσωπεί μία χώρα. Πως και έχει επενδύσει τόσο στο Ράλι Ντακάρ;

Όλοι στην εταιρεία είμαστε υπερήφανοι για τη δουλειά που κάνουμε και ακόμα περισσότερο που την εκπροσωπούμε – όπως άλλωστε και το έθνος μας. Είμαστε μία μικρή ομάδα που βασίζεται στον έντονο πατριωτισμό που μας διακρίνει όλους.

Είχες μία σπουδαία καριέρα ως οδηγός. Ποιο ήταν το μυστικό σου;

Το ίδιο μυστικό που έχουν όλοι στην ομάδα μας! Είμαστε επαγγελματίες, καλά προετοιμασμένοι και δουλεύουμε σκληρά για να πετύχουμε τους στόχους μας. Έχοντας πολλά κίνητρα και γνωρίζοντας πως εκπροσωπούμε τόσο την ομάδα όσο και τους εαυτούς μας. Δίνοντας πάντα τον καλύτερό μας εαυτό.

dakar10-chagin-c640

Τι διαφορετικό κάνει ένας οδηγός φορτηγού, σε σχέση με τους οδηγούς στην κατηγορία των αυτοκινήτων;

Απαιτείται πολύ διαφορετικό οδηγικό στιλ καθώς τα φορτηγά είναι πολύ μεγαλύτερα σε όγκο και έχουν και πολύ πιο ισχυρούς κινητήρες. Τα πάντα σχετικά με τη λειτουργία και τη συμπεριφορά του οχήματος είναι διαφορετικά άρα παρότι οδηγικά ισχύουν οι βασικές αρχές, πρέπει να οδηγείς με εντελώς διαφορετικό τρόπο.

Στα φορτηγά υπάρχει πλήρωμα τριών ανθρώπων. Ποιος είναι ο τομέας ευθύνης καθενός;

Στη δική μας κατηγορία οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές αλλά το κάθε μέλος του πληρώματος ξέρει καλά τι πρέπει να κάνει. Αυτό είναι το κλειδί της επιτυχίας. Στα φορτηγά έχουμε οδηγό, συνοδηγό και ένα μηχανικό. Επίσης υπάρχει και ένα βοηθητικό όχημα για να βοηθάει σε περίπτωση που υπάρχει πρόβλημα με κάποιο από τα αγωνιστικά φορτηγά της ομάδας. Όλοι οι ρόλοι είναι πολύ σημαντικοί και είναι καθοριστικό να δουλεύουν όλοι ομαδικά.

dakar10-chagin-d640tall

Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη στιγμή που είχες ποτέ στο Ράλι Ντακάρ;

Είχαμε πολλές καλές στιγμές αλλά αν πρέπει να ξεχωρίσω μία στην καριέρα μου που χάρισε μεγαλύτερη ικανοποίηση, ήταν πέρυσι. Κάναμε το 1-2-3 και αφιερώσαμε τη νίκη μας στον Ilgizar Mardeev, που είχε πεθάνει έξι μήνες νωρίτερα. Ουσιαστικά ήταν αυτός που δημιούργησε αυτή την ομάδα και ήταν ο πατέρας του Ayrat Mardeev, που πήρε τη νίκη. Όσο για τις κακές στιγμές, τις βλέπω περισσότερο ως ευκαιρίες για να μάθεις και ως προκλήσεις.

Μετά από τόσα χρόνια, αν κάποιος σου ζητούσε να περιγράψεις το Ράλι Ντακάρ, τι θα έλεγες; Τι είναι για σένα;

Η απόλυτη δοκιμασία για ανθρώπους και μηχανές, ένα από τα μεγαλύτερα σε μήκος και πιο απαιτητικά ράλι στον πλανήτη.

Είναι ο αγώνας της Νότιας Αμερικής πιο δύσκολος από εκείνον στην Αφρική;

Είναι δύσκολο να το κρίνω αυτό. Σίγουρα είναι διαφορετική πρόκληση αλλά και πάλι, πολύ μεγάλη.

dakar12-chagin-kamaz640

O συνοδηγός του Loeb, Daniel Elena, μίλησε αποκλειστικά στο NewsAuto.gr. Δείτε εδώ τη συνέντευξή του.

Το NewsAuto.gr ανέκρινε και τον νικητή του 2009, Giniel de Villiers, σε συνέντευξη που μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ.

Διαβάστε την αποκλειστική συνέντευξη του Joan «Bang Bang» Barreda στο NewsAuto.gr εδώ!

Στο Νο1 αυτοκινητικό site μίλησε και ο Marcos Patronelli. Διαβάστε όσα είπε πατώντας εδώ.

O νικητής του περυσινού Ράλι Ντακάρ, Nasser Al-Attiyah έδωσε κι αυτός αποκλειστική συνέντευξη στο NewsAuto.gr. Διαβάστε τη πατώντας εδώ.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto