Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Ο Juan «Bang Bang» Barreda αποκλειστικά στο NewsAuto.gr!

  • newsautoteam

Ένας από τους αναβάτες που όπως αναμενόταν έχει φέτος πρωταγωνιστικό ρόλο στο Ράλι Ντακάρ, είναι ο Juan Barreda Bort. Ο 32χρονος Ισπανός που τις προηγούμενες χρονιές εντυπωσίασε αλλά ήταν σταθερά άτυχος, φέτος έχει την εργοστασιακή υποστήριξη της Honda HRC, πράγμα που αυτομάτως αύξησε σημαντικά τις ελπίδες του για νίκη.

Λίγο πριν πατήσει γκάζι στα αφιλόξενα εδάφη της Νότιας Αμερικής, ο… «Bang Bang» όπως είναι το παρατσούκλι του, μίλησε στο NewsAuto.gr για την υπέρτατη πρόκληση αυτού του αγώνα…

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΟ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/PanosSeitanidis)

Dakar16-stage4-barreda-a640

Για πολλούς είσαι ένα από τα φαβορί για την κατάκτηση της νίκης στο φετινό Ράλι Ντακάρ. Νιώθεις φαβορί;

Είναι αλήθεια πως για πρώτη φορά εδώ και δέκα χρόνια θα έχουμε νέο νικητή στην κατηγορία των μοτοσυκλετών, καθώς ο Cyril Despres είναι πλέον στην κατηγορία των αυτοκινήτων ενώ ο Marc Coma αποσύρθηκε από την ενεργό δράση και ανέλαβε χρέη αγωνιστικού διευθυντή του Ράλι Ντακάρ. Όμως δεν θα έλεγα πως είμαι το φαβορί καθώς υπάρχουν πολλοί καλοί αναβάτες στην κατηγορία των μοτοσυκλετών. Ίσως είναι η πιο ανταγωνιστική εκ των τεσσάρων κατηγοριών.

Με τον Coma όπως είπες να μην αγωνίζεται φέτος, ποιοι θεωρείς πως θα είναι οι μεγαλύτεροι αντίπαλοί σου;

Σίγουρα η εργοστασιακή ομάδα της KTM είναι πολύ ισχυρή. Κερδίζει τον αγώνα τα τελευταία 14 χρόνια άρα εύλογα, αυτοί είναι οι βασικοί μας αντίπαλοι.

rally-oilybia-barreda-a640

Ήσουν αρκετά άτυχος στο παρελθόν. Πόσο σημαντικοί παράγοντες είναι η τύχη και η αξιοπιστία σε αυτό το ράλι;

Ναι, πράγματι. Και τα δύο στοιχεία που ανέφερες είναι πολύ σημαντικά. Χρειάζεσαι τύχη και φυσικά, χωρίς αξιοπιστία δεν πας πουθενά. Ευτυχώς η μοτοσυκλέτα της Honda με την οποία τρέχω φέτος, είναι πολύ αξιόπιστη.

Πόσο σημαντική είναι η υποστήριξη την οποία έχει ένας αναβάτης όταν τρέχει για λογαριασμό μίας εργοστασιακής ομάδας όπως η Honda HRC;

Σίγουρα πολύ σημαντική. Οι πόροι της ομάδας αλλά και η δυνατότητα εξέλιξης της μοτοσυκλέτας, σου δίνουν τη δυνατότητα να διεκδικείς το καλύτερο. Πρόκειται για έναν οργανισμό τον οποίο διακρίνει άκρα επαγγελματικότητα, άρα εγώ επικεντρώνομαι μόνο στην οδήγηση!

DAKAR16-SS2-Barreda-b640

Στην κατηγορία των αυτοκινήτων, οι οδηγοί έχουν τους συνοδηγούς για να ασχολούνται με την πλοήγηση. Εσείς οι αναβάτες το κάνετε κι αυτό. Πόσο δύσκολο είναι;

Για μένα πλέον είναι κάτι φυσιολογικό. Οκ, σίγουρα δεν είναι εύκολο να οδηγείς και να ασχολείσαι και με την πλοήγηση αλλά είναι κομμάτι του παιχνιδιού. Προετοιμαζόμαστε γι’ αυτό όπως και για τις υπόλοιπες απαιτήσεις. Απλά πρέπει να μελετάς ενδελεχώς τα road book. Είναι κι αυτό μέρος της πρόκλησης του Ράλι Ντακάρ.

Πόσες ώρες ξοδεύεις στην προετοιμασία σου; Όχι για το κομμάτι της οδήγησης αλλά για την πλοήγηση που αναφέραμε;

Πολλές ώρες! Με το που ολοκληρώνεις την ειδική διαδρομή, σου κάνουν ένα –απαραίτητο- μασάζ, κάνεις μπάνιο και μετά έχεις βασικά όλο το απόγευμα να μελετήσεις το road book, πριν το δείπνο και να πέσεις να κοιμηθείς. Προφανώς εξαρτάται από την πολυπλοκότητα κάθε ειδικής αλλά σε γενικές γραμμές, αυτό είναι το πλάνο.

Barreda-Dakar15-day5-act-a640

Έρχονται στιγμές που φοβάσαι εκεί έξω αγωνιζόμενος μόνος σου; Το Ράλι Ντακάρ είναι αρκετά επικίνδυνο…

Δεν θα το έλεγα. Νιώθω όμως πολύ καλά προετοιμασμένος. Έκανα εντατικές δοκιμές, τόσο με την αγωνιστική Honda CRF450 Rally όσο και με μοτοσυκλέτες του motocross. Επίσης δούλεψα πολύ στον τομέα της πλοήγησης, μελετώντας ενδελεχώς τα road-books από προηγούμενα Ράλι Ντακάρ. Αν νιώθεις σεβασμό απέναντι στην πρόκληση, δεν σε τρομάζει.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις στη φετινή διαδρομή;

Το γεγονός πως τη φετινή διαδρομή την σκέφτηκε ο Marc Coma, σημαίνει πως θα υπάρχουν πολλές ειδικές διαδρομές όπου η πλοήγηση θα είναι εξαιρετικά δύσκολη. Ειδικά στη δεύτερη εβδομάδα του ράλι. Επίσης η μαραθώνια ειδική θα είναι δύσκολη και με περιορισμούς, καθώς δεν μπορούμε να αλλάξουμε τίποτα στη μοτοσυκλέτα από την εκκίνησή της, μέχρι την εκκίνηση της επόμενης ημέρας. Θα είναι περίπλοκη αλλά και ενδιαφέρουσα. Αυτό είναι εγγυημένο.

dakar16-prologue-barreda-a640tall

Διαβάστε γιατί ματαιώθηκε η ΕΔ1 εδώ.

Διαβάστε αναλυτικά τι έγινε στην ΕΔ2 πατώντας εδώ και δείτε τα σχετικά highlights εδώ.

Ο Sebastien Loeb σημείωσε τον καλύτερο χρόνο και στην 3η ΕΔ. Όλα τα στοιχεία για αυτή, εδώ.

O συνοδηγός του Loeb, Daniel Elena, μίλησε αποκλειστικά στο NewsAuto.gr. Δείτε εδώ τη συνέντευξή του.

Το NewsAuto.gr ανέκρινε και τον νικητή του 2009, Giniel de Villiers, σε συνέντευξη που μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto