Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Τρυπώσαμε στα σπλάχνα του νέου Honda Civic

Ελλάδα 8:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τρυπώσαμε στα σπλάχνα του νέου Honda Civic

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Τρυπώσαμε στα σπλάχνα του νέου Honda Civic

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η σχεδίαση της νέας πλατφόρμας της Honda, η επιλογή υλικών, η διαδικασία σχεδιασμού/παραγωγής, οι καινοτόμες τεχνικές κατασκευής, ήταν καθοριστικοί παράγοντες στη δημιουργία ελαφρύτερης και πιο άκαμπτης δομής.

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

Εν αρχή η νέα πλατφόρμα του Civic είναι κατά 16 kg ελαφρύτερη από αυτή της προηγούμενης γενιάς, με 52% βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία. Η βελτιωμένη ακαμψία και η σχεδίαση του αμαξώματος συνέβαλαν σημαντικά στις βελτιώσεις των χαρακτηριστικών NVH.

Ανάμεσα στα σημαντικότερα σχεδιαστικά στοιχεία, είναι οι εμπρός και πίσω «δακτύλιοι» τροπέτου που περικλείουν το εσωτερικό της καμπίνας. Περαιτέρω ακαμψία προσφέρει η άκαμπτη δομή του πατώματος εμπρός, που περιλαμβάνει εγκάρσιες ενισχύσεις στο χώρο του κινητήρα και μεταξύ των βάσεων των κολόνων Α και Β.

Advertisement
Advertisement

Τα ελαφρά, υψηλής αντοχής υλικά που χρησιμοποιούνται σε όλη τη δομή βελτιώνουν την ακαμψία του αμαξώματος και την ασφάλεια στις συγκρούσεις. Πρεσαριστό ατσάλι διαμορφωμένο εν θερμώ χρησιμοποιήθηκε σε μεγαλύτερο ποσοστό, με αποτέλεσμα μία αύξηση στο 12% από 6% του προηγούμενου Civic.

Η χρήση ατσαλιού εξαιρετικά υψηλής αντοχής αυξάνει την αντοχή και μειώνει το συνολικό βάρος ολόκληρου του πλαισίου. Για παράδειγμα, μία από τις σημαντικότερες περιοχές για τη συνολική αντοχή της πλατφόρμας είναι η κολόνα Β και το μαρσπιέ.

Μία ακόμη καινοτομία εφαρμόζεται στη διαδικασία της συναρμολόγησης του αμαξώματος, με πρωτοποριακή τεχνική σύνδεσης. Ολόκληρο το εσωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, ακολουθεί το εξωτερικό πλαίσιο και μετά οι σύνδεσμοι.

Advertisement

Honda-Civic_Hatchback-tsiro-640

Αυτό διαφοροποιεί τη συμβατική μέθοδο συναρμολόγησης του αμαξώματος, όπου το εξωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, και ακολουθεί η συναρμολόγηση του εσωτερικού και οι σύνδεσμοι. Η νέα τεχνολογία παραγωγής συμβάλλει τρομερά στη συνολική ακαμψία του αμαξώματος.

Advertisement

Ηλεκτροπόντες πυκνής συγκόλλησης ανά 20 χιλιοστά σε κρίσιμες περιοχές του αμαξώματος αυξάνουν αισθητά την ακαμψία και αντοχή συγκριτικά με τις συμβατικές τεχνικές ανά 40 και 50 χιλιοστά.

Αυτές οι καινοτομίες σχεδιασμού, εξέλιξης και παραγωγής πέτυχαν μία αύξηση 65% στη συνολική αντοχή του αμαξώματος στην κάμψη συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic, και 41% αύξηση στη στρεπτική ακαμψία. Κατ’ επέκταση, αυτό επιτρέπει καλύτερη ρύθμιση της ανάρτησης (πίσω η διάταξη πολλαπλών συνδέσμων αντικατέστησε πλέον τον ημιάκαμπτο άξονα του απερχόμενου μοντέλου) για καλύτερα επίπεδα άνεσης και συμπεριφοράς.

 

Advertisement