Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ποδήλατο-Αυτοκίνητο: 6 συμβουλές για αρμονική συμβίωση (+Vid)

Ελλάδα 15:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποδήλατο-Αυτοκίνητο: 6 συμβουλές για αρμονική συμβίωση (+Vid)

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ποδήλατο-Αυτοκίνητο: 6 συμβουλές για αρμονική συμβίωση (+Vid)

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Τι κάνει μία επαγγελματίας ποδηλάτρια, ένας παγκόσμιος πρωταθλητής WRC, ένας ειδικός οδικής ασφάλειας της Skoda αλλά και ένας αστυνομικός; Μας δίνουν πολύτιμες συμβουλές για το πώς το αυτοκίνητο και το ποδήλατο μπορούν να συμβιώσουν αρμονικά στην πόλη!

Advertisement
Advertisement

Το ποδήλατο και το αυτοκίνητο είναι δύο μεταφορικά μέσα που μπορούν και πρέπει να συμβιώνουν αρμονικά μαζί, πόσο μάλλον περισσότερο στο αστικό περιβάλλον. Ας δούμε μαζί μερικές πολύ χρήσιμες συμβουλές από τους ειδικούς της Skoda που θα βοηθήσουν τους οδηγούς και των δύο για να πετύχουν το παραπάνω.

1. Κρατάμε ασφαλή απόσταση κατά την προσπέραση

Advertisement
Advertisement

Αν και θεωρητικά αυτή η διαδικασία μοιάζει ιδιαίτερα απλή και ασφαλής, στην πραγματικότητα πολλά είναι αυτά που μπορούν να πάνε στραβά τόσο για τον οδηγό του αυτοκινήτου, ο οποίος είναι συνήθως αυτός που θέλει να προσπεράσει, όσο και για τον ποδηλάτη που νιώθει συνήθως και την ψυχολογική πίεση. Όσο μάλιστα πιο μεγάλο είναι το όχημα που επιχειρεί την προσπέραση, τόσο μεγαλώνει και το ρίσκο ατυχήματος αλλά και το άγχος του ποδηλάτη.

Για να εξαλείψουμε σε μεγάλο βαθμό την πιθανότητα ατυχήματος το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε ως οδηγοί αυτοκινήτου είναι να προσπεράσουμε το ποδήλατο κρατώντας μία μεγάλη απόσταση ασφάλειας και να συμπεριφερθούμε όπως θα κάναμε αν προσπερνούσαμε ένα άλλο αυτοκίνητο. Για αυτό το λόγο η μίνιμουμ απόσταση μεταξύ αυτοκινήτου και ποδηλάτη θα πρέπει να είναι το ένα μέτρο στο αστικό περιβάλλον (με ταχύτητες πόλης) και τα 1,5 μέτρα, έξω από το αστικό περιβάλλον. Έτσι δίνουμε την απαραίτητη ψυχολογική ασφάλεια και στον ποδηλάτη, ώστε να μην νιώθει ο τελευταίος ότι κλείνεται, κάτι που γίνεται στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων.

Advertisement

“Γνωρίζω πάντα ότι ο κίνδυνος παραμονεύει σε κάθε γωνία. Στην κίνηση της πόλης δεν παίρνω κανένα ρίσκο, γιατί πολύ απλά δεν εμπιστεύομαι τους οδηγούς αυτοκινήτου. Δεν μπορείς να είσαι ποτέ απόλυτα σίγουρος ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου σε έχει αντιληφθεί. Επίσης όταν οδηγό ποδήλατο στον δρόμο, πάντα πηγαίνω πολύ πιο γρήγορα από όσο θα υπολόγισαν οι οδηγοί αυτοκινήτου”, μας λέει η επαγγελματίας ποδηλάτρια από το Βέλγιο Isabelle Beckersová.

