Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Ράλι Ντακάρ: Εκτός ο Al-Attiyah, ανατροπή στις μοτοσυκλέτες

Ελλάδα 6:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ράλι Ντακάρ: Εκτός ο Al-Attiyah, ανατροπή στις μοτοσυκλέτες

ΑΓΩΝΕΣ

Ράλι Ντακάρ: Εκτός ο Al-Attiyah, ανατροπή στις μοτοσυκλέτες

ΑΓΩΝΕΣ

Ενδεχομένως καθοριστική για τη τελική έκβαση του φετινού Ράλι Ντακάρ ήταν η ένατη ειδική διαδρομή του περιπετειώδη αγώνα. Στη μεγαλύτερου μήκους έως τώρα δοκιμασία, με 593 αγωνιστικά χιλιόμετρα στα εδάφη της Αργεντινής, με αφετηρία το Σαν Μιγκέλ ντε Τουκουμάν και τελικό προορισμό τη Κόρδοβα. Η εξέλιξη που αλλάζει το τοπίο αφορά στον διεκδικητή της νίκης, Νάσερ Αλ-Ατίγια. Το Red Bull Buggy του οδηγού από το Κατάρ σταμάτησε πολλές φορές μέσα στην ειδική διαδρομή, με προβλήματα στον κινητήρα. Όλα ξεκίνησαν όταν ένα λάθος στη πλοήγηση, έφεραν το όχημα του αντιμέτωπο με ένα δέντρο. Απ’ ότι φαίνεται, στο τέλος το δέντρο ήταν αυτό που επικράτησε, δημιουργώντας αξεπέραστα προβλήματα στον Αλ-Ατίγια.  Υπενθυμίζουμε πως και ο τιμ μέιτ του, Κάρλος Σάινθ, έχει τεθεί εκτός μάχης, επίσης με πρόβλημα στον κινητήρα.

Advertisement
Advertisement

Αυτή η εξέλιξη ανοίγει διάπλατα το δρόμο στον Στεφάν Πετερανσέλ που πλέον έχει πολύ σημαντικό προβάδισμα, που ξεπερνάει τα 49 λεπτά! Ο περυσινός νικητής που έχει στο ενεργητικό του συνολικά 10 επιτυχίες στο Ράλι Ντακάρ (6 με μοτοσυκλέτες, 4 με αυτοκίνητο), σημείωσε τη δεύτερη καλύτερη επίδοση της ημέρας και από εδώ και πέρα, το μόνο που έχει να κάνει είναι να… προσέχει.

Άλλωστε ο πλησιέστερος αντίπαλος, ο Ζινιέλ ντε Βιγιέ με το Imperial Toyota Hilux, σημειώνοντας μόλις τον πέμπτο χρόνο, είναι όπως είπαμε πολύ πίσω. Παρότι ξεκίνησε δυναμικά και βρισκόταν καθοδόν για τον καλύτερο χρόνο, ένα πρόβλημα υπερθέρμανσης τον ανάγκασε να κόψει ρυθμό και να αφήσει τουλάχιστον προς το παρόν τις βλέψεις για τη κορυφή.

Έχει άλλωστε στο κατόπι του, τους τιμ μέιτ του Πετερανσέλ στην ομάδα της X-raid Mini. Μόλις 6μιση λεπτά πίσω του βρίσκεται ο Ρώσος Λεονίντ Νοβίτσκι ενώ άλλα 38 λεπτά πιο πίσω είναι ο Νάνι Ρόμα.

Advertisement
Advertisement

Ο Καταλανός ήταν το πρόσωπο της ημέρας, αφού βολεύτηκε στο σκληρό αλλά γρήγορο τερέν της ένατης ειδικής, σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο – για δεύτερη φορά στον φετινό αγώνα. Έτσι, ενώ ξεκίνησε την ημέρα μόλις έβδομος, την έκλεισε στη τέταρτη θέση!
[nggallery id=1498]
Αναλυτικά η γενική κατάταξη μετά την ένατη ειδική διαδρομή:
1.  Στεφάν Πετερανσέλ  X-raid Mini        24h11m43s
2.  Ζινιέλ Ντε Βιγιέ    Imperial Toyota     + 49m31s
3.  Λεονίντ Νοβίτσκι      X-raid Mini         + 56m03s
4.  Νάνι Ρόμα             X-raid Mini       + 1h34m16s
5.  Ορλάντο Τερανόβα     X-raid BMW        + 2h01m08s
6.  Κάρλος Σόουζα          Great Wall        + 2h13m41s
7.  Γκερλέν Σισερί    SMG Buggy         + 2h33m52s
8.  Ρονάν Σαμπό          SMG Buggy         + 2h35m22s
9.  Μπερνάρ Εραντονέα    SMG Buggy         + 2h35m40s
10.  Πασκάλ Τομά       MD Buggy          + 3h02m32s

