Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

Αποκλειστικά στο NewsAuto: “Πως έσπασα το ρεκόρ του Νίρμπουργκρινγκ”!

  • cloudevo cloudevo

Ο Kevin Estre μας εξηγεί πώς έσπασε το ρεκόρ γύρου στο Νίρμπουργκρινγκ στις κατατακτήριες του φετινού 24ωρου αγώνα.

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (
www.twitter.com/theworldoffroad)

Οκτώ λεπτά, 10 δευτερόλεπτα και 921 χιλιοστά στο απόλυτο όριο! Μία αδιάκοπη έκκριση αδρεναλίνης με 186,1 km/h στην πιο δύσκολη, επικίνδυνη και συναρπαστική πίστα του κόσμου. Αυτός είναι ο ταχύτερος χρόνος στην ιστορία στο “μεγάλο” Νίρμπουργκρινγκ των 25,378 χιλιομέτρων – τόση είναι η απόσταση αν συνδέσεις το μοντέρνο σιρκουί GP με τη διαβόητη “πράσινη κόλαση” του Nordschleife.

Τον πέτυχε ο Γάλλος Kevin Estre στο τιμόνι μίας McLaren 12C GT3 της ομάδας Doerr Motorsport, με την οποία συμμετέχει φέτος στο VLN του Νίρμπουργκρινγκ, το πρωτάθλημα αντοχής με το πιο δύσκολο όνομα στον κόσμο: VLN σημαίνει Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring. Όσο δύσκολο είναι να προφέρεις τα αρχικά του VLN, άλλο τόσο δύσκολο είναι να καταρρίψει κάποιος το ρεκόρ της γερμανικής πίστας.

Δείτε εδώ το βίντεο που γίνεται viral αυτές τις ημέρες στο internet και μετά διαβάστε πώς περιγράφει ο ίδιος την εμπειρία στο NewsAuto.gr!

Το προηγούμενο Σαββαροκύριακο βρεθήκαμε παρέα με τον Estre στο Νογκάρο της Γαλλίας, μαζί με την ομάδα Tsunami RT. Ο Kevin δεν οδηγεί εδώ αλλά παίζει ρόλο προπονητή του Ουκρανού Alex Gaidai. Τον περασμένο Ιούνιο, μία εβδομάδα πριν πάρει την pole – ρεκόρ στο Νίρμπουργκρινγκ, ο Kevin συμμετείχε με το Tsunami RT στον αγώνα υποστήριξης του 24ωρου αγώνα με Porsche Carrera GT3 και ήταν πρώτος ανάμεσα σε 61 οδηγούς μέχρι που έμεινε από λάστιχο στον τελευταίο γύρο.

Στο χώρο των αυτοκινήτων τουρισμού ο Estre θεωρείται από τα μεγαλύτερα ταλέντα – και σίγουρα στη Γαλλία είναι το μεγαλύτερο όνομα – γι’ αυτό και είναι εμπειρία να συνεργάζεσαι μαζί του στην ίδια ομάδα. Πέρα από ατόφιος πρωταθλητής είναι και εξαιρετικός χαρακτήρας με μηδέν συμπλέγματα. Φυσικά, αδράξαμε την ευκαιρία και τον βάλαμε να μας μιλήσει για την απίστευτο γύρο του στην “πράσινη κόλαση”

Ας πάμε στην αρχή Kevin. Θυμάσαι τον πρώτο σου γύρο στο Νίρμπουργκρινγκ;
Ο πρώτος μου γύρος ήταν για το Porsche Carrera Cup το 2010 με 100 αυτοκίνητα από όλη την Ευρώπη να συμμετέχουν. Δεν είχα οδηγήσει ποτέ εκεί. Έκανα 3 γύρους στις κατακτήριες και 2 φορές επί 3 γύρους στον αγώνα αλλά θυμάμαι ότι ήξερα τι έκανα μόνο στο δεύτερο stint. Ήταν τρομερή εμπειρία. Τότε στο Νορντσλάιφε τερμάτισα 6ος στο γαλλικό PCC και 4ος στο Supercup. Είχα γυρίσει στο 8’41 στις κατατακτήριες, το οποίο δεν ήταν κακός χρόνος σε σχέση με το πόσο γνώριζα την πίστα. Το 2012 ξεκίνησα 5ος και κέρδισα τον αγώνα, με ταχύτερο γύρο 8’39” και μετά δεν έκανα κανένα αγώνα μέσα στο χρόνο.

Θυμάσαι πόσους γύρους έχεις κάνει μέχρι να σπάσεις το ρεκόρ;
Πρέπει να έχω κάνει το πολύ 170 γύρους στα δοκιμαστικά και στους αγώνες που έχω τρέξει.

Ένας εκπαιδευτής του Νορντσλάιφε έχει πει ότι χρειάζεσαι τουλάχιστον 100 γύρους για να καταλάβεις το ring…
Αυτό ισχύει για κανονικούς οδηγούς, όχι για οδηγούς αγώνων. Τον πρώτο μου αγώνα τον κέρδισα εκεί μόλις μετά από 30 γύρους εμπειρία.

Τι θυμάσαι περισσότερο από τον περίφημο γύρο με τη  McLaren;
Ήταν απόγευμα και η πίστα ήταν σε πολύ καλή κατάσταση. Έκανε κρύο – κάτι που είναι καλό για τον κινητήρα – αλλά κρατούσε πολύ καλά μια και είχε λάστιχο στην πίστα. Φορούσαμε τα supersoft της Pirelli. Βγήκαμε στην πίστα οι οδηγοί σε απόσταση 10”. Ήμουν 6ος ή 7ος στη σειρά, έκανα ένα ολόκληρο γύρο προθέρμανσης και μετά είχα χρόνο για δύο χρονομετρημένους. Στο GP δεν ήταν πολύ καλός ο γύρος αλλά μετά, στο Νορντσλάιφε, το αυτοκίνητο ήταν φανταστικό ειδικά στις γρήγορες στροφές κι έτσι κατάφερα να πετύχω το 8’10”921. Ήταν ένας χρόνος 6,5 sec ταχύτερος από το προηγούμενο ρεκόρ στο συγκεκριμένο layout της πίστας. Ήταν πραγματικά υπέροχο συναίσθημα αυτή η pole! Αποδείχτηκε πολύ σημαντικό αυτό γιατί το Νορντσλάιφε είναι πολύ δημοφιλές στη Γερμανία και παντού.

Στο βίντεο φαίνεσαι να παλεύεις διαρκώς με το τιμόνι, είναι απίστευτες οι διορθώσεις σου!
Πράγματι το αυτοκινητο υπέρστρεφε πολύ στο μέσο της στροφής αλλά είχα εμπιστοσύνη στον εαυτό μου να μπαίνω γρήγορα και να το διορθώνω μέσα στη στροφή. Το εμπιστεύομαι αυτό το αυτοκίνητο γιατί το οδηγώ σχεδόν κάθε σαββατοκύριακο και έχω μεγάλη εμπειρία μ’ αυτό.

Ποια ήταν η πιο “καυτή” στιγμή στο γύρο;
Για να είμαι ειλικρινής δεν είχα κάποια ιδιαίτερη στιγμή μέσα στο γύρο, τίποτε παραπάνω από τα συνηθισμένα. Αισθανόμουν στο τέλος ότι είχα κάνει καλό χρόνο αλλά είχα χάσει και χρόνο στο κομμάτι της καινούριας πίστας. Στον επόμενο γύρο ήμουν 0,7” ταχύτερος στο σιρκουί GP αλλά τα λάστιχα δεν άντεξαν στο Νορντσλάιφε…

Δηλαδή αν ξαναδοκίμαζες πόσο πιστεύεις ότι θα μπορούσες να κατεβάσεις;
Ένα δευτερόλεπτο ίσως, όχι παραπάνω…

Ποια είναι τα σημεία στο Νορντσλάιφε όπου καρδιά σου χτυπάει πιο δυνατά;
Αααχχ, ένα σημείο είναι η Mutkurve, μία γρήγορη αριστερή μετά από μία μεγάλη ανηφορική ευθεία και είναι μία από τις ταχύτερες στροφές της πίστας. Επίσης είναι μία αριστερή μετά το Flugplatz –  πιο μπροστά – όπου στην είσοδο έχεις 258 χλμ./ώρα με 6η και μετά φρενάρεις δυνατά για στροφή 3ης ταχύτητας, την Aremberg! Εκεί που πηδάει το αυτοκίνητο είναι στο Pflanzgarten, όπου η ταχύτητα δεν είναι τόσο μεγάλη αλλά χάνεις την αίσθηση στα φρένα μια και οι τροχοί είναι στον αέρα. Πολύ δύσκολη είναι και η δεξιά Galgenkopf πριν τη μεγάλη ευθεία, όπου πρέπει να είσαι τέρμα γκάζι πολύ νωρίς για να έχεις καλή έξοδο. Αλλά και στο τελευταίο κομμάτι μετά την αριστερή στο τέλος της ευθείας, όπου το αυτοκίνητο συμπιέζεται και έρχεσαι με 280 χλμ./ώρα και έχεις το guard rail στα 10 μέτρα… Με μία νορμάλ McLaren βέβαια θα πήγαινες πιο γρήγορα στην ευθεία, λόγω των αεροδυναμικών βοηθημάτων και του περιοριστή στον κινητήρα της αγωνιστικής.

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ
Ο Kevin Estre είναι φέτος επίσημος οδηγός της McLaren (ομάδα ART Grand Prix) στο Blancpain Series ενώ συμμετέχει και στο γερμανικό VLN με τη McLaren. Παράλληλα συμμετέχει στο πρωτάθλημα τουρισμού Tudor United Sportscar στις ΗΠΑ με Porsche Carrera της κατηγορίας GTD. O Estre είναι 26 χρονών, ξεκίνησε με μονοθέσια, συμμετέχει σε Carrera Cup από το 2009, είναι πρωταθλητής του γαλλικού PCC το 2011 και του γερμανικού το 2013, ενώ ήταν 4ος πέρυσι στο Porsche Mobil1 Supercup.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto