Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Tα «αγωνιάρικα» ελαστικά της Dunlop

Ελλάδα 2:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Tα «αγωνιάρικα» ελαστικά της Dunlop

ΑΓΩΝΕΣ

Tα «αγωνιάρικα» ελαστικά της Dunlop

ΑΓΩΝΕΣ

Ύστερα από 125 χρόνια συνεχούς παρουσίας στους αγώνες, στη Dunlop έχουν ξεκάθαρη άποψη για το τι πραγματικά μετράει στα ελαστικά.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Βρεθήκαμε στην πίστα του Lausitzring καλεσμένοι της Dunlop, που φέτος γιορτάζει 107 χρόνια απ’ όταν -το 1906- έφτιαξε το πρώτο ελαστικό από γόμα, χωρίς δερμάτινους ιμάντες. Από τότε η εταιρεία έχει συνδέσει το όνομά της με όλες τις μορφές αγώνων – από F1 μέχρι σπορ πρωτότυπα και αγώνες αντοχής. Η Dunlop σ’ αυτή την εκδήλωση ήθελε να τονίσει τη νίκη στις 24 ώρες του Νίρμπουργκρινγκ, που ήρθε σε συνεργασία με τη Mercedes AMG.

Οι αγώνες αντοχής φαίνεται πως ταιριάζουν στην κουλτούρα και τη φιλοσοφία της αμερικανικής εταιρείας, καθότι θεωρούν πως βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα. Οπως μας ανέφερε ο Μίκαελ Μπέλμαν, διευθυντής της Dunlop στη Γερμανία, στόχος της εταιρείας είναι να βρίσκεται σε ρεαλιστικούς αγώνες: «Δεν προσθέτει κάτι στις γνώσεις μας η κατασκευή ελαστικών για 100 km. Αντίθετα, η δημιουργία και εξέλιξη ελαστικών για αγώνες αντοχής και η αντιπαράθεση με άλλους κατασκευαστές είναι σημαντική για μας». Η Dunlop εφοδίασε με ελαστικά τις Mercedes SLS που αγωνίστηκαν φέτος στις 24 ώρες του Νίρμπουργκρινγκ, αγώνα που κέρδισαν τελικά. Η νίκη αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική καθότι στον αγώνα συμμετείχαν πέντε κορυφαίοι κατασκευαστές ελαστικών.

Advertisement
Advertisement

Παρών στην εκδήλωση στο Νίρμπουργκρινγκ ήταν και ο οδηγός αγώνων Ιαν Σέιφαρθ, νικητής στις 6 ώρες του Νίρμπουργκρινγκ και αρμόδιος για την εξέλιξη των ελαστικών της εταιρείας: «Είναι ωραία δουλειά να έχεις ρόλο στην εξέλιξη για λογαριασμό της Dunlop και της Mercedes AMG ταυτόχρονα. Ειδικά στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, έχουμε πολλές δοκιμές ελαστικών και σεταρίσματος των αυτοκινήτων. Φέτος αξιολογήσαμε 26 διαφορετικούς τύπους για λογαριασμό της Dunlop. Αν έχεις να δοκιμάσεις τόσα διαφορετικά ελαστικά, πρέπει να διαθέτεις καθαρό μυαλό, σταθερό στυλ οδήγησης και να παραμένεις συγκεντρωμένος. Ξεκινάς από το ελαστικό που ξέρεις και θεωρείς σημείο αναφοράς και ύστερα πας στις νέες γόμες και σκελετούς».[nggallery id=3043]

Από την πλευρά του, ο αγωνιστικός διευθυντής της Dunlop Ζαν Βάζελιν μας είπε: «Προτιμάμε να συμμετέχουμε σε αγώνες αντοχής λόγω της μορφής των αυτοκινήτων που αγωνίζονται και είναι πολύ κοντά στα αυτοκίνητα παραγωγής σε στοιχεία όπως το βάρος και η ισχύς. Έτσι, τα δεδομένα μας είναι αξιοποιήσιμα. Επίσης παίζει ρόλο και το μήκος των αγώνων, που φτάνουν σε χιλιάδες χιλιόμετρα. Εκεί είμαστε υποχρεωμένοι να εξελίσσουμε γόμες που προσφέρουν αυξημένη πρόσφυση, αλλά και διάρκεια. Οι γόμες που φτιάχνουμε είναι πολύ κοντά σ’ αυτές που χρησιμοποιούνται στον δρόμο. Στους αγώνες αντοχής είναι καθοριστικής σημασίας η χαμηλή αντίσταση κύλισης ώστε να εξοικονομείται καύσιμο. Γι’ αυτό δουλεύουμε πάνω στον σκελετό των ελαστικών – παρόμοιες απαιτήσεις υπάρχουν φυσικά και για τα ελαστικά δρόμου».

Πέρα από τις συζητήσεις με τους ειδικούς, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο Lausitzring τόσο την απλή έκδοση της SLS με Dunlop Sport όσο και την αγωνιστική της έκδοση, την GT3. Γι’ αυτή μας την εμπειρία μείνετε συντονισμένοι…

zp8497586rq