Στα Quad είχαμε επίσης σταθερότητα στη κορυφή καθώς ο Αργεντίνος Μάρκος Πατρονέλι, έφερε τη Raptor 700 Yamaha του στη δεύτερη θέση, αρκετή για να διατηρήσει το άνετο προβάδισμα του στη γενική κατάταξη που είναι πλέον στη μιάμιση ώρα! Τον καλύτερο χρόνο της ημέρας σημείωσε με το ίδιο Quad, o Πολωνός Λούκας Λάσκαβιετς.

Το σκηνικό άλλαξε πλήρως στις μοτοσυκλέτες! Ο μέχρι πρότινος πρωτοπόρος, Νταβίντ Καστό, είχε ένα πολύ παράξενο ατύχημα καθώς σε μία στροφή έπεσε με τη Yamaha 450 YZF πάνω σε μία αγελάδα! Ο αναβάτης από τη Νίκαια της Γαλλίας έπαθε εξάρθρωση ώμου και τραυμάτισε και τη μοτοσυκλέτα του. Συνέχισε αλλά 15 χιλιόμετρα πριν το φινάλε της ειδικής, ακινητοποιήθηκε ξανά λόγω μηχανικών προβλημάτων. Η τιτάνια προσπάθεια του ολοκληρώθηκε, με τον Γάλλο να περνά τη γραμμή του τερματισμού με τα πόδια! Ωστόσο, η περιπέτεια του ολοκληρώθηκε κάπου εκεί. Ο συμπατριώτης και τιμ μέιτ του, Ολιβιέ Παέν δεν κατάφερε να σώσει τη παρτίδα αφού είχε αρκετές πτώσεις και κατρακύλησε στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης.

Advertisement

Μεγάλος κερδισμένος είναι ο Σιρίλ Ντεσπρέ με KTM που ούτε στα όνειρα του δεν θα περίμενε τέτοια υπέρ του ανατροπή. Στο ξεκίνημα της ημέρας ήταν μόλις ενδέκατος, 24 λεπτά πίσω από τη κορυφή. Ξεκίνησε δυνατά, στα μισά της μαραθώνιας διαδρομής ακολούθησε πιο συντηρητική τακτική και επιτέθηκε ξανά προς το φινάλε, σημειώνοντας τη καλύτερη επίδοση. Η πρωτιά Νο31 στη καριέρα του στο Ράλι Ντακάρ, τον φέρνει κοντά στη νίκη αφού ναι μεν είναι δεύτερος στη κατάταξη αλλά αυτός που βρίσκεται 5 λεπτά μπροστά του, είναι ο βοηθός του στην ομάδα της KΤM, Πορτογάλος Ρουμπέν Φαρία. Δεν θα αργήσουν λοιπόν να αλλάξουν θέσεις.
[nggallery id=1499]
Ανατροπή είχαμε και στα φορτηγά, για τα οποία ο αγωνιστικός στίβος της ημέρας ήταν μικρότερος σε μήκος, συγκεκριμένα στα 293 χιλιόμετρα. Όμως για το πλήρωμα του πρωτοπόρου της κατάταξης, Ολλανδού Ντε Ρόοι, όλα πήγαν στραβά. Αρχικά προβλήματα με το turbo του θηριώδη κινητήρα του Iveco τους στο ξεκίνημα της ΕΔ, μετά με το τιμόνι και στο τέλος με κλαταρισμένο ελαστικό.

Τα παραπάνω τον έφεραν στον τερματισμό 86 λεπτά μετά τον νικητή της ειδικής, Τσέχο Αλες Λορπές με Tatra. Βέβαια ο μεγάλος κερδισμένος ήταν ο επικεφαλής της Team KAMAZ, Εντουάρντ Νικολάεφ που όντας έκτος στη συγκεκριμένη ειδική, ανέλαβε τα ηνία στη γενική κατάταξη και μάλιστα με πλεονέκτημα 17 λεπτών.

Advertisement

Στην αφετηρία της δέκατης ειδικής διαδρομής βρίσκονται 137 μοτοσυκλέτες, 27 Quad, 104 αυτοκίνητα και 64 φορτηγά. Θα πρέπει να καλύψουν 353 χιλιόμετρα τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά και 357 οι μοτοσυκλέτες και τα Quad, με προορισμό τη Λα Ριόχα.

Επιμέλεια: Πάνος Σεϊτανίδης (twitter.com/SeitanF1)