Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Ο Petter Solberg μιλάει στο NewsAuto

  • newsautoteam

Είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει κατακτήσει τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή τόσο στο WRC όσο και στο RallyCross. Και τώρα, στα 40 του, δώδεκα χρόνια μετά την κατάκτηση της κορυφής στα ράλι, o Petter Solberg είναι έτοιμος να πανηγυρίσει τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του στο RallyCross.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΟ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ

Ο Νορβηγός οδηγός διανύει δεύτερη νιότη σε αυτόν τον ανερχόμενο θεσμό στον οποίο στράφηκε όταν έκλεισαν οι πόρτες στους κατασκευαστές του WRC. Και τώρα, μαζί με τη βοήθειά του, το RallyCross ανεβαίνει συνεχώς και… απειλεί!

Συναντήσαμε τον «Mr Hollywood» στο Βέλγιο και το περιθώριο του αγώνα του Μετέ, όπου εκτός από το νέο του εργασιακό περιβάλλον, μας μίλησε για την Ελλάδα, τη Formula 1 και το αγωνιστικό του μέλλον…

Solberg3Mettet15-act-a640

Να ξέρεις πως λείπεις πολύ στους υποστηρικτές σου στην Ελλάδα όπου έχεις μεγάλο κοινό από τις επισκέψεις σου με το WRC!

Μου λείπει κι εμένα η Ελλάδα! Έχω πολλούς φίλους, ξέρω πως έχω πολλούς θαυμαστές αλλά είχα και επιτυχίες στη χώρα σας! Ελπίζω κάποια στιγμή να έρθω και με το RallyCross.

Είναι ένα σπορ όχι ευρέως γνωστό. Μπορείς να το περιγράψεις στον κόσμο;

Είναι ένα φανταστικό σπορ, με άφθονη δράση. Η κάθε μικρή λεπτομέρεια έχει σημασία και μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική. Στα ράλι, μπορεί να οδηγείς τρεις ημέρες, τέρμα γκάζι, χωρίς πρόβλημα. Όμως εδώ, δεν είσαι μόνος σου στο δρόμο. Έχεις πολλούς ακόμα οδηγούς γύρω σου και πρέπει όλα να γίνουν τέλεια για να έχεις ελπίδες να κερδίσεις. Δικός μου στόχος είναι να μην κάνω λάθη. Αυτό είναι το βασικό.

Solberg03BEL15cm604-2-640

Πόσο δύσκολο είναι για σένα να οδηγείς, έχοντας αντιπάλους γύρω σου στην πίστα;

Είναι κάτι πολύ έντονο, πιεστικό. Η εκκίνηση είναι επίσης καθοριστική, πρέπει να είναι τέλεια για να μπορείς να έχεις ελπίδες να κερδίσεις. Από εκεί και πέρα, κοιτώντας το πρωτάθλημα, αυτό που χρειάζεσαι είναι σταθερότητα.

Ξεκίνησες την καριέρα σου από το RallyCross, σε νεαρή ηλικία. Ολοκληρώνεται τώρα ένας κύκλος για εσένα;

Όταν τρέχεις στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι για 14-15 χρόνια, μία αλλαγή κάνει καλό. Ήθελα μία νέα πρόκληση, που να έχει ανταγωνισμό και μάχες. Κάτι που να μου δίνει ικανοποίηση και γι’ αυτό διάλεξα το RallyCross. Ναι, όλα στη ζωή είναι ένας κύκλος, έτσι και για μένα.

Solberg03BEL15cm188-2-640

Το αυτοκίνητο που χρησιμοποιείς εδώ, μπορεί να μοιάζει εξωτερικά αλλά είναι πολύ διαφορετικό από εκείνα που χρησιμοποιούνται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, έτσι δεν είναι;

Ναι, δεν έχει καμία σχέση με τα World Rally Cars. Εδώ σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε μόνοι μας τα αυτοκίνητά μας. Μαζί με την ομάδα και τους μηχανικούς μου. Προφανώς στη συλλογή μου, έχω όλα τα World Rally Cars με τα οποία έτρεχα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Από τα Subaru μέχρι τα Citroen, την Xsara C4 WRC ακόμα και τη Celica. Έχω μεγάλη εμπειρία πίσω από το τιμόνι και ξέρω ακριβώς τι θέλω από ένα αυτοκίνητο. Μετά από κάποια τεχνικά προβλήματα που είχαμε με τη Subaru που στο μηχανολογικό τομέα είχε παρθεί λάθος κατεύθυνση, πλέον δεν είμαι διατεθειμένος για τα ίδια λάθη. Έχω ένα κόκκινο απαγορευμένο βιβλίο στο ένα χέρι και ένα πράσινο με όλες τις λύσεις στο άλλο. Επιλέγω το δεύτερο. Όταν λοιπόν ακολουθείς το σωστό δρόμο σε αυτό τον τομέα, τότε έρχεται και η επιτυχία.

Είναι ένα διαολεμένα γρήγορο αυτοκίνητο…

Ναι, δεν είναι κακό! Έχει ισχύ 600 αλόγων και επιταχύνει από στάση στα εκατό χιλιόμετρα την ώρα, ταχύτερα από ένα μονοθέσιο της Formula 1! Προφανώς είμαι ευτυχής κάθε φορά που βρίσκομαι στη θέση του οδηγού κι αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους είμαι στο RallyCross.

3Mettet-race-a640

Ποιοι είναι οι άλλοι;

Είναι ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα, μεταδίδεται ζωντανά σε όλο τον κόσμο, έχει εντυπωσιακή κάλυψη και συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον. Το κοινό το λατρεύει, το ίδιο κι εγώ.