Advertisement

Και αν δεν σας κάνουν τα λόγια μιας ποδηλάτριας, τότε ακούστε τι έχει να μας πει ο παγκόσμιος πρωταθλητής WRC-2 του 2018, Jan Kopecký, ο οποίος επίσης ποδηλατεί και γνωρίζει πολύ καλά το πώς συμπεριφέρονται οι ποδηλάτες: “Βλέπω όλους τους ποδηλάτες ως μέρος της κίνησης. Είναι πάντα καλύτερο να κάτσεις και να περιμένεις για λίγο πίσω από τον ποδηλάτη και να προσπεράσεις με ασφάλεια λίγο αργότερα, παρά να έχει να αντιμετωπίσεις έναν τραυματισμένο ποδηλάτη.”, δηλώνει ο Τσέχος παγκόσμιος πρωταθλητής.

2.Να είστε όσο πιο ορατοί γίνεται

Advertisement

Σύμφωνα με τις έρευνες της Skoda, τα ατυχήματα μεταξύ ποδηλατών και αυτοκινήτων που λαμβάνουν μέρος τις νυχτερινές ώρες έχουν πολύ μεγαλύτερες συνέπειες με την μειωμένη ορατότητα να παίζει εδώ τον μεγαλύτερο ρόλο. Η μειωμένη ορατότητα είναι αυτή που οδηγεί σε συγκρούσεις που γίνονται με μεγαλύτερες ταχύτητες, ενώ ένας ακόμη παράγοντας που συνεισφέρει σημαντικά στην σοβαρότητα του ατυχήματος είναι και τα φώτα των ποδηλάτων που δεν είναι πάντα αρκετά δυνατά για να κάνουν τους ποδηλάτες ορατούς από ασφαλή απόσταση.

Οι ειδικοί της Skoda μας συμβουλεύουν να έχουμε πάντα στο ποδήλατό μας και τα δύο φώτα (εμπρός και πίσω) ακόμη και την ημέρα. Το πίσω φωτιστικό σώμα θα πρέπει να είναι παράλληλα τουλάχιστον 100 lumens και το εμπρός σίγουρα παραπάνω από αυτό το νούμερο που μας δείχνει την ένταση του φωτός όπως αυτή γίνεται αντιληπτή από το ανθρώπινο μάτι.

Για τις νυχτερινές ποδηλατικές βόλτες σας είναι καλύτερο να χρησιμοποιείτε την σταθερή λειτουργία των φωτιστικών σωμάτων σας, ενώ την ημέρα η Skoda συστήνει την διακοπτόμενη λειτουργία, καθώς αυτό κάνει τον ποδηλάτη να ξεχωρίζει άμεσα από το περιβάλλον του.

Για να γίνεστε ευκολότερα ορατοί από τους άλλους τη νύχτα, σημαντικός παράγοντας είναι και το ντύσιμο. Ρούχα με ανακλαστικές επιφάνειες αλλά και φοσφωρίζον ρουχισμός σίγουρα ενδείκνυται, όπως και τα ανακλαστικά βραχιολάκια, που μπορείτε να τοποθετήσετε πολύ εύκολα στους αστραγάλους σας χωρίς να νιώθετε ενόχληση όταν ποδηλατείτε.

Για τους οδηγούς του αυτοκινήτου η αντίστοιχη συμβουλή είναι να έχουν χαμηλότερη ένταση φωτός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κατά τη νυχτερινή οδήγηση (για παράδειγμα στον πίνακα οργάνων), ώστε να μπορούν να εντοπίσουν με μεγαλύτερη ευκολία τα φώτα των ποδηλατών αλλά και άλλα φώτα χαμηλότερης έντασης από εκείνα των αυτοκινήτων.

3. Προσοχή στις πόρτες

Μια συμβουλή που ισχύει φυσικά και για τους δύο αλλά περισσότερο για εκείνους που… χειρίζονται τις πόρτες, δηλαδή του αυτοκινητιστές. Δεν ανοίγουμε ποτέ την πόρτα χωρίς να έχουμε τσεκάρει πρώτα τον καθρέπτη μας και έπειτα να γυρίσουμε προς τα πίσω το κεφάλι μας για να σιγουρευτούμε ότι δεν έρχεται κανείς. Το τελευταίο φυσικά ισχύει για όλους τους επιβαίνοντες και όχι μόνο για τον οδηγό. Ο πιο εύκολος τρόπος για να μην το ξεχνάμε ποτέ αυτό είναι να ανοίγουμε την πόρτα με το αντίθετο χέρι, όχι δηλαδή εκείνο που βρίσκεται κοντά της. Έτσι ο κορμός στρέφεται φυσικά προς την κατεύθυνση της πόρτας και το ίδιο κάνει και το κεφάλι κατά ακολουθία και το βλέμμα μας που “ανοίγει” προς τα πίσω.

Από την πλευρά τους οι ποδηλάτες θα πρέπει να προβλέπουν όσο καλύτερα τις προθέσεις ενός οδηγού αυτοκινήτου που σταματάει στην άκρη του δρόμου και να παίρνουν τα ανάλογα προληπτικά μέτρα.

4. Προσοχή στις δεξιές στροφές

Το σενάριο είναι γνωστό σε όλους μας και περιλαμβάνει την προσπέραση από αριστερά ενός αυτοκινήτου σε ένα ποδήλατο και αμέσως μετά την δεξιά στροφή που μπορεί να πάρει ο οδηγός του αυτοκινήτου μπαίνοντας έτσι στην πορεία του ποδηλάτου. Προσέχουμε λοιπόν πάρα πολύ όταν πλησιάζουμε διασταύρωση και ένα αυτοκίνητο μας προσπερνά, ενώ η αντίστοιχη συμβουλή για τους αυτοκινητιστές είναι να δείξουν λίγο περισσότερη υπομονή, αν θέλουν να στρίψουν δεξιά και να μην προχωρήσουν στην προσπέραση.

Ο Kopecký μας λέει πάνω σε αυτό: “Όταν έχω σκοπό να τρίψω δεξιά με το αυτοκίνητό μου και έχω μπροστά μου ποδηλάτη, μειώνω την ταχύτητα κίνησής μου σύμφωνα με εκείνη του ποδηλάτη παραμένοντας πίσω του και μέχρι ο ποδηλάτης να περάσει την διασταύρωση με ασφάλεια.”

5. Προσπερνάμε πάντα από την πλευρά του οδηγού

Η προσπέραση από τα δεξιά, μεταξύ πεζοδρομίου και αυτοκινήτου, όσο και αν φαίνεται δελεαστική για έναν ποδηλάτη, θα πρέπει να αποφεύγεται σε κάθε περίπτωση για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Η πιθανότητα να μην μας αντιληφθεί ο οδηγός του αυτοκινήτου είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι αν προσπεράσουμε από αριστερά. Το αυτοκίνητο μπορεί να κάνει ξαφνικά ελιγμό και να σταματήσει κλείνοντας την πορεία μας και βάζοντας μας σε μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι σταματημένο μέσα στο μποτιλιάρισμα και βρίσκεται στην δεξιά λωρίδα, ξαφνικά μπορεί να ανοίξει και κάποια πόρτα συνεπιβάτη, που δεν περιμένει να βρει εκεί έναν ποδηλάτη.

6. Δεν ποδηλατούμε παράλληλα

Εκτός και αν ποδηλατούμε ως μέρος ενός μεγάλου γκρουπ ποδηλατών, τότε δεν θα πρέπει να ποδηλατούμε παράλληλα, πολύ απλά γιατί μειώνεται σε μεγάλο βαθμό ο ζωτικός χώρος που έχουμε για να εκτελέσουμε κάποιον ελιγμό αποφυγής σε περίπτωση που αυτός είναι αναγκαίος.

Δείτε όλες τις παραπάνω συμβουλές για την αρμονική συμβίωση μεταξύ αυτοκινήτου και ποδηλάτου στο σύντομο και εξαιρετικό βίντεο που ετοίμασε η Skoda.