Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Στο σχεδιαστικό studio της BMW για το Vision M Next

Ελλάδα 23:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στο σχεδιαστικό studio της BMW για το Vision M Next

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Στο σχεδιαστικό studio της BMW για το Vision M Next

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

To τμήμα M Division της BMW παρουσιάζει ένα plug-in υβριδικό πρωτότυπο το οποίο θα είναι ο φυσικός διάδοχος του i8. Βρεθήκαμε στο σχεδιαστικό στούντιο της βαυαρικής φίρμας και ευπειθώς αναφέρουμε.

Advertisement
Advertisement

 

Στο μυαλό κάθε petrolhead υπάρχει πάντα η εικόνα της BMW M1, ενός μοντέλου που έγραψε τη δική του ιστορία ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του ’70, παρότι σταμάτησε την παραγωγή του μόλις το 1981. Από εκείνα τα χρόνια πάντα νοσταλγούσαμε κάτι αντίστοιχο, ένα γνήσιο κεντρομήχανο που να εξιτάρει τις αισθήσεις του οδηγού και να σαγηνεύει τα πλήθη με την εμφάνισή του. Σήμερα, εν έτει 2019, η φίρμα από το Μόναχο δημιουργεί ένα αντίστοιχης φιλοσοφίας πρωτότυπο όχημα που διαθέτει, πέρα από μοναδική εμφάνιση, τετρακίνηση και τεχνολογία plug-in hybrid. Το Vision M Next, όπως και ονομάζεται, αποτελεί ουσιαστικά την αναπόφευκτη είσοδο του συγκεκριμένου τμήματος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα χάσει κάτι από τα στοιχεία-κατατεθέντα των μοντέλων με το σήμα «M», με βασικότερο την οδηγική απόλαυση, όπως μας υποσχέθηκε και ο επικεφαλής R&D της εταιρείας Klaus Fröhlich, ο οποίος τόνισε ότι η παραγωγή του θα ξεκινήσει στα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Σημεία αναφοράς για τη δημιουργία του Vision M Next ήταν δύο ριζοσπαστικής σχεδίασης μοντέλα της BMW. Το πρώτο είναι η M1, η οποία είχε κατασκευαστεί επάνω σε ένα σωληνωτό πλαίσιο και έβαλε τα θεμέλια για τη δημιουργία του τμήματος «M», ενώ το δεύτερο είναι το ριζοσπαστικό i8, το πρώτο plug-in hybrid όχημα της εταιρείας, που χρησιμοποιεί 3κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο ηλεκτρικά μοτέρ τα οποία του χαρίζουν μια «έξυπνη» τετρακίνηση.

Advertisement
Advertisement

Παρέα με τον επικεφαλής σχεδίασης της BMW Adrian van Hooydonk «σκανάρουμε» την εξωτερική εμφάνιση του Vision M Next. Ο 55χρονος Ολλανδός επικεντρώνει την προσοχή μας στις διπλές μεταλλικές επιφάνειες που ενσωματώνονται στα πρωτοποριακής τεχνολογίας στρογγυλά πίσω φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας Laser Wire, και στις γυάλινες τριπλές περσίδες, λεπτομέρειες που εμπνέονται από την BMW M1. Αναγνωρίζει επίσης τη σύγκριση με το i8: «Κατά κάποιον τρόπο είναι αναπόφευκτο να ανατρέξουμε στα δύο συγκεκριμένα αυτοκίνητα. Η M1 εξακολουθεί να είναι το εικονικό supercar της BMW και το i8 έχει συμβάλει στην υλοποίηση της ιδέας ενός υβριδικού κινητήρα τοποθετημένου σε ένα supercar». Και συνεχίζει: «Είμαστε σε διαδικασία να αλλάξουμε τη σχεδιαστική μας φιλοσοφία με πιο καθαρές και απλές γραμμές, χωρίς να χάσουμε τον δυναμικό χαρακτήρα που χαρακτηρίζει όλα σχεδόν τα μοντέλα της εταιρείας». Και ενώ η BMW έχει ουσιαστικά τοποθετήσει στο ντουλάπι του αρχείου τις όποιες σκέψεις σχετικά με μια «καυτή» έκδοση M του i8, είναι ηλίου φαεινότερο ότι κάτι τέτοιο υποκρύπτεται στα μελλοντικά σχέδιά της με την κατασκευή 25 συνολικά αμιγώς ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών μοντέλων μέχρι το 2023. Ακολουθώντας το παράδειγμα του πρωτότυπου, η έκδοση παραγωγής του Vision M Next θα βασίζεται σε ένα ειδικά εξελιγμένο για το συγκεκριμένο μοντέλο ανθρακονημάτινο πλαίσιο. Από το ίδιο υλικό θα είναι κατασκευασμένο και το αμάξωμα, ενώ στην πρωτότυπη έκδοση χρησιμοποιούνται επιπροσθέτως ίνες fibreglass και ανακυκλωμένο carbon.

Οπως τόνισε ο Fröhlich, η ακαμψία του αμαξώματος είναι ασύλληπτα υψηλή, ακόμα και στην περίπτωση που η ισχύς του Vision M Next αυξηθεί σε ιλιγγιώδη νούμερα. Και αφού μιλάμε για ιπποδυνάμεις, να αναφέρουμε ότι κάτω από το αμάξωμα του γερμανικού πρωτότυπου και πίσω από τον οδηγό έχουν τοποθετηθεί κατά τον διαμήκη άξονα ένας δίλιτρος 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα. Σύμφωνα με τον Fröhlich, η απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα ξεπερνά τους 250 PS, ενώ αντίστοιχα ο πίσω ηλεκτροκινητήρας θα έχει ισχύ από 110 έως 130 PS και ο εμπρός, που διαθέτει την 5ης γενιάς ηλεκτρονική τεχνολογία eDrive, όπως και το επερχόμενο iX3, κοντά στους 270 PS. Συνολικά, η ιπποδύναμη θα αγγίζει τους 600 PS. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις και την ενεργειακή απόδοση, το Vision M Next διαφέρει παρασάγγας από το i8. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η ηλεκτρική αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία ιόντων λιθίου θα αγγίζει τα 100 km, σχεδόν τριπλάσια από το i8, ενώ οι επιδόσεις (πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία) θα είναι μακράν βελτιωμένες. Θεωρητικά, για το 0-100 km/h θα χρειάζονται 3,0”, ενώ η τελική ταχύτητα θα αγγίζει τα 300 km/h. Παράλληλα, με την επιλογή Boost+, η οποία ενεργοποιείται μέσω ενός μπουτόν, θα προσφέρεται στιγμιαία αύξηση της ισχύος. Οπως γνωρίζουμε και από τα παλαιότερα αλλά και τωρινά μοντέλα BMW M, οι υπεύθυνοι του εν λόγω τμήματος δίνουν μεγάλη σημασία στη δυναμική συμπεριφορά, κυρίως σε ό,τι αφορά το set-up της ανάρτησης σε απαιτητικές διαδρομές.

Advertisement

Περί αυτού ο Fröhlich δίνει το στίγμα και τον στόχο του νέου δημιουργήματος: «Το Vision M Next, όταν βγει στην παραγωγή, θα πρέπει να χαρίζει μοναδικές στιγμές στον οδηγό του, τόσο σε περιβάλλον πίστας όσο και σε δρόμους με μεγάλη ποικιλία από καμπές. Το σχετικά μικρό βάρος, η τετρακίνηση και η ισχύς των 600 PS αποτελούν τα βασικά συστατικά που θα την κάνουν ασύλληπτα αποτελεσματική όσο και ευχάριστη». Αρωγός στα παραπάνω θα είναι όχι μόνο η κεντρομήχανη διάταξη, αλλά και η βελτιωμένη ρύθμιση του traction, χάρη στον εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρα. «Ακόμα και στο i3 S η λειτουργία του παραπάνω συστήματος είναι εκατό φορές πιο γρήγορη από την M4. Στο Vision M ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει, μέσω του μενού λειτουργιών του αυτοκινήτου, την αμιγώς πισωκίνητη ρύθμιση, με την οποία θα είναι σε θέση να φέρει το αυτοκίνητο σε γωνία μέχρι και 45ο σε σχέση με τον κάθετο άξονα περιστροφής», μας αναφέρει με ιδιαίτερη χαρά ο Fröhlich. Φυσικά, υπό κανονικές συνθήκες το Vision M θα είναι τετρακίνητο.

