Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Μια βόλτα με το Audi RS 6 Avant

Ελλάδα 9:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μια βόλτα με το Audi RS 6 Avant

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Μια βόλτα με το Audi RS 6 Avant

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Πάμε με τον επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Audi, Marc Lichte, για μια αξέχαστη βόλτα με το δικό του ολοκαίνουριο RS 6 Avant.

Advertisement
Advertisement

 

«Ησύχασε. Ούτε εγώ θέλω να μου πάρουν το δίπλωμα οδήγησης. Πίστεψέ με, δεν θα κάνω τίποτα ακραίο. Το πολύ να ξεπεράσω το όριο ταχύτητας κατά 20 km/h». Αυτά ήταν τα περίφημα τελευταία λόγια. Είμαι με τον MarkLichte, τον επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Audi, μέσα στο προσωπικό του νέο RS 6 Avant και -όπως φαίνεται- είναι και αυτός πολύ ενθουσιασμένος που θα μπορέσει να κάνει άλλη μια βόλτα με το αυτοκίνητό του. Κινούμαστε στους δρόμους του Ingolstadt και ο Lichte είναι «αρνάκι». Μόλις όμως βγαίνουμε από τον κεντρικό δρόμο με προορισμό το «βασίλειο των στροφών», ο ανυπόκριτος ενθουσιασμός μας πυροδοτεί μια σειρά από δυναμικές αντιδράσεις. «Εχουμε περισσότερη πρόσφυση τώρα», μου λέει, καθώς κουμπώνει την 4η σχέση με κάτι παραπάνω από 160 km/h στο κοντέρ πριν ανέβει στο πεντάλ του φρένου για την κλειστή κατηφορική δεξιά που ακολουθεί πολύ σύντομα. «Μη φοβάσαι. Ξέρω τον δρόμο», λέει ο Lichte και μου το επιβεβαιώνει στην αλληλουχία των τυφλών στροφών που περνάμε μετά, καθώς και στις παρατεταμένες καμπές. Η ποιότητα της ασφάλτου εναλλάσσεται κάτω από τις ρόδες του RS6, αλλά ο ρυθμός μας παραμένει καταιγιστικός.

Advertisement
Advertisement

Το αυτοκίνητο μοιάζει συγκλονιστικό, αλλά προς το παρόν μπορώ να το κρίνω μόνο από το κάθισμα του συνοδηγού. Το RS 6 Avant, όπως και το RS 7 Sportback που είχα την ευκαιρία να οδηγήσω πρόσφατα, κυριολεκτικά βγάζει συναισθήματα που θεωρείς ξεχασμένα. Μην αναρωτιέστε. Η διάδραση με τον οδηγό είναι αδιάλειπτη. Η στόχευση στην απόλαυση της οδήγησης είναι δεδομένη και η προσήλωση σε αυτό τον στόχο είναι απόλυτη. Πάρα πολλά από τα RS μοντέλα της Audi είχαν συγκεντρωμένη πολλή τεχνολογία, αλλά το κοινό τους χαρακτηριστικό ήταν η έλλειψη αγνής, ανόθευτης αίσθησης στην πραγματικά γρήγορη οδήγηση. Οδηγείς ένα RS 5 ή ένα RS 6 του 2018 και συνειδητοποιείς ότι η αίσθηση που σου μεταφέρουν είναι «κρατημένη», ενώ διαπιστώνεις ότι και οι κινητήρες μοιάζουν πιο φιμωμένοι. Στο σύγχρονο RS 7 Sportback όλα τα παραπάνω φαίνεται να έχουν λυθεί, όπως και τώρα, με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο, στο RS 6 Avant έχει γίνει ακριβώς το ίδιο. Ο Lichte έχει δημιουργήσει μια πολύ ιδιαίτερη πρώτη έκδοση. Μόλις επτά αυτοκίνητα έχουν κατασκευαστεί και έχουν διατεθεί σε στελέχη του διοικητικού συμβουλίου και διευθυντές της εταιρείας. «Η αρχική ανταπόκριση που είχαμε είναι τόσο εντυπωσιακή που αυτό τον συνδυασμό χρώματος στο αμάξωμα και τις επενδύσεις της καμπίνας θα τον διατηρήσουμε στην γκάμα των προτάσεων του τμήματος Exclusive. Προσωπικά πούλησα ένα σε κάποιον τελείως άγνωστο, ο οποίος με συνάντησε στον δρόμο και μου είπε ότι θέλει το δικό του αυτοκίνητο να είναι ακριβώς το ίδιο». Το look είναι ιδιαίτερα δυναμικό, στα όρια του brutal, με τα επιπλέον 40 mm στο πλάτος, τη χαμηλωμένη ανάρτηση και τους προφυλακτήρες, που έχουν στόχο το αεροδυναμικό «φύτεμα» του αυτοκινήτου στον δρόμο. «Για να κάνω λίγο πιο ήπια την εμφάνιση επέλεξα να χρησιμοποιήσω το πακέτο των μαύρων λεπτομερειών στο αμάξωμα και όχι αυτό με τις carbon», λέει ο Lichte. «Με τον τρόπο αυτό, το ιδιαίτερο χρώμα του αμαξώματος (σ.σ.: ένα απίθανο -από κοντά- χρώμα που λέγεται Tactical Green) και οι μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες με λίγο νίκελ στις ζάντες των 22” κάνουν το οπτικό αποτέλεσμα συναρπαστικό, όσο δυναμικό πρέπει, χωρίς να γίνεται ακραία επιθετικό». Συνεχίζει με την περιγραφή του εσωτερικού λέγοντας: «Επέμεινα για ακόμα λεπτότερους αεραγωγούς, αλλά ο Urlich Hackenberg (σ.σ.: ο πρώην επικεφαλής του τμήματος R&D της Audi) δεν συναινούσε. Ας είναι. Σου αρέσει το βουρτσισμένο αλουμίνιο; Εμένα μου αρέσει, αλλά έτσι κι αλλιώς στο γραφείο μου έχω έτοιμο ένα σετ κατασκευασμένο από ανθρακόνημα με μεγάλους πόρους, που περιμένει να τοποθετηθεί για να δω πώς είναι. Φαίνεται ότι θα τονίζει την αίσθηση της ανώτερης ποιότητας». Αυτή που αναδεικνύεται και από τα μαλακά δέρματα σε σκούρα -σχεδόν μαύρη- απόχρωση, με τις γκρι ραφές να κάνουν ελαφρά αντίθεση. Καθώς μιλάμε για την καμπίνα, ο Lichte μπαίνει στις ρυθμίσεις και βάζει τις δικές του μέσω του Drive Select, αλλάζοντας τον ήχο της εξάτμισης, τη σκληρότητα της ανάρτησης, την απόκριση του κινητήρα και του τιμονιού, αλλά και τον φωτισμό. Τα πλήκτρα RS 1 και RS 2 μπορούν να προσαρμοστούν στις εκάστοτε απαιτήσεις. Στην προκειμένη περίπτωση, το RS 1 ορίζει λίγο πιο ήπιες ρυθμίσεις, ενώ το RS 2 απενεργοποιεί όλα τα ηλεκτρονικά.

«Είσαι έτοιμος;». Είμαι. Αν μπορούσα, ας έκανα κι αλλιώς, αφού ο Lichte δεν κρατιόταν. Καθώς το σανιδώνει, μου λέει για τις ζάντες: «Ξέρεις, το RS 6 Avant είναι το μοναδικό αυτοκίνητο της κατηγορίας που έχει ζάντες 22”. Η BMW M5 και η Mercedes-AMG E63 έχουν περιοριστεί στις 21”. Το επιπλέον μέγεθος στο λάστιχο κάνει διαφορά τόσο στο κράτημα όσο και στη διαχείριση των ανωμαλιών του οδοστρώματος». Σε ό,τι αφορά την απόδοση ισχύος, οι 605 PS της PerformancePack έκδοσης του προηγούμενου μοντέλου μάς φέρνουν στην ίδια πρακτικά ισχύ με τους 600 PS της σημερινής. Οι επιδόσεις είναι συγκλονιστικές για το 4θέσιο (η θέση για τον τρίτο πίσω χρεώνεται έξτρα) μοντέλο με τα 50 λιγότερα κιλά σε σχέση με το προηγούμενο. Τα 100 km/h από στάση έρχονται μόλις σε 3,6” και για τα 200 km/h χρειάζονται άλλα 8,4”. Το πραγματικά νέο στοιχείο στον επιπλέον εξοπλισμό του μοντέλου είναι το RS Dynamic Package που αυξάνει την τελική ταχύτητα από τα 250 στα 280 km/h. Υπάρχει και η έκδοση Plus, στην οποία η τελική ταχύτητα είναι 306 km/h και διαθέτει επιπλέον σπορ διαφορικό και τετραδιεύθυνση. Στην Plus υπάρχουν δύο πολύδισκοι συμπλέκτες για την κατανομή της ροπής ανά τροχό στον πίσω άξονα, στοιχείο που βελτιώνει το turnin και τη σταθερότητα μέσα στη στροφή. Δυστυχώς, δεν υπάρχει driftmode όπως στο Focus RS. Για να μπορεί να τραβήξει το σκάφος του ο Lichte έχει βάλει στο δικό του αυτοκίνητο την προαιρετική αερανάρτηση, η οποία ρυθμίζει την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος προκειμένου να είναι εντάξει κατά τη ρυμούλκηση του τρέιλερ. Προσωπικά θεωρώ ιδανική την επιλογή του προγράμματος Auto που ανταποκρίνεται εξαιρετικά σε κάθε περίπτωση, συνδυάζοντας τα καλύτερα στοιχεία από τη σπορ διάθεση στον δρόμο αλλά και την άνεση των επιβατών. Ο τρόπος που το RS6 χειρίζεται τις κακοτοπιές της ασφάλτου είναι υποδειγματικός. Το αυτοκίνητο δεν είναι σε καμία περίπτωση βασανιστικά σκληρό, ενώ αντίστροφα δεν υπάρχει ούτε μία στιγμή που να σου δώσει την αίσθηση του χαλαρού. Οπως μπορεί εύκολα να φανταστεί κανείς, οι 22άρες ζάντες δεν έχουν και πολλά να προσφέρουν σε ό,τι αφορά την άνεση των επιβατών. Τα ελαστικά με διάσταση 285/30 δίνουν το στίγμα της σπορ κατασκευής και στις χαμηλές ταχύτητες μοιάζει σαν να συμβάλλουν στην ένταση της μπάσας χροιάς της εξάτμισης. Με τη 2η και την 3η ταχύτητα, ο 4λιτρος V8 όταν στροφάρει πάνω από 4.500 rpm, χάρη και στο τετραπλό «μεγάφωνο» που έχει πίσω, ακούγεται τόσο δυνατά που μπορεί να ξυπνήσει και να ξεσηκώσει μια ολόκληρη αποικία νυχτερίδων. Παρά το γεγονός ότι η αερανάρτηση του RS 6 είναι κατά 50% πιο σφιχτή από την απλή του αυτοκινήτου, η απόσβεση μοιάζει πιο μαλακή.

Advertisement

Μια πολύ χρηστική λειτουργία του αυτοκινήτου είναι ότι η απόσταση από το έδαφος μειώνεται κατά 10mm όταν η ταχύτητα κίνησης ξεπερνάει τα 120 km/h, ενώ μπορεί να ανυψωθεί κατά 20 mm όταν είναι να περάσει κάποιο ψηλό εμπόδιο που βρέθηκε στον δρόμο του. Η αερανάρτηση προσφέρει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, ενώ φροντίζει και για τη βέλτιστη σταθερότητα του αυτοκινήτου κάτω από όλες τις συνθήκες. Το σύστημα DRC (Dynamic Ride Control) δίνει περισσότερη αίσθηση σε σχέση με το αντίστοιχο του προηγούμενου RS 6, στο οποίο όσοι μπορούσαν να το κρίνουν το έβρισκαν σκληρό και χωρίς ιδιαίτερο ραφινάρισμα και αίσθηση στις αντιδράσεις του υπό πίεση. Το βούτηγμα του μπροστινού μέρους στα φρένα αλλά και η ανύψωσή του κατά τη βίαιη επιτάχυνση απουσιάζουν σχεδόν εξ ολοκλήρου από το ρεπερτόριο των αντιδράσεων του αμαξώματος. Η τετραδιεύθυνση βελτιώνει σημαντικά την ευελιξία, καθώς μειώνει κατά ένα μέτρο τη διάμετρο του κύκλου στροφής. Για όσους εκτιμούν τα κεραμικά φρένα, ένα τέτοιο σετ είναι διαθέσιμο για το νέο RS 6 Avant, προκειμένου και το φρενάρισμα να είναι κορυφαίο, χωρίς να υπάρχει κόπωση από τις επαναλήψεις, αλλά και η αίσθηση να παραμένει σταθερή ανεξάρτητα από τη σκληρή χρήση του πεντάλ.Ο Lichte επεμβαίνει και πάλι στο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης μέσω του Drive Select. Το τιμόνι, όπως ισχυρίζεται, δίνει πολλή πληροφορία στα χέρια του οδηγού, ενώ την ίδια στιγμή μοιάζει ικανό να βγάλει από τη δύσκολη θέση τον χειριστή του. Σε σχέση με το προηγούμενο RS 6 οι διαφορές είναι η μέρα με τη νύχτα. Ακόμα και οι ιδιαίτερα απότομες κινήσεις στο τιμόνι κατά την είσοδο σε μια στροφή μεταφράζονται άμεσα σε στρίψιμο με τόσο υψηλά όρια πρόσφυσης που σχεδόν δεν το πιστεύεις. Παρά το γεγονός ότι η πρόσφυση σπάει σπάνια, νιώθεις την κατανομή της ροπής να είναι πιο εστιασμένη από ποτέ και η αίσθηση που εισπράττεις στα χέρια είναι πιο συνεπής από ποτέ.

Advertisement

Ανάλογα με την επιλογή προγράμματος (RS 1/ RS 2) το αυτοκίνητο μπορεί να στέλνει έως και το 70% της ροπής στον μπροστινό άξονα ή έως και το 85% στον πίσω. Η μέγιστη τιμή της ισχύος του V8 παρουσιάζεται από τις 6.000 έως τις 6.250 rpm, ενώ η αντίστοιχη της ροπής βγαίνει στις 2.100 rpm. Παρά το γεγονός ότι το turbo lag είναι έννοια που δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο του RS 6, το γκάζι μοιάζει να καθυστερεί λίγο να αποκριθεί σε ορισμένες περιπτώσεις, ενώ και το mild-hybrid σύστημα δεν δείχνει τις δυνατότητές του άμεσα σε επίπεδο περιορισμού της κατανάλωσης. Το σύστημα θεωρητικά είναι ικανό να αποδώσει ισχύ έως και 16 PS από την ενέργεια την οποία εξοικονομεί κατά το φρενάρισμα και είτε αποθηκεύει στην ειδική για τον λόγο αυτό μπαταρία είτε υποστηρίζει ενεργειακά τον κλιματισμό και τα δευτερεύοντα στοιχεία εξοπλισμού. Στο πρόγραμμα Efficiency του Drive Select ο κινητήρας σβήνει όταν κατά την επιβράδυνση η ταχύτητα κίνησης είναι κάτω από 24 km/h, ενώ το ίδιο συμβαίνει και όταν η ταχύτητα κίνησης είναι σταθερή (από 60 έως 160 km/h) και ο οδηγός απλώς τη διατηρεί χωρίς αυξομειώσεις σε δρόμο χωρίς ανηφόρα. Πραγματικά όμως αυτά είναι δευτερεύοντα απέναντι στη συνολική αξία του αυτοκινήτου. Οπως επιδεικνύει πολύ χαρακτηριστικά ο Lichte, το νέο RS 6 Avant είναι ένα απίθανα ραφιναρισμένο στις αντιδράσεις του και ιδιαίτερα προηγμένο σε ό,τι έχει να κάνει με την τεχνολογία που χρησιμοποιεί station wagon, το οποίο προσφέρεται για κορυφαίες επιδόσεις στον δρόμο και όχι μόνο. Καταφέρνει μοναδικά να επαναφέρει τον ενθουσιασμό και το συναίσθημα στην οδήγηση, δύο χαρακτηριστικά που θεωρούνται ακρογωνιαίοι λίθοι για την Audi Sport.