Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Παρουσίαση: Νέα Aston Martin Vanquish

  • newsautoteam

Από την υπερομάδα της Aston Martin (στην οποία ανήκουν ο αεροδυναμιστής Adrian Newey και ο πρώην επικεφαλής εξέλιξης αμαξωμάτων της Ferrari, MaxSzwaj) έρχεται ένα αυτοκίνητο που δεν θα περιμέναμε ποτέ: μια Aston Martin με κινητήρα στο κέντρο.

(Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

«Δεν υπάρχει λογική σε αυτοκίνητα όπως αυτό. Πρόκειται για καθαρά εγωιστικές προτάσεις» δηλώνει χαμογελώντας ο πρόεδρος της Aston Martin, Andy Palmer..

Ταυτόχρονα δείχνει σε μια γραφική παράσταση το σημείο όπου παλεύει να βρεθούν τα αυτοκίνητα της εταιρείας του. Μια περιοχή που καταλαμβάνεται από βαρύγδουπα ονόματα. «Βασικά από τις Ferrari, Lamborghini και McLaren», συνεχίζει ο Palmer. «Μέχρι στιγμής δεν είχαμε ποτέ αυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο. Ή, για να είμαι πιο ακριβής, δεν είχαμε ποτέ αυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο/πίσω. Διότι όλα μας τα μοντέλα θεωρητικά είναι κεντρομήχανα, αφού ο κινητήρας βρίσκεται πίσω από τον εμπρός άξονα, αλλά όχι μπροστά από τον πίσω άξονα. Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για ροπές αδράνειας – ένα αυτοκίνητο με κινητήρα τοποθετημένο πίσω από τον οδηγό στρίβει ταχύτερα -, αλλά στην ουσία δεν έχουμε να κάνουμε με τη λογική. Αυτοκίνητα όπως αυτό απευθύνονται στο συναίσθημα».

Ιδού, λοιπόν, το αυτοκίνητο που δεν περιμένατε ποτέ να δείτε: μια Aston Martin παραγωγής με κινητήρα στο κέντρο. Επισήμως πρόκειται για τη VanquishVision Concept, η οποία το 2022 θα βρεθεί στους δρόμους ως Vanquish. «Ένας ανταγωνιστής των Ferrari F8 Tributo και Lamborghini Huracán, με εκδόσεις που θα φτάνουν μέχρι και την Aventador», λέει ο Palmer. Είναι μια γενναία κίνηση, που την ίδια στιγμή μοιάζει τόσο σωστή και τόσο αφύσικη. Ενώ πρόκειται για έναν χώρο όπου αξίζει να μπει κανείς (η Lamborghini πούλησε 3.000 Huracán το 2018 και η McLaren 4.806 αυτοκίνητα, όλα τους κεντρομήχανα) είναι έντονα ανταγωνιστική, με ονόματα που έχουν πολύ μεγαλύτερη παράδοση στους τοποθετημένους στο κέντρο κινητήρες απ’ ό,τι η Aston, η οποία είναι πρωτάρα.

«Είναι μια ανταγωνιστική αγορά, που ταυτόχρονα συναρπάζει και φοβίζει», λέει ο Palmer. «Διαθέτει τρεις απίστευτες εταιρείες: τη Lamborghini, που τα πάει πολύ καλά τελευταία κλέβοντας κομμάτια της αγοράς από τη Ferrari. Τη Ferrari, που απλά είναι η Ferrari. Και το αουτσάιντερ, τη McLaren, που έχει επιταχύνει τον ρυθμό εξέλιξης της γκάμας της. Δεν έχουμε 70 χρόνια εξειδίκευσης σε κεντρομήχανα αυτοκίνητα», λέει ο Palmer (το πρώτο αντίστοιχης διάταξης αυτοκίνητο της Ferrari ήταν η Dino του 1967 και το πρώτο της Lamborghini η Miura του 1966). Έπρεπε να δημιουργήσουμε το DNA και έπρεπε να βάλουμε τα δυνατά μας. Γι’ αυτό απευθυνθήκαμε στην F1, και συγκεκριμένα στη Red Bull και γι’ αυτό φτιάξαμε τη Valkyrie με τον Adrian Newey.

Θα ήταν παράλογο να είχαμε αναγγείλει αυτό το αυτοκίνητο πριν από τρία χρόνια. Τώρα όμως διαθέτουμε κάποια πείρα στον σχεδιασμό με κινητήρα στο κέντρο. Θα ακουστεί φρικτά αλαζονικό,αλλά, κατά την ταπεινή μου άποψη, δεν υπάρχει αυτοκίνητο σαν τη Valkyrie. Και δεν θα υπάρξει ποτέ. Οι συγκρίσεις που γίνονται με την AMG One και τη McLaren Senna λένε μόνο τη μισή αλήθεια για το πόσο εκπληκτική θα είναι η Valkyrie. Δημιουργώντας πρώτα το halo car (την κορωνίδα της γκάμας) ακολουθήσαμε τον αντίθετο δρόμο απ’ ό,τι οι περισσότεροι κατασκευαστές μαζικής παραγωγής. Είναι μια πιο τολμηρή στρατηγική γιατί δεν κερδίζουμε πολλά χρήματα από τα halo cars και οι περισσότεροι διευθύνοντες σύμβουλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν το χρήμα.

Αλλά μας δόθηκε χρόνος να δημιουργήσουμε το DNA και την κληρονομιά που“νομιμοποιεί” το αυτοκίνητό μας». Αν και ακόμη στην εξέλιξη, οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι η νέα Vanquish θα βασίζεται σε πλαίσιο με κολλημένα τμήματα αλουμινίου, ενισχυμένα στα κατάλληλα σημεία με υψηλής απόδοσης σύνθετα υλικά. Το σύστημα μετάδοσης θα είναι ένα ολοκαίνουριο υβριδικό: ένας υπερτροφοδοτούμενος V6 τοποθετημένος κατά μήκος πίσω από το κόκπιτ θα συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ. Το όλο πακέτο θα είναι βελτιστοποιημένο με γνώμονα τη δραστική μείωση βάρους, το αμάξωμα θα είναι κομψό, όπως ταιριάζει σε μιαAston Martin, και αεροδυναμικά αποδοτικό σαν μια Red Bull.

Ο στόχος; «Ένα πραγματικό supercar»,επιμένει ο τεχνικός διευθυντής, Max Szwaj. «Ένα αυτοκίνητο ευέλικτο, με συμπαγή κινητήρα στο κέντρο, εντυπωσιακή αεροδυναμική απόδοση και ελαφρύ, ισορροπημένο σε χρηστικότητα και επιδόσεις.Είναι εύκολο να σχεδιάσεις ένα αυτοκίνητο πίστας: έχει μόνο μία λειτουργία. Το δικό μας αυτοκίνητο θα είναι χρηστικό. Θα μπορείς να διασχίσεις με αυτό την Ευρώπη, αλλά και να κάνεις γύρους στην πίστα ή να το χρησιμοποιήσεις ως βάση εξέλιξης ενός αγωνιστικού. Αυτή είναι η πραγματική πρόκληση».Αν η σύνδεση με τη Red Bull F1 αποτελεί έναν γρήγορο τρόπο εξασφάλισης του pedigree τοποθέτησης κινητήρα στο κέντρο, ένας άλλος είναι οι προσλήψεις.

Και με την αποκάλυψη του project της Vanquish συστήνεται η dream teamπου έχει στήσει ο Andy Palmer: ο Szwaj έχει εμπειρία από το καινοτόμο πρόγραμμα «i» της BMW, την υβριδική LaFerrariκαι τα δάπεδα των Ferrari 812 Superfast και 488 GTB. Ο δοκιμαστής Chris Goodwin ήρθε μόλις πριν από έναν χρόνο από τη McLaren, με ένα εντυπωσιακό βιογραφικό εξέλιξης υπεραυτοκινήτων, όπως οι McLaren P1 και Senna. 087«Ο νέος V6 είναι δικός μας»,περηφανεύεται ο Palmer προσθέτοντας ότι ηAMG δεν έχει καμία ανάμειξη στην εξέλιξή του.«Πριν περίπου από έναν χρόνο προσλάβαμε τον Joerg Ross (σ.σ.: πρώην Ferrari και Maserati) στον ρόλο του επικεφαλής εξέλιξης κινητήρων.