Advertisement

Για να μειωθεί στο ελάχιστο η αεροδυναμική αντίσταση και να αυξηθεί παράλληλα η αρνητική άντωση χωρίς να χαθεί η απόδοση, οι σχεδιαστές του πρωτότυπου supercar έχουν τοποθετήσει τα απαραίτητα βοηθήματα. Για παράδειγμα, οι πλαϊνές ποδιές από ανακυκλωμένο carbon αποσκοπούν στο να δημιουργήσουν υποπίεση στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, επιβραδύνοντας τη ροή του αέρα που περνά από το πάνω μέρος του και μειώνοντας την αεροδυναμική αντίσταση. Επίσης, ο ευμεγέθης πίσω διαχύτης έχει και τον ρόλο της αεροδυναμικής πτέρυγας, ενώ δεν λείπουν και οι εισαγωγές αέρα, τοποθετημένες μπροστά από τους πίσω τροχούς, που έχουν σχεδιαστεί για να κατευθύνουν προσεκτικά τη ροή του. Προσθέστε στα παραπάνω την τρισδιάστατη αρχιτεκτονική των ζαντών (21 ιντσών εμπρός, 22 πίσω), η οποία μεγιστοποιεί την ψύξη των μεγάλων δισκόφρενων, ενώ τα κόκκινα ένθετα που έχουν τοποθετηθεί στους πίσω τροχούς βελτιστοποιούν την αεροδυναμική απόδοση. Η αίσθηση του εξωφρενικού γίνεται ακόμα πιο έντονη όταν ανοίξεις προς τα πάνω την πόρτα και αντικρίσεις το αποκλειστικά διθέσιο εσωτερικό. Τα ειδικά σχεδιασμένα καθίσματα-πολυθρόνες έχουν επενδυθεί με συνθετικό ύφασμα Midnight Blue, ενώ τα πεντάλ μετακινούνται μέσα έξω, για να μπορούν να τοποθετηθούν στην ιδανική απόσταση. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Van Hooydonk: «Η σχεδίαση του εσωτερικού δείχνει ότι ως εταιρεία έχουμε ακόμα μέσα μας το μικρόβιο να εστιάζουμε στις ανάγκες ενός πραγματικού οδηγού».

Advertisement

Το οριζόντια διατεταγμένο τιμόνι περιλαμβάνει δύο μικρές οθόνες, ενώ απουσιάζει η κλασική διάταξη των οργάνων, καθώς στη θέση τους έχει τοποθετηθεί μια γυάλινη ,κυρτή οθόνη, στην οποία απεικονίζονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες, όπως οι στροφές του κινητήρα, η ταχύτητα, η διαχείριση της ενέργειας. Δεν λείπει επίσης το head-up dis με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, στο οποίο οι σημαντικότερες πληροφορίες προβάλλονται με τη βοήθεια τρισδιάστατων εικόνων. Το Vision M Next είναι τελικά ένα μοντέλο-ορόσημο για το M Division, βάζοντας τα θεμέλια για τη δημιουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου. Βέβαια, θα πρέπει να κάνουμε υπομονή κάποια χρόνια, πιθανότατα μετά το 2025, μέχρι η θεωρία να γίνει πράξη.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: i4, TURBO + 2 E-MOTORS
ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 600 PS
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
0-100 KM/H: 3,0”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 300 km/h
ΒΑΡΟΣ: 1.500 kg