Live από Rolex 24 at Daytona: 24ωρο σπριντ!
ΑΓΩΝΕΣLive από Rolex 24 at Daytona: 24ωρο σπριντ!
ΑΓΩΝΕΣΟ ρυθμός δεν έπεσε καθόλη τη διάρκεια της νύχτας, άνθρωποι και μηχανές επιδεικνύουν μια απόκοσμη ανθεκτικότητα, δεν μιλάμε πλέον για αγώνα επιβίωσης και αντοχής αλλά για αγώνα ρόδα ρόδα επί 24 ώρες! αποστολή στη Daytona: Τάκης Πουρναράκης
Οι αγώνες αντοχής όπως τους ξέραμε κάποτε, όπως προσωπικά τους γνώρισα στο Μαν και στο Νορσλάιφ δεν υπάρχουν πια. Τα αυτοκίνητα αλλά και οι οδηγοί πλέον κινούνται οριακά χωρίς περιορισμούς και προφυλάξεις καθόλη τη διάρκεια της νύχτας. Αν εξαιρέσει κανείς μια προσοχή στα φρένα, καθώς στη Daytona υπάρχουν σημεία που έρχονται με περισσότερα από 180 μίλια η 330km/h αν προτιμάτε δεν υπάρχει κάτι άλλο που να διαχωρίζει τον αγώνα αντοχής που παρακολουθούμε από ένα κανονικό αγώνα.
WHAT CAR
Τα κορίτσια σωστά εφοδιασμένα με τις κουβέρτες τους προσπαθούν να μην κοιμηθούν ενώ ξημερώνει…
Τα προσπεράσματα και οι αλλαγές θέσεων στην κατάταξη ακόμη και στην κορυφή της κούρσας είναι συνεχή, τα πιτ στοπ οριακά παρά τους περιορισμούς σε ανθρώπους που εμπλέκονται, η στρατηγική παίζει κυρίαρχο ρόλο και οι οδηγοί βγαίνουν εξαντλημένοι από τα αυτοκίνητα. Συνήθως είναι 3 ή 4 που μοιράζονται την ευθύνη της οδήγησης και υπάρχει πολύ αυστηρό πρόγραμμα ανάπαυσης όταν δεν οδηγούν.
Πυρετώδης προσπάθεια να επισκευαστεί η ζημιά για να συνεχίσουν τον αγώνα από τους μηχανικούς της Performance Tech Motorsports.
Μπορεί να μείνουν για 50 ή 100 λεπτά μέσα αλλά συνήθως όχι περισσότερο. Ένα μεγάλο θέμα είναι τα ελαστικά, εδώ βρισκόμαστε προσκεκλημένοι της Continental για να παρακολουθήσουμε τον αγώνα. Η Γερμανική εταιρεία προμηθεύει τις περισσότερες ομάδες με ελαστικά σλικ. Η αντοχή τους εντυπωσιάζει καθώς το βράδυ υπήρξαν περιπτώσεις που ομάδες έβγαλαν μέχρι και τρία 50λεπτα χωρίς αλλαγή. Ίσως σε μια άλλη πίστα τα πράγματα να ήταν πιο απλά όμως η διαδρομή που χρησιμοποιείται στον 24ωρο αγώνα της Daytona συνολικού μήκους 5.8km περιλαμβάνει και το οβάλ κομμάτι αλλά και τμήμα του εσωτερικού της πίστας.
Φωτιά για να σπάει η υγρασία, μπύρα, καλή παρέα στο οβάλ τμήμα της Daytona.
Σ’ αυτή την αχανή έκταση έχουν κατασκηνώσει πάνω από 200.000 Αμερικάνοι με τα τροχόσπιτά τους για να παρακολουθήσουν το διάσημο αγώνα. Τα ελαστικά λοιπόν καταπονούνται ανομοιόμορφα στο οβάλ, η υπερθέρμανση του σκελετού δεν είναι ίδια, η εσωτερική πλευρά υποφέρει και όλα αυτά δημιουργούν μια μεγάλη πρόκληση για τους κατασκευαστές ελαστικών. Όλη αυτή η τεχνογνωσία βέβαια περνάει εύκολα μετά στα ελαστικά παραγωγής καθώς και οι διαστάσεις των ζαντών είναι κοντά στα καθημερινά ελαστικά ενώ και οι απαιτήσεις ειδικά στις κατηγορίες GT όπου τρέχουν κανονικά αυτοκίνητα δεν διαφέρουν δραματικά από αυτές που έχει κανείς στο δρόμο.
Χαρακτηριστικό του επιπέδου ανταγωνισμού που υπάρχει είναι ότι οι διαφορές μετρώνται σε δευτερόλεπτα και όχι σε γύρους. Αυτή τη στιγμή ενώ απομένουν 3.5 ώρες για τη λήξη του αγώνα προηγείται ο Filipe Albuquerque με μια Mustang είναι η ομάδα που αγωνίζεται ο Christian Fittipaldi, δεύτερος στα 9 sec είναι ο Max Angelelli με το Νο 10 είναι η Corvette με την οποία τρέχει και ο Barrichello ενώ στην 3η θέση ακόμη 1.2sec πιο πίσω είναι ο Johannes Van Overbeek με το Νο 5 μια Ligier στα χρώματα της tequila Patron.
Ήμασταν εκεί το χάραμα όταν ξημέρωμα συμπληρώθηκαν οι 500 γύροι των 5.8km!
Μεγάλη ατυχία για το πρωτότυπο Νο 0 της Delta Wing που έδειχνε ικανό να πρωταγωνιστήσει στην κούρσα. Την νύχτα έπεσε πάνω σ’ άλλο σταματημένο αυτοκίνητο αυτό της κατηγορίας PC το No. 8 της Starworks με οδηγό τον Chris Cumming και εγκατέλειψε.
Εκείνη τη στιγμή οδηγούσε ο Andy Meyrick και από την ομάδα αναφέρθηκε ότι υπήρχαν προβλήματα στην ασύρματη επικοινωνία με τον οδηγό.
Στην κατηγορία GT Lemans προηγούνται οι Corvette εδώ για τους Αμερικάνους είναι μεγάλη υπόθεση η κόντρα Chevrolet – Ford με τις Corvette και τα GT 40 που εμφανίστηκαν για πρώτη φορά.
Ανούσιο να προσπαθείς να μείνεις ξάγρυπνος συνέχεια. Φύγαμε νωρίς το βράδυ και επιστρέψαμε πριν το χάραμα.
Θα έχω περισσότερα να πω μετά τον τερματισμό, οι Αμερικάνοι έχουν ετοιμάσει ολόκληρη φιέστα για τους νικητές που θα φύγουν όλοι(!) φορώντας στον καρπό τους ένα Rolex Dayton Limited Edition…