Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η νέα ενεργητική ανάρτηση Predictive Active Suspension της Audi

Ελλάδα 20:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η νέα ενεργητική ανάρτηση Predictive Active Suspension της Audi

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η νέα ενεργητική ανάρτηση Predictive Active Suspension της Audi

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η νέα ενεργητική ανάρτηση της γερμανικής εταιρείας από το Ίνγκολστατ υπόσχεται τον απόλυτο συνδυασμό άνεσης και ελέγχου βάζοντας τρικλοποδιά στους νόμους της Φυσικής.

Advertisement
Advertisement

 

Οι ενεργητικές αναρτήσεις δεν είναι κάτι καινούριο. Οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες δουλεύουν και πειραματίζονται επάνω σε αυτές για δεκαετίες, έχοντας κατά καιρούς παρουσιάσει εξαιρετικά αξιόλογες προτάσεις. Οι περισσότερες από αυτές χρησιμοποιούν υδροπνευματικά ή πνευματικά κυκλώματα, ενώ το τελευταίο διάστημα βλέπουμε και συνδυασμούς με συστήματα ανάγνωσης του οδοστρώματος προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι κακοτεχνίες και να βελτιωθεί η άνεση. Ωστόσο, η πρόσφατη επαφή μας με το καινούριο AudiA8 με ενεργητική ανάρτηση PredictiveActiveSuspension μας κάνει να πιστεύουμε πως οι τεχνικοί από το Ingolstadt έχουν αγγίξει το απόλυτο.

Η λογική της νέας ανάρτησης βασίζεται στις αρχές μιας αερανάρτησης που προσφέρει το κλασικό πλεονέκτημα της αυξομείωσης του ύψους. Μάλιστα ως προεπιλεγμένο χαρακτηριστικό λειτουργίας της είναι η αυτόματη αύξηση του ύψους κατά 50 mm μόλις υπάρξει επαφή με κάποια χειρολαβή πόρτας, ώστε να διευκολύνεται η είσοδος και η έξοδος των επιβατών. Ωστόσο, η PAS σε κάθε ένα από τα τέσσερα γόνατα της ανάρτησης έχει ενσωματωμένο ηλεκτρομηχανικό ενεργοποιητή, ο οποίος ελέγχεται από μια κεντρική μονάδα. Αυτή με τη σειρά της παίρνει πληροφορίες από μια κάμερα η οποία είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ και παρατηρεί τις συνθήκες του δρόμου μπροστά από το αυτοκίνητο. Βασικός στόχος είναι η ελαχιστοποίηση των κλίσεων ώστε να μειωθούν αντίστοιχα οι δυνάμεις που ασκούνται στους επιβάτες. Με το δεδομένο ότι οι επιβάτες που θα κάθονται στις πίσω θέσεις αυτής της V8 λιμουζίνας δεν είναι διατεθειμένοι για συμβιβασμούς, η άνεση και η καταπολέμηση κάθε είδους ενοχλητικών ερεθισμάτων αποτέλεσε βασική προτεραιότητα. Γι’ αυτό τον λόγο, άλλωστε, η Audi μετονόμασε το πρόγραμμα Comfort του συστήματος DriveSelect, σε Comfort+, προκειμένου να τονίσει τις αναβαθμισμένες δυνατότητες σε επίπεδο άνεσης.

Predictive active suspension

Advertisement
Advertisement

Ακρως εντυπωσιακή είναι η αντίδραση του PAS στα σαμαράκια: το ύψος αυξάνεται ταχύτατα κατά 50 mm μόλις η κάμερα διαγνώσει ότι το αυτοκίνητο πλησιάζει σε κάποια τέτοια ανωμαλία. Η αύξηση του ύψους επιτρέπει στη συνέχεια σε κάθε αμορτισέρ να συμπιεστεί και σε κάθε μπράτσο να υποχωρήσει όσο χρειάζεται ώστε η κάθετη κίνηση του αντίστοιχου τροχού -καθώς περνά από την ανωμαλία- να μη μεταφράζεται σε κλίση του αμαξώματος και μεταβολή του οριζόντιου επιπέδου του και οι επιβάτες να μην αισθανθούν την εκδήλωση δυνάμεων υψηλής έντασης. Στις περισσότερες περιπτώσεις η κάμερα εντοπίζει έγκαιρα τέτοιου είδους ανωμαλίες, χωρίς πάντως η επιτυχία ανάγνωσης να είναι 100%. Αντίστοιχη λογική έχει η λειτουργία της ανάρτησης για την εξουδετέρωση των κλίσεων κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ σε ταχύτητες μεταξύ 80 και 130 km/h το S8 γέρνει κατά τρεις μοίρες προς το εσωτερικό της στροφής. Η άλλη πλευρά του νομίσματος φανερώνεται όταν ο οδηγός επιλέγει το πρόγραμμα Dynamic, στο οποίο οι κλίσεις του αμαξώματος μειώνονται στο μισό σε σχέση με αυτές ενός Α8 με συμβατική ανάρτηση. Αυτό σε συνδυασμό με το σύστημα τετραδιεύθυνσης σημαίνει ότι το πεντάμετρο Α8 στρίβει δίνοντας την αίσθηση ενός hatchback._JakeGroves

«Χαίρομαι που σε βλέπω…»
Τη στιγμή που θα αγγίξεις κάποια χειρολαβή το S8 ανασηκώνεται κατά