Είναι ένας μάγος και ο νέος V6 είναι το πνευματικό του παιδί. Πρόκειται για ένα υβριδικό επιδόσεων, όχι για plug-in. Οι δύο τεχνολογίες αλληλοσυμπληρώνονται. Η υπερτροφοδότηση συνεπάγεται υστέρηση απόκρισης, αλλά το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει άμεσα ροπή, οπότε οι δύο τεχνολογίες συνδυάζονται άψογα. Η απόδοση ισχύος είναι μεγάλη για τη δεδομένη χωρητικότητα – έχουμε μια εντυπωσιακή ειδική απόδοση ισχύος». Το Honda NSX, που χρησιμοποιεί twin-turbo V6 χωρητικότητας 3.5 lt, αποδίδει 581 PS και 65,8 kgm, o «συμβατικός» V6 του Ford GT φτάνει στα 565 PS. Ο κινητήρας της Aston Martin θα πρέπει να έχει ως στόχο τουλάχιστον τους 730 PS, αφού οι αντίπαλοι δεν είναι άλλοι από τις McLaren 720S and FerrariF8 Tributo των 720 PS. Ο Szwaj τονίζει, πάντως, ότι τίποτα από αυτά που κάνει η Aston δεν μπορεί να είναι «μια κι έξω». Το συγκεκριμένο υβριδικό μοντέλο οφείλει να οδηγήσει τη βρετανική εταιρεία στο μέλλον, πέρα από το να ανταγωνιστεί στα ίσια τη Ferrari.

«Αυτοκίνητα όπως η P1 και ηLaFerrari ήταν εργαστήρια εξέλιξης υβριδικής τεχνολογίας»,εξηγεί ο Szwaj. «Η τεχνολογία ωριμάζει. Είναι ακόμη ακριβή,αλλά δεν χρειάζεται να ξοδέψεις πακτωλό χρημάτων και τη χρειαζόμαστε για να πετύχουμε τους στόχους εκπομπής ρύπων.Υπάρχει αρκετή αβεβαιότητα. Πρέπει να σχεδιάσουμε ένα αυτοκίνητο συναρπαστικό αλλά και με κοινωνική υπευθυνότητα». Αυτοί οι παράγοντες θα επηρεάσουν την εξέλιξη τόσο των επόμενων Vantage και DB11 όσο και της Vanquish. Όσο τεράστιο είναι το έργο το οποίο οφείλει να φέρει σε πέρας η ομάδα της Aston (χωρίς μάλιστα κάποιον μεγάλο προμηθευτή από τον οποίο θα αντλήσει εξαρτήματα και ιδέες, όπως κάνει η Porsche, για παράδειγμα), τόσο μεγάλη είναι και η ευελιξία που θα φέρει η επίτευξή του στο τεχνικό οπλοστάσιο της εταιρείας.«Η χωρητικότητα του κινητήρα έως έναν βαθμό υπαγορεύεται από ορισμένες αγορές,όπως η Κίνα»,συνεχίζει ο Szwaj (στην Κίνα επιβάλλονται δυσανάλογα αυξημένοι φόροι σε κινητήρες άνω των 3 lt).«Αλλά θα πρέπει να το δείτε και ως μια βάση για περαιτέρω εξέλιξη. Ο βασικός V6 θα προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά θα αποτελέσει και τη ραχοκοκαλιά του συστήματος μετάδοσης της AM-RB 003 “Son of Valkyrie”, με ένα διαφορετικό υβριδικό σύστημα αυξημένης ισχύος.

Επίσης, θα μπορεί εύκολα να αποκτήσει περισσότερους ή λιγότερους κυλίνδρους. Με ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης έχουμε και τη δυνατότητα ενσωμάτωσης τετρακίνησης. Εξετάζουμε όλες τις εναλλακτικές – θα ήμασταν ανόητοι αν δεν το κάναμε. Χρειαζόμαστε άλλωστε τεχνολογίες για την επόμενη γενιά αυτοκινήτων μας, τις νέες εκδόσεις των DB11, Vantage και DBS».Ακριβώς όπως ο κινητήρας της Vanquish δείχνει μεγάλη ευελιξία, έτσι και τo πλαίσιο που εξελίσσει ο Szwaj υπόσχεται απόδοση και προσαρμοστικότητα. Κατασκευασμένο κυρίως από κολλημένο αλουμίνιο -ακριβώς όπως στις Vantage και DB11-, στην περίπτωση της Vanquish είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα διαθέτει σύνθετα υλικά σε καίρια σημεία για μείωση βάρους. Κάτι που αποτελεί προτεραιότητα, δεδομένου ότι το υβριδικό σύστημα μετάδοσης είναι βαρύτερο από έναν συμβατικό κινητήρα.«Για εμάς η συγκεκριμένη δομή είναι μια πραγματική πολυτέλεια»,λέει ο Szwaj.

«Η κόλληση προσφέρει από μόνη της δομικά πλεονεκτήματα, αλλά φέρνει επίσης μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά τα υλικά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Είναι σημαντικό να επεκταθούμε σε πιο εξωτικά και προκλητικά υλικά – να εξερευνήσουμε τα όρια. Το πλεονέκτημα βάρους είναι σημαντικό, καθώς επιδιώκουμε να αντισταθμίσουμε το πρόσθετο βάρος του υβριδικού συστήματος – οι μπαταρίες δεν είναι ελαφριές!». Η Aston δεν αναφέρει επίσημα το βάρος που θα προσθέσει το υβριδικό σύστημα, τονίζοντας ότι μέχρι να οριστικοποιηθούν οι επιδόσεις δεν μπορούν να προσδιορίσουν με ακρίβεια τις τεχνικές προδιαγραφές και το μέγεθος των μπαταριών. «Μπορεί να μιλάμε για ένα σύστημα 1,5 ή 2 φορές βαρύτερο, αλλά μέχρι να καθοριστούν τα χαρακτηριστικά δεν μπορώ να πω με σιγουριά»,σημειώνει ο Szwaj.«Ωστόσο έχουμε θέσει υψηλούς στόχους και θα τους πετύχουμε χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα υλικά. Δεν πρόκειται,όμως, για άσκηση μάρκετινγκ.

Έχει να κάνει με το κατάλληλο υλικό στη σωστή θέση. Όχι απλώς για να παινευτούμε ότι έχουμε οροφή από carbon. Αυτοί οι πανέμορφοι αεραγωγοί θα οδηγούν στον νέο V6 της AstonMartin, ενώ το πίσω μέρος συμβάλλει αποφασιστικά στη δημιουργία αρνητικής άντωσης Όπως οι μηχανικοί φέρνουν τα πάνω κάτω, έτσι και οι σχεδιαστές αντιμετωπίζουν μια ανάλογη πρόκληση: πρέπει να σχεδιάσουν ένα αυτοκίνητο βασισμένο σε ένα μηχανικό πακέτο τελείως διαφορετικό από οποιαδήποτε Aston Martin, το οποίο ωστόσο να μοιάζει με Aston Martin. Ταυτόχρονα, οι φιλόδοξοι στόχοι επιδόσεων του project προϋποθέτουν μια μορφή στενά συνδεδεμένη με τη λειτουργία, χωρίς περιττά στυλιστικά στοιχεία που θα επηρέαζαν την αεροδυναμική απόδοση.«Δοκιμάζουμε έναν πολύ επιθετικό σχεδιασμό για την ψύξη και την αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου»,επιβεβαιώνει οSzwaj. «Υπάρχει ένας δεσμός αίματος με τη Valkyrie.

Ο,τι διδαχθήκαμε προσπαθούμε να το εφαρμόσουμε – είναι θεμελιώδες για μας». Όλα αυτά είναι ωραία, μέχρι να καταλάβεις ότι«η Valkyrie είναι ένα πολύ ασυνήθιστα σχεδιασμένο αυτοκίνητο εξαιτίας του συνόλου του αρνητικού χώρου κάτω από αυτό», όπως επισημαίνει ο σχεδιαστής Miles Nurnberger με ένα τρομερό χαμόγελο:«Ο,τι δεν υπάρχει είναι αυτό που πραγματικά διαμορφώνει το αυτοκίνητο». Άρα η επιλογή«σχεδιάστε τηValkyrie των 200.000 λιρών»απλά δεν παίζει… «Η αισθητική και το συναίσθημα προέρχονται από τη Valkyrie και τη Son of Valkyrie. Ασφαλώς προκύπτουν διαφορές, επειδή απλά υπάρχουν πράγματα που δεν μπορείς να κάνεις σε αυτό το επίπεδο κόστους».

Αν υποστηρίξεις ότι το αποτέλεσμα είναι κάπως συντηρητικό, με σχεδιαστικά στοιχεία που προέρχονται από την υπάρχουσα γκάμα της Aston Martin, οι σχεδιαστές δεν πρόκειται να συμφωνήσουν.«Υποθέτω ότι είναι περισσότερο ένα GT με συμπαγείς φόρμες»,λέει οNurnberger. «Υπάρχουν παραπομπές στη Valkyrie, στους αεραγωγούς των εμπρός θόλων,για παράδειγμα, αλλά ο σχεδιασμός είναι περισσότερο ρευστός και γλυπτός. Υπάρχει κομψότητα εδώ – οι άμεσες συνεργασίες με τη Red Bull είναι ακραίες. Υπό αυτό το πρίσμα ναι,ίσως μοιάζει περισσότερο με ένα GT. Αλλά με όλους τους άλλους τρόπους, όχι τόσο…». Σίγουρα η Vanquish είναι εντυπωσιακή, από το χαμηλό, σχεδόν αιλουροειδές, πρόσωπο το οποίο δανείζεται το σχήμα των προβολέων της Valkyrie και τις όμορφες πλευρές μέχρι το ουραίο τμήμα που κόβεται βίαια από τον διαχύτη. Το μήνυμα, από τα μάτια μέχρι την καρδιά, είναι ξεκάθαρο: πρόκειται για μια Aston Martin που υπόσχεται οδηγική ευχαρίστηση όπως καμία άλλη.

«Το Τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης θα κατασκευάσει ένα πραγματικό supercar με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, με θεμελιώδες πλεονέκτημα στην ευελιξία και την απόκριση, τελείως διαφοροποιημένο σε σχέση με τα αυτοκίνητα που ήδη προσφέρουμε. Στη θέση οδήγησης, με την καμπίνα αρκετά μπροστά, και στη συμπεριφορά του»,επιβεβαιώνει ο Szwaj.«Δημιουργούμε νέα πνευματική ιδιοκτησία για την AstonMartin. Δημιουργούμε ένα supercar. Είναι ένα μεγάλο όραμα για το μέλλον, απίστευτα συναρπαστικό. Νιώθουμε σαν παιδιά σε μαγαζί με καραμέλες».

«Υπάρχει ένας δεσμός αίματος με τη Valkyrie. Ο,τι διδαχθήκαμε προσπαθούμε να το εφαρμόσουμε.Δημιουργούμε νέα πνευματική ιδιοκτησία για την Aston Martin.Δημιουργούμε ένα supercar. Είναι ένα μεγάλο όραμα για το μέλλον,απίστευτα συναρπαστικό. Νιώθουμε σαν παιδιά σε μαγαζί με καραμέλες».

Πηγή: Car

Δημοφιλή στο Protothema.gr