Μιας και ανέφερες τη Formula 1, μίλησε μας για την εμπειρία που είχες σε αυτή. Πριν από μερικά χρόνια είχες κάνει ένα τεστ με τη Ferrari!

Ναι είχα κάνει μία ολόκληρη ημέρα δοκιμών με τη Ferrari. Ήμουν γρήγορος και αυτό μου εξασφάλισε και δοκιμές για τον 24ωρο αγώνα του Μαν. Όμως δεν ήμουν έτοιμος να στραφώ σε αγώνες πίστας. Θέλω περισσότερη δράση και γι’ αυτό ακολούθησα αυτή την κατεύθυνση. Απόλαυσα την οδήγηση μονοθεσίου της F1 αλλά για μένα είναι πιο διασκεδαστική η οδήγηση ενός World Rally Car ή ενός αγωνιστικού του RallyCross.

Τι σε εντυπωσίασε και τι δεν σου άρεσε στο μονοθέσιο της F1;

Ήταν πολύ γρήγορο και η επιτάχυνση ανεβάζοντας σχέσεις ήταν εντυπωσιακή. Αλλά όπως είπα, χρειάζομαι περισσότερη δράση. Δεν είμαι έτοιμος για οδήγηση σε πίστα, προσεγμένη οδήγηση. Ήμουν γρήγορος με το μονοθέσιο αλλά θέλω μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων.

Ήθελες οροφή πάνω από το κεφάλι σου;

Α όχι, δεν έχει σημασία για μένα. Μου αρέσουν όλα. Παρακολουθώ όλα τα μηχανοκίνητα σπορ αλλά αυτό που κάνω τώρα μου αρέσει περισσότερο.

Οι επιλογές καριέρας έχουν να κάνουν και με το τι σε κάνει να χαμογελάς;

Όλη η ζωή σου πρέπει να εξαρτάται από το τι σε κάνει να χαμογελάς. Πρέπει να απολαμβάνεις αυτό που κάνεις, να έχεις μία καλή ομάδα και σωστούς ανθρώπους γύρω σου, ώστε να απολαμβάνουν κι αυτοί την επιτυχία αλλά και την όλη περιπέτεια μαζί σου. Αν τα έχεις αυτά, δεν μπορείς παρά να απολαμβάνεις τη ζωή. Ζεις μόνο μία φορά, η ζωή είναι μικρή και πρέπει να την απολαμβάνεις.

Όμως με τους αγώνες, έχεις περάσει σχεδόν όλη σου τη ζωή ταξιδεύοντας. Βοηθάει στην επίτευξη… οικογενειακής ισορροπίας το γεγονός πως και η γυναίκα σου ήταν οδηγός αγώνων;

Τα συνεχή ταξίδια είναι κομμάτι της ζωής μας. Σήμερα που εγώ τρέχω εδώ, στο Βέλγιο, η γυναίκα μου είναι στη Σουηδία γιατί έχει αγώνα εκεί ο γιος μας! Αλλά… ας αφήσουμε το θέμα αυτό, δυσκολεύομαι να μιλάω για συναισθήματα.

Solberg3Mettet15-face-a640

Εντάξει, ας επιστρέψουμε λοιπόν στο RallyCross. Έχουμε πολύ ανταγωνιστικό επίπεδο οδηγών, εκτός από εσένα συμμετέχει στο θεσμό ο Matthias Ekstrom και πολλοί άλλοι. Πόσο μεγάλο πιστεύεις πως θα γίνει στη συνέχεια το σπορ;

Το να συμμετέχεις σε κάτι από το ξεκίνημά του, το να βοηθάς ένα σπορ να εξελίσσεται είναι υπέροχο. Έρχονται συνεχώς περισσότεροι κατασκευαστές, σε κάθε αγώνα έχουμε ρεκόρ προσέλευσης κόσμου, συμμετέχουν όλο και περισσότεροι οδηγοί, όλα αυτά κάνουν το σπορ ακόμα πιο ενδιαφέρον. Μπορεί να φαντάζει απλό και εύκολο, όμως δεν είναι.

Αν θα έπρεπε να το διαφημίσεις με μία πρόταση, τι θα έλεγες;

Δράση, ευτυχία, παρακολουθείς τον αγώνα και σου σηκώνεται η τρίχα, ποικιλία νικητών. Νομίζω πως αυτό θέλει να βλέπει ο κόσμος, συναρπαστικές μάχες, ωραία οδήγηση, καλούς οδηγούς…

Solberg03BEL15cm279-2-640

Ας ελπίσουμε κάποια στιγμή να έχουμε έναν αγώνα του RallyCross και στην Ελλάδα. Ξέρεις πως είναι οι Έλληνες…

Ξέρω, ξέρω καλά…

Πιστεύω πως θα ήταν επιτυχημένος ένας αγώνας RallyCross στην Ελλάδα.

Αυτό είναι σίγουρο! Θυμάμαι ακόμα την υπέρ-ειδική διαδρομή στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας. Ήταν sold out! Εσείς οι Έλληνες είστε ερωτευμένοι με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και ελπίζω κάποια στιγμή να τρέξουμε και στη χώρα σας.

Συναντήσαμε μετά από χρόνια τον πάντα φιλικό Solberg
Συναντήσαμε μετά από χρόνια τον πάντα φιλικό Solberg

O τίτλος του παγκόσμιου πρωταθλητή RallyCross θα κριθεί στις 29 Νοεμβρίου στην Αργεντινή.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto