Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το νέο Audi SQ5: Ακόμα πιο ισχυρό

Ελλάδα 1:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το νέο Audi SQ5: Ακόμα πιο ισχυρό

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το νέο Audi SQ5: Ακόμα πιο ισχυρό

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Οι μηχανικοί της Audi βελτιστοποίησαν τον 3.0 TDi, με φόντο την εκτόξευση των επιδόσεων και την εξοικονόμηση καυσίμου.

Advertisement
Advertisement

Στην παρουσίαση του ανανεωμένου Audi SQ5, προχώρησε η εταιρεία με τα τέσσερα δαχτυλίδια, υποβάλλοντάς το σε καίριες αλλαγές που το κάνουν ακόμα πιο ελκυστικό εξωτερικά και πιο ισχυρό στην άσφαλτό.

Πιο αιχμηρό, σπορ και αποδοτικό”. Αυτά τα τρία επίθετα επέλεξε η Audi προκειμένου να συνοδεύσει την αποκάλυψη του νέου Audi SQ5. Οι ισχυρισμοί της επιβεβαιώνονται χάρη στον V6 3λιτρο ντίζελ κινητήρα (TDI), απόδοσης 341 ίππων και 700 Nm ροπής, διαθέσιμα μεταξύ 1.750 και 3,250 rpm.

Η ισχύς του κινητήρα παράγεται γρηγορότερα και με μεγαλύτερη ένταση, επιταχύνοντας το μοντέλο στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 5,1 sec, ενώ η τελική είναι περιορισμένη στα 250 χλμ.ώρα. Η κίνηση στους τροχούς μεταδίδεται μέσω ενός 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου (Tiptronic).

Advertisement
Advertisement

Οι μηχανικοί της Audi εφάρμοσαν προηγμένες μεθόδους με φόντο τον κινητήρα, με τα πιστόνια πλέον να είναι από σφυρήλατο ατσάλι (σ.σ. αντί αλουμινίου), γεγονός που επιτρέπει την πιο αποδοτική και γρήγορη καύση του μείγματος. Παράλληλα, τα σωληνοειδή μπεκ ψεκασμού λειτουργούν με μεγαλύτερη ακρίβεια, με τη μέγιστη πίεση έγχυσης να φτάνει, πλέον, τα 2.500 bar.

Επιπροσθέτως, ο εισερχόμενος αέρας ψύχεται από ένα Intercooler, εναλλάκτη νερού-αέρα (σ.σ. αντί αέρα-αέρα). Το σύστημα είναι πιο αποδοτικό και, πλέον, μπορεί να θερμάνει τον εισαγόμενο αέρα αμέσως μετά την εκκίνηση του κινητήρα, ακόμα και όταν επικρατούν ψυχρές περιβαλλοντικές συνθήκες.

Advertisement

Συνεχίζοντας με τον 3.0 TDi, αυτός επωφελείται και δύο ακόμη τεχνολογιών που αυξάνουν τις επιδόσεις, μειώνοντας ταυτόχρονα την κατανάλωση. Ειδικότερα, το 48βολτο υβριδικό σύστημα απαρτίζεται από μια μίζα/γεννήτρια που λαμβάνει κίνηση από ιμάντα (belt alternator starter-BAS), μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν μετατροπέα τάσης 48/12 volt. Η συνεργασία των ανωτέρω επιτρέπουν στο μοντέλο να κινηθεί έως και 40 δευτερόλεπτα με απενεργοποιημένο τον κινητήρα, μειώνοντας την κατανάλωση κατά 0.7 λ./100 χλμ.

Advertisement

Τις επιδόσεις του Audi SQ5 ενισχύει επίσης ο ηλεκτρικός κομπρέσορας (EPC), ο οποίος παρέχει υποβοήθηση σε συνθήκες που καυσαέρια προσφέρουν μικρή ποσότητα ενέργειας στον υπερτροφοδότη. Ένας μικρός ηλέκτροκινητήρας -που συνεργάζεται επίσης με το υβριδικό σύστημα των 48βολτ, επιταχύνει τη φτερωτή συμπίεσης του EPC επιτρέποντάς της να λειτουργήσει στις 65.000 σ.α.λ. σε μόλις 300 milliseconds.

Το μοντέλο ενσωματώνει μόνιμη τετρακίνηση που επιτρέπει, σε νορμάλ συνθήκες, την κατανομή της ροπής σε 40:60 ratio (εμπρός και πίσω άξονας αντίστοιχα), ενώ σε συνθήκες ολίσθησης η ροπή μεταδίδεται στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση (έως και 70% στον μπροστινό άξονα και έως 85% στον πίσω).

Παράλληλα, κατά παραγγελία μπορεί να ενσωματωθεί ένα σπορ διαφορικό στον πίσω άξονα που επιτρέπει την υιοθέτηση μιας πιο σπορ οδήγησης, ενώ ως στάνταρ ενσωματώνεται ανάρτηση πέντε συνδέσμων σε κάθε τροχό. Το σπορ σύστημα ανάρτησης με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ χαμηλώνει το όχημα κατά 30 mm συγκριτικά με το Q5 και προσφέρει ισορροπία ανάμεσα σε δυναμισμό και άνεση.

Advertisement

Η λειτουργία του τελευταίου, μαζί όπως και εκείνες των συστημάτων διεύθυνσης, διαφορικού και του κιβωτίου ρυθμίζονται μέσω του συστήματος Audi Drive Select που προσφέρεται ως στάνταρ και επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε 6 προγράμματα οδήγησης (comfort, efficiency, dynamic, offroad, and individual). Υπάρχει και ένα έβδομο, το Allroad, το οποίο προσφέρεται εφόσον επιλεχθεί η προαιρετική προσαρμοζόμενη αερανάρτηση η οποία ρυθμίζει το ύψος του αμαξώματος βάσει των εκάστοτε οδηγικών συνθηκών. Επιπλέον επιλογή συνιστά και το δυναμικό σύστημα τετραδιεύθυνσης  όπου η σχέση υποβοήθησης του τιμονιού μεταβάλλεται ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης.

Σχεδιαστικά, συναντώνται 20άρες ζάντες αλουμινίου (σ.σ. προαιρετικά 21’’), οι εισαγωγείς αέρα στη μάσκα διακρίνονται για την επιβλητικότητά τους και πλαισιώνονται από την οκταγωνική γρίλια Singlerframe που είναι χαρακτηριστική στα S μοντέλα. Οι κεντρικοί προβολείς είναι τεχνολογίας LED (προαιρετικά Matrix LED), ενώ στο πίσω μέρος αλλαγές παρατηρούνται στον προφυλακτήρα, στις απολήξεις της εξάτμισης και τον διαχύτη. Σημειώνεται πως οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 9 χρώματα, με αποκορύφωμα το «μαύρο πακέτο» που ενισχύει τη σπορ φιλοσοφία του μοντέλου.

Στο εσωτερικό κυριαρχούν τα σπορ καθίσματα με logo “S”, διαθέσιμα σε μια ευρεία γκάμα υλικών (δέρμα/συνθετικό δέρμα κ.ο.κ.), ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί και ανακυκλώσιμα υλικά. Δεν λείπουν και οι διακοσμητικές ραφές σε τιμόνι και καθίσματα, όπως και η λειτουργία μασαζ στα τελευταία. Ενσωματώνεται σύστημα πολυμέσων MMI με οθόνη αφής των 10,1 ιντσών, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διάμετρο 12,3 ίντσες.

Όσον αφορά τον διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές, αυτός αποτυπώνεται σε 520 λίτρα και εκτοξεύεται στα 1.520 με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Το μοντέλο θα κατασκευάζεται στο Μεξικό (San Jose Chiapa) και θα λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά κατά το 1ο τετράμηνο του 2021, με τιμή εκκίνησης τα 68.137 ευρώ (στη Γερμανία-μετά φόρων).

Διαβάστε επίσης:

Audi RS6 GTO: Με αγωνιστικές πινελιές από το παρελθόν

Πόσο πωλείται το θρυλικό Audi Quattro του ’80;

Στην Ελλάδα το Audi A3 Sportback που “καίει” 1.4 λτ/100 χλμ. (+τιμές)