Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoCHOICE: Crossover

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Οδηγούμε στο Μόναχο: Νέα BMW Σειρά 1

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Daniel Kraus και Tom Kirkpatrick

Η BMW Σειράς 1 ξεκινά για την εταιρία από την Βαυαρία μία νέα εποχή. Η τρίτη γενιά του compact μοντέλου της, φέρνει αλλαγές με την μεγαλύτερη να είναι η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, επιπλέον βελτιώνει τους χώρους για τους επιβάτες κάτι, το οποίο ήταν ένα μειονέκτημα στα προηγούμενα μοντέλα.

 

Πάνω από 1,3 εκατομμύριο αντίτυπα BMW Σειράς 1 κατασκευάστηκαν στις δύο πρώτες γενιές της, με τη δημοτικότητά της να είναι πολύ καλή στην Ευρώπη. Η τρίτη γενιά προσφέρει αισθητά περισσότερο χώρο σε επιβαίνοντες και αποσκευές από την προκάτοχό της παρά την μείωση στο μεταξόνιο (20 χιλιοστά μικρότερο από το μοντέλο δεύτερης γενιάς). Αιτία η καλύτερη εκμετάλλευση χώρου αλλά και η αλλαγή στην μετάδοση της κίνησης, η οποία τώρα είναι στους εμπρός τροχούς.

Η νέα σειρά 1, διατίθεται μόνο σε πεντάθυρη έκδοση και είναι 5 χιλιοστά μικρότερη σε μήκος από το προηγούμενο μοντέλο (4,3 μέτρα) ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 34 χιλιοστά (τώρα 1.799 χιλιοστά), ενώ το ύψος της έχει αυξηθεί κατά 13 χιλιοστά (1.434 χιλιοστά).

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Design Domagoj Dukec το σχήμα της δείχνει κίνηση ακόμη και όταν είναι σταματημένη και παραμένει Sport, διατηρώντας ένα δικό της ξεχωριστό στυλ, με σχεδιαστικές λεπτομέρειες, που φέρνουν μία ανανέωση. Φυσικά έχει όλα τα ηλεκτρονικά gadgets και τις εφαρμογές συνδεσιμότητας. Μάλιστα για αυτά έγινε ξεχωριστή παρουσίαση κάτι το οποίο δεν γινόταν ως τώρα. Βλέπετε με αυτόν τον τρόπο η BMW θέλει να τονίσει πως η νέα Σειρά 1 την βάζει σε μία νέα εποχή αυτοκίνησης. Χαρακτηριστικά της: Η κίνηση εμπρός, το πλαίσιο που είναι ρυθμισμένο για δυναμική οδική συμπεριφορά, είτε οδηγείτε τα απλά μοντέλα είτε την Sportive τετρακίνητη (xDrive) M 135i, πολλές ηλεκτρονικές ευκολίες (ως και ενεργοποίηση με κινητό τηλέφωνο) και αργότερα υβριδικές εκδόσεις και ηλεκτροκίνηση. Οι δύο τελευταίες δυνατότητες δεν ανακοινώθηκαν επίσημα αλλά οι υπεύθυνοι του project μας είπαν πως η πλατφόρμα της μπορεί να δεχτεί μπαταρίες και ηλεκτρικά μοτέρ.

 Νέα φυσιογνωμία και… μεγαλύτερη μάσκα

Αν η «μάσκα» της X7 σας θύμισε την αντίστοιχη του… Ζορό ετοιμαστείτε  να την προσέξετε και πάλι στην σειρά 1. Η επιλογή του ρήματος δεν είναι τυχαία γιατί όταν ρωτήσαμε: «Γιατί την μεγάλωσαν τόσο» μας απάντησαν πως ένας από τους λόγους είναι η προσοχή που κερδίζει το μοντέλο. Ίσως να έχουν δίκιο και όταν όλα τα αυτοκίνητα δεν έχουν «μάσκα» λόγω ηλεκτροκίνησης τα αυτοκίνητα από την Βαυαρία να ξεχωρίζουν. Μάλιστα στην κορυφαία M135i xDrive υπάρχει μία εντυπωσιακή, τρισδιάστατη σχεδίαση πλέγματος, η οποία θυμίζει την απλή σήτα από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Τα φωτιστικά σώματα τώρα είναι κεκλιμένα και προσδίδουν διαφορετική αίσθηση με ένα στοιχείο από το παρελθόν το γνώριμο ρύγχος «καρχαρία» BMW, με έντονα σφηνοειδές προφίλ που κορυφώνεται στην κολόνα C με το παραδοσιακό «Hofmeister kink» (η πίσω κολόνα η οποία χωρίζει τα πλαϊνά τζάμια από το πίσω κρύσταλλο).

Επιπλέον τα στοιχεία που προσδιορίζουν την πίσω όψη είναι το φαρδύ κάτω τμήμα και η κλίση προς τα πάνω. Αυτό δημιουργεί μία εντυπωσιακή γραμμή ώμου, που κάνει το σχήμα πιο στιβαρό. Τα φαρδιά πίσω φώτα σε σχήμα «L» (προαιρετικά full-LED) ενισχύουν αυτή την εντύπωση, ενώ οι εξατμίσεις διαμέτρου 90 χιλιοστών έχουν ρόλο (ή 100 για την M135i xDrive) και ολοκληρώνουν την σπορ εμφάνιση. Η BMW Σειρά 1 διατίθεται με νέες ζάντες αλουμινίου με διαστάσεις που ξεκινούν από 16”, ενώ οι τροχοί 19 ιντσών διατίθενται προαιρετικά για πρώτη φορά.

Εσωτερικό με διαφορές

Αν εξωτερικά βλέπετε διαφορές στο εσωτερικό θα δείτε ένα άλλο διαφορετικό κόσμο, Πρώτα από όλα η ηλεκτρική πανοραμική ηλιοροφή (διατίθεται για πρώτη φορά) επιτρέπει στο φως να περνά στην καμπίνα, όπου υπάρχει η αίσθηση πως είστε σε BMW μεγαλύτερης σειράς. Διακοσμητικές λωρίδες με κρυφό φωτισμό (είναι διαθέσιμες σε τρία διαφορετικά σχέδια με έξι χρώματα) δημιουργούν ημιδιαφανή εφέ. Τα χειριστήρια θέρμανσης και κλιματισμού αλλά και άλλων λειτουργιών του αυτοκινήτου είναι εκεί που περιμένετε και δημιουργούν αυτό το οικείο αίσθημα, ενώ οι πολλές θέσεις αποθήκευσης δίνουν πρόσθετη άνεση και πρακτικότητα.

Το σύστημα infotainment BMW Operating System 7.0 εφαρμόζεται μέσω ενός συνδυασμού δύο οθονών έως και 10,25” στην περίπτωση του BMW Live Cockpit Professional. Η νέα διάταξη οθονών παραπέμπει στη νέα «μάσκα» της BMW. Η κεντρική Οθόνη Ελέγχου (Control Display) με επιφάνεια αφής είναι κεκλιμένη προς τον οδηγό και τοποθετημένη, μέσα στο οπτικό του πεδίο. Το έγχρωμο BMW Head-Up Display 9,2” (και αυτό για πρώτη φορά στην BMW Σειρά 1) επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει πληροφορίες χωρίς να διασπάται η προσοχή του από το δρόμο.

Το εσωτερικό της νέας BMW Σειράς 1 είναι πιο ευρύχωρο από της προκατόχου της, κυρίως στο πίσω τμήμα. Η πρόσβαση στην καμπίνα είναι ευκολότερη, οι πίσω πόρτες ανοίγουν λίγο περισσότερο αλλά είναι ο χώρος, που είναι μεγαλύτερος. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δίνει η BMW ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 33 χιλιοστά. Το πίσω τμήμα προσφέρει 19 έξτρα χιλιοστά για το κεφάλι σε συνδυασμό με την συρόμενη πανοραμική ηλιοροφή που ανοίγει προς τα έξω.

Οι πίσω επιβάτες έχουν επίσης +13 χιλιοστά επιπλέον στην περιοχή των αγκώνων, ενώ η αντίστοιχη αύξηση για τον οδηγό και τον συνοδηγό είναι +42 χιλιοστά. Όσο για τις αποσκευές έχετε στην διάθεσή σας  380 λίτρα (20 παραπάνω από το προηγούμενο μοντέλο με έξτρα 67 χιλιοστά πλάτος). Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, το πόρτ-μπαγκάζ φτάνει τα 1.200 λίτρα. Δεν ξεχνάμε την ηλεκτρική λειτουργία της πίσω πόρτας.

Συστήματα υποβοήθησης προερχόμενα από μεγαλύτερες  BMW 

Ένας μεγάλος αριθμός συστημάτων υποστήριξης οδηγού προέρχονται από ανώτερα μοντέλα BMW και κάνουν ντεμπούτο στην BMW Σειράς 1 . Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει προειδοποιήσεις σύγκρουσης και πεζού με λειτουργία πέδησης στην πόλη, που προειδοποιεί τον οδηγό και για την παρουσία δικυκλιστών. Επίσης, στάνταρ προσφέρεται το σύστημα Lane Departure Warning με ενεργή επαναφορά στη λωρίδα κυκλοφορίας, που λειτουργεί σε ταχύτητες από 70 – 210 χλμ. Προαιρετικά διατίθεται Active Cruise Control για ταχύτητες έως 160 χλμ – σε αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο και λειτουργία Stop & Go – και το Driving Assistant, που περιλαμβάνει σύστημα Lane Change Warning, προειδοποίηση οπίσθιας σύγκρουσης αλλά και διέλευσης κυκλοφορίας πίσω. Όμως θα σταθούμε στο Parking Assistant με καινοτόμα λειτουργία υποβοήθησης οπισθοπορείας. Αυτό επιτρέπει την βοήθεια στάθμευσης σε χώρους παράλληλους ή κάθετους στο δρόμο, αλλά και αυτόματους ελιγμούς κατά την έξοδο από παράλληλους χώρους στάθμευσης. Το σύστημα αποθηκεύει τις κινήσεις του τιμονιού, για κάθε απόσταση που το αυτοκίνητο έχει διανύσει προς τα εμπρός με ταχύτητες έως 36 χλμ. Η δοκιμή του ήταν αποκάλυψη και μόλις το συνηθίσετε θα απορείτε πως παρκάρατε πριν από αυτό.

Το smartphone σε ρόλο κλειδιού του αυτοκινήτου και ο προσωπικός σας βοηθός

Η BMW Σειρά 1 διατίθεται με δύο εφαρμογές που μέχρι τώρα αποτελούσαν αποκλειστικότητα μεγαλύτερων μοντέλων BMW: Το BMW Digital Key και το BMW Intelligent Personal Assistant. Το έξυπνο κλειδί BMW,  επιτρέπει στους χρήστες να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν το όχημα μέσω smartphone με τη συμβολή τεχνολογίας Near Field Communication (NFC), κάνοντας περιττό το συμβατικό κλειδί του αυτοκινήτου. Κρατώντας το smartphone στο ύψος της λαβής της πόρτας ανοίγει το αυτοκίνητο – ακόμα και με άδεια την μπαταρία του τηλεφώνου. Ο κινητήρας ξεκινά μόλις το τηλέφωνο τοποθετηθεί στην υποδοχή του smartphone ή στην επιφάνεια ασύρματης φόρτισης. Το Digital Key διατίθεται για μοντέλα Samsung Galaxy κορυφαίων προδιαγραφών συμβατά με NFC που λειτουργούν με Android 8.0 ή νεώτερες εκδόσεις.

BMW Intelligent Personal Assistant:Ρωτάτε και…. απαντάει

Ένα ακόμα νέο στοιχείο έχει προστεθεί  είναι ο προσωπικός σας βοηθός (σαν την εφαρμογή που έχουν τα κινητά τηλέφωνα). Μετά την ενεργοποίηση του συστήματος με το χαιρετισμό «Hey BMW», οι οδηγοί θα μπορούν να ελέγχουν το όχημα και να έχουν πρόσβαση στις λειτουργίες και τις πληροφορίες του, χρησιμοποιώντας τον προφορικό λόγο. Τέλος δεν λείπει η λειτουργία μέσω iDrive Controller, αφής, φωνής ή κινήσεων του χεριού. Δηλαδή μπορείτε να ελέγχετε διάφορες  λειτουργίες, ανάλογα με την κατάσταση και τις προσωπικές σας προτιμήσεις (με την αφή, τις φωνητικές εντολές ή τις χειρονομίες).

Κίνηση εμπρός και προς την ουδετερότητα

Μία αλλαγή που μας ξάφνιασε ήταν το πέρασμα στην τρίτη γενιά της σειράς 1 από τη πίσω στην εμπρός κίνηση. Για πολλούς αυτό ήταν μία απώλεια χαρακτήρα αλλά τελικά (όπως μας εξήγησαν οι υπεύθυνοι εξέλιξης) οι αγοραστές σε αυτήν την κατηγορία ζητούν κάτι άλλο και λίγο τους απασχολεί η μετάδοση της κίνησης. Οδηγώντας για αρκετά χιλιόμετρα την 118 d  σε διαφορετικά τερέν (επαρχιακούς δρόμους και autobahn) είδαμε πως δεν της λείπει η δυναμική συμπεριφορά ενώ διατηρεί την άνεση και τις άμεσες αντιδράσεις. Η αίσθηση που μας άφησε ήταν σαν ένα ώριμο hot hatchback (ή ένα hot hatchback για ώριμους). Ένας σημαντικός παράγοντας εδώ είναι η τεχνολογία περιορισμού ολίσθησης των εμπρός τροχών (ARB) γνωστή από το BMW i3s .Το ARB χρησιμοποιεί έναν ελεγκτή ολίσθησης στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα, και όχι μέσω του συστήματος DSC (Dynamic Stability Control). Έτσι δεν έχετε την ενοχλητική παρέμβαση του συστήματος Το αποτέλεσμα είναι η μείωση της υποστροφής και η αίσθηση ήπιο μπλοκέ διαφορικού. Επιπλέον είναι και το διαφορετικό set up της ανάρτησης που κρατά την ισορροπία. Το μυστικό της είναι η διάταξη του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, που επιτέλους εφαρμόστηκε.

Τετρακίνηση xDrive αντί πίσω κίνησης;

Η έκπληξη  της παρουσίασης είχε μπλε χρώμα το διακριτικό “M” και τα νούμερα 135i. Τετρακίνηση 2.000 κ.εκ. και 306 ίπποι και την ερώτηση αν αυτή η έκδοση θα είναι η M ή αν αυτή αντικαταστήσει τις πισωκίνητες εκδόσεις. Οι απαντήσεις ήταν και οι δύο αρνητικές. Ή καλύτερα μία αρνητική και μία ίσως. Η M135i xDrive δεν είναι ο χούλιγκαν που ίσως περιμέναμε αλλά ένα (πολύ) ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητα. Μία παιδική χαρά. Και τελικά έτσι την βλέπουν στην BMW. Οι έρευνες που έκαναν έδειξαν πως οι αγοραστές τους ψάχνουν για ένα όχημα που θα τους πηγαίνει στο γραφείο κάθε μέρα, θα τους πηγαίνει στο super market και στο school run αλλά θα τους δίνει και την δυνατότητα με ασφάλεια να παίξουν σε δρόμο με στροφές και να πιέσουν μεγαλύτερα σπορ αυτοκίνητα.

 

Εδώ τα καθίσματα είναι sportive χωρίς να χάνουν την άνεση και ο ήχος εντυπωσιακός. Μάλιστα ενισχύεται από το ηχοσύστημα και τον ακούτε αν θέλετε πιο έντονα εσείς χωρίς να ενοχλούνται οι… άλλοι γύρω σας. Μην ξεχνάμε τα πρόστημα για την ηχορύπανση. Η τετρακίνηση έχει τον πρώτο ρόλο με ένα νέας σχεδίασης μηχανικό, μπλοκέ διαφορικό Torsen, που δημιουργεί ακόμα πιο σπορ αίσθηση μέσω της κατανομής της κίνησης. Το διαφορικό είναι ενσωματωμένο στο στάνταρ οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport και περιλαμβάνει Launch Control mode, που εκμεταλλεύεται πλήρως τη μέγιστη ροπή των 450 Nm με 1η και 2η ταχύτητα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι πιο άμεσο και βοηθά στην επιθετική οδήγηση . Τα φρένα M Sport έχουν αντοχή στην κόπωση κάτι σημαντικό αν το παιχνίδι κρατήσει πολύ .

Τρεις κινητήρες diesel και δύο βενζινοκινητήρες

Πίσω στην… κανονικότητα και στις επιλογές των κινητήρων τρικύλινδρα και τετρακύλινδρα σύνολα BMW EfficientDynamics. Μία σειρά μέτρων βελτίωσης έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη κατανάλωση, χαμηλότερους ρύπους και, σε μερικές περιπτώσεις, περισσότερη ισχύ από πριν. Διατίθενται τρεις κινητήρες diesel και δύο βενζινοκινητήρες, που αποδίδουν από 116 ίππους στην BMW 116d έως 306 άλογα στην BMW M135i xDrive. Ο νέος κινητήρας που παρέχει ισχύ στο τελευταίο μοντέλο είναι το ισχυρότερο τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο της γκάμας του BMW Group. Η BMW M135i xDrive έχει επιτάχυνση 0 – 100 χλμσε 4,8 δευτ. μέχρι την ελεγχόμενη τελική ταχύτητα των 250 χλμ. Παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις, η κατανάλωση μικτού κύκλου είναι μόλις 7.1 – 6.8 λιτ / 100 χλμκαι οι εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο 162 – 155 g / km. Όλοι οι κινητήρες που διατίθενται για την BMW Σειρά 1 συμμορφώνονται με το αυστηρό πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP, ενώ η BMW 116d ήδη πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d. Οι BMW 116d, BMW 118d και BMW 118i διατίθενται στάνταρ με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic διατίθεται προαιρετικά για τις BMW 116d και BMW 118i.

Τέσσερις  και μία εκδόσεις

Το βασικό μοντέλο Advantage στη νέα BMW Σειρά 1 πλαισιώνεται από τρεις ακόμα εκδόσεις εξοπλισμού που διαφέρουν μεταξύ τους εξωτερικά και εσωτερικά. Η Luxury Line έχει στοιχεία μεγαλύτερων εκδόσεων όπως το σατινέ Αλουμίνιο και την δερμάτινη επένδυση καθισμάτων Dakota. Η Sport Line έχει το χαρακτηριστικό Individual high-gloss Shadow Line και σπορ καθίσματα, και η έκδοση M Sport ξεχωρίζει με την σατινέ Αλουμινένια, εμπρός ποδιά τους ειδικά σχεδιασμένους αεραγωγούς και πίσω ποδιά BMW M σε High-gloss Black, Τέλος στην κορυφή βρίσκεται η BMW M135i xDrive. Το μοντέλο ξεχωρίζει με μία μάσκα νεφρών BMW τύπου πλέγματος, πλάγια κομμένες απολήξεις εξαγωγής σε Cerium Grey και πίσω αεροτομή BMW M στο χρώμα του αμαξώματος.  Οι τιμές της ξεκινούν από τα 26.125 ευρώ για την 118i, 33.540 για την 118d και στα 60.450  για την M135i xDrive.

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr