Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year 2022 | Τιμές Καυσίμων

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Peugeot LCV: Πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση και στα ελαφρά επαγγελματικά

  • newsautoteam

Το λιοντάρι βρυχάται και στα LCV. Η Peugeot επιβεβαιώνει την κυρίαρχη θέση της στα ελαφρά επαγγελματικά όντας ένας από τους πρώτους κατασκευαστές που διαθέτει ήδη μία πλούσια γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων σε κάθε κατηγορία και για κάθε είδους μεταφορική ανάγκη.

Για την Peugeot η ενασχόληση με τα ελαφρά επαγγελματικά πηγαίνει αρκετές δεκαετίες πίσω, αποτελώντας πάντα μία σταθερή αξία για την πορεία της εταιρίας και ένας τομέας όπου πάντα έδινε πρωτοποριακές λύσεις και πολύ ολοκληρωμένα προϊόντα. Ως φυσική συνέχεια αυτής της πορείας είναι η σημερινή γκάμα επαγγελματικών της Peugeot, η οποία πέρα από πληθωρική σε μοντέλα και εκδόσεις, είναι και από τις πρώτες που έχουν ενσωματώσει πλήρως την ηλεκτροκίνηση.

Μάλιστα ένα από αυτά, το νέο e-Expert έχει ανακηρυχθεί Διεθνές Van της Χρονιάς για το 2021, αναδεικνύοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο που έχει Peugeot στις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται αυτή την εποχή και στα ελαφρά επαγγελματικά.

Η ηλεκτρική γκάμα της εταιρίας περιλαμβάνει επίσης τα e-BOXER και e-PARTNER, ενώ βεβαίως δεν λείπουν και οι πολλές άλλες λύσεις με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, στην πιο εξελιγμένη τους μορφή και πάντα συμβατοί με τους πιο αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων των Ευρωπαϊκών χωρών. Υπάρχουν πέντε ιδιαίτερα εξελιγμένα μοντέλα που προσφέρουν αντοχή, εργονομία, οικονομία, αξιοπιστία και 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 100.000 χλμ). Η μεγάλη αυτή γκάμα καλύπτει κάθε ανάγκη ενός σύγχρονου επαγγελματία, από απλές αστικές διανομές μέχρι πιο βαριές μεταφορές, φθάνοντας το ωφέλιμο φορτίο στα 1.500 κιλά και τον μέγιστο όγκο φόρτωσης στα 15 κυβικά μέτρα.

Σε ό,τι αφορά το e-Partner, βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα EMP2 και διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων με μέγιστη ροπή 260 Nm. Και οι δύο εκδόσεις μήκους (Standard και Long) διατίθενται με μπαταρία ιόντων λιθίου (18 στοιχείων) με χωρητικότητα 50 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία έως και 275 χλμ. με βάση το πρωτόκολλο WLTP. Η ηλεκτρική διάταξη στο e-Partner διατίθεται με δύο διαφορετικούς ενσωματωμένους φορτιστές, έναν 7,4 kW για οικιακή φόρτιση σε μονοφασική παροχή, και έναν 11,0 kW για φόρτιση σε τριφασική παροχή. Η διάρκεια της φόρτισης ποικίλει, από τις 15 ώρες από ενισχυμένη παροχή των 16Α, έως τις 5 ώρες από wall box των 11 kW (στην περίπτωση που υπάρχει ο ενσωματωμένος φορτιστής των 11 kW). Σε δημόσιο ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC 100 kW, χρειάζονται μόλις 30 λεπτά για να γεμίσει η μπαταρία έως το 80% της χωρητικότητάς της.

Το νέο ηλεκτρικό Peugeot e-Partner έχει τρία προγράμματα οδήγησης, Eco (60 kW, 190 Nm) για αυξημένη αυτονομία, Νormal (80 kW, 210 Nm) για καθημερινή χρήση και Power (100 kW, 260 Nm) στην περίπτωση που κινείται με πλήρες φορτίο. Η ηλεκτρική έκδοση διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις που υπάρχουν και στο μοντέλο με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και στα δύο μήκη αμαξώματος (Standard 4.40 μ. και Long 4.75 μ, 3 θέσεις). Ο ωφέλιμος όγκος που φτάνει τα 4.4 κυβικά μέτρα στη Long (3.8 m3 στη Standard) είναι ακριβώς ίδιος με τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσεως ενώ μπορεί να χωρέσει μέχρι και δύο ευρωπαλέτες. Το ωφέλιμο φορτίο των 800 kg είναι από τα καλύτερα της αγοράς και είναι ιδανικά προσαρμοσμένο για την έκδοση με ηλεκτροκινητήρα.

Πέρα από την ηλεκτροκίνηση το Partner παραμένει ένα κορυφαίο LCV της κατηγορίας του, δικαιολογώντας απόλυτα και τον τίτλο του “Van της χρονιάς για το 2019”. Διαθέτει μία πολύ ποιοτική καμπίνα για τους επιβάτες με εντυπωσιακά στοιχεία όπως τον ψηφιακό πίνακα οργάνων i-Cockpit, ενώ εφοδιάζεται με πολλά συστήματα που κάνουν πιο εύκολη την ζωή του επαγγελματία όπως το Surround View Rear Vision που με την χρήση καμερών ελέγχεται περιμετρικά το αμάξωμα στους ελιγμούς ή το Overload Alert το οποίο προειδοποιεί όταν έχει ξεπεραστεί το μέγιστο επιτρεπτό βάρος στον χώρο φόρτωσης. Επίσης διαθέτει πολλές από τις σύγχρονες τεχνολογίες ασφάλειας, διασύνδεσης και υποβοήθησης που υπάρχουν και στο κορυφαίο SUV 3008 της Peugeot. Τέλος, διατίθεται σε πέντε εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες, δύο βενζίνης με τον 1.2 PureΤech στους 110 και 130 ίππους, και τρεις diesel με 75, 110 και 130 ίππους, μερικοί εκ των οποίων συνδυάζονται και με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 των 8 σχέσεων.

Το νέο ηλεκτρικό e-Expert έχει το ίδιο ηλεκτρικό σύστημα με το e-Partner, με ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και μέγιστη ροπή 260 Nm. Στην περίπτωση αυτή υπάρχουν δύο εκδόσεις, μία με μπαταρία 50 kW και μία με αυξημένη χωρητικότητα 75 kWh. Στην πρώτη περίπτωση η αυτονομία φτάνει τα 230 χιλιόμετρα, ενώ στην δεύτερη ξεπερνά τα 330 με βάση το πρωτόκολλο WLTP. Yπάρχουν και εδώ δύο εκδοχές του κάθε μοντέλου με on board φορτιστή 7,4 kW και 11 kW, με τη φόρτιση να διαρκεί έως και 7 ώρες και 30 λεπτά σε wall box των 11 kW ή 45 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC για το Expert με τη μεγάλη μπαταρία.

Και στην περίπτωση του Expert υπάρχει ένα προηγμένο σύστημα διαχείρισης της θερμότητας έτσι ώστε η μπαταρία να βρίσκεται πάντα στην σωστή κατάσταση λειτουργίας, ενώ διατίθεται και ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης. Το ηλεκτρικό Expert διατίθεται όπως και τα αντίστοιχα με συμβατικούς κινητήρες σε 3 μήκη (Compact: 4,6 m, Standard: 4,95 m και Long: 5,30 m) ενώ και το ωφέλιμο φορτίο παραμένει στα 1.275 κιλά. Στο νέο Peugeot Expert υπάρχει και το σύστημα Moduwork i στον προαιρετικό εξοπλισμό, με το πλευρικό κάθισμα του συνοδηγού να αναδιπλώνεται πάνω στο διαχωριστικό της καμπίνας απελευθερώνοντας επίπεδο χώρο εμπρός, ενώ η θυρίδα του διαχωριστικού ανοίγει αυξάνοντας το ωφέλιμο μήκος ως τα 4,0 m για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους.

Ο χώρος φόρτωσης φθάνει έως τα 6,6 κυβικά μέτρα ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για hands-free άνοιγμα της συρόμενης πόρτας για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία στην φόρτωση των εμπορευμάτων. Eκτός από την ηλεκτρική έκδοση, το νέο Εxpert διατίθεται και με σύγχρονους κινητήρες ΒlueHDI, σε έξι εκδόσεις ισχύος, από 95 ίππους έως την πολύ δυναμική έκδοση με την κορυφαία απόδοση των 180 ίππων (σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο EAT6) και μοναδικά χαρακτηριστικά απόδοσης και οικονομίας σε καύσιμο.

Ο χώρος των επιβατών είναι ιδιαίτερα προσεγμένος, κατασκευασμένος από πολύ ποιοτικά υλικά, με εξαιρετική εργονομία χάρη στο νέο επιλογέα ταχυτήτων και με θέσεις για τρεις επιβάτες (η μεσαία μπορεί να αναδιπλωθεί και να μετατραπεί σε «γραφείο»). Ο εξοπλισμός για την άνεση και την ασφάλεια είναι αντίστοιχος των επιβατικών της εταιρίας, ενώ στην συγκεκριμένη περίπτωση το σύστημα infotainment προσφέρει και αρκετές έξτρα πληροφορίες οι οποίες σχετίζονται με την αυτονομία του οχήματος αλλά και τις δυνατότητες αναζήτησης σημείων επαναφόρτισης σε συνδυασμό με μία «ομπρέλα» on line υπηρεσιών υποστήριξης που παρέχει η Peugeot.

Στην κορυφή της γκάμας των ηλεκτρικών LCV της Peugeot βρίσκεται το e-Boxer. Την ισχύ παρέχει ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 122 ίππων και μέγιστη ροπή 260 Nm. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 110 km/h ή στα 90 km/h για την έκδοση των 4 τόνων. Για τη μπαταρία υπάρχουν διαθέσιμες δύο χωρητικότητες, μιας 37 kWh και μία 70 kWh με την αυτονομία να είναι 117 και 224 χιλιόμετρα αντίστοιχα. Ο on board φορτιστής είναι στα 7 και τα 22 kW με την φόρτιση να διαρκεί έως και 9 ώρες σε wall box των 22 kW ή 1 ώρα σε ταχυφορτιστή DC για την μεγάλη μπαταρία των 70 kW. To e-Boxer διατίθεται με 3 μεταξόνια (στα 3,0, 3,45 και 4,44 μέτρα), 4 μήκη και 3 διαφορετικά ύψη, με αποτέλεσμα μια πολύ μεγάλη γκάμα εκδόσεων με χωρητικότητα από 8 έως 15 κυβικά μέτρα. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι η έξυπνη τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το δάπεδο δεν μειώνει τον χώρο φόρτωσης.

Όσον αφορά τις ανέσεις για τον οδηγό, το Boxer παρέχει μία πλειάδα σύγχρονων συστημάτων για να διευκολύνει το έργο του επαγγελματία, σε έναν πολύ προσεγμένο και ιδιαίτερα πρακτικό χώρο εργασίας. Υπάρχουν επίσης πολλά συστήματα ασφαλείας όπως το ESP, το σύστημα υπολογισμού του φορτίου, το Hill Assist για υποβοήθηση στην εκκίνηση στην ανηφόρα, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κ.ά. Εκτός από την ηλεκτρική έκδοση το νέο Boxer διατίθεται με κινητήρα πετρελαίου BlueHDi Euro 6 2.000 cc, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός είναι προϊόν εξ ολοκλήρου της PSA και χάρη στη εξελιγμένη τεχνολογία του υπάρχει ένα κέρδος 20gr CO2 σε σχέση με τον προκάτοχό του σε συνδυασμό και με μια μείωση της κατανάλωσης κατά 0,9 lt/100 χλμ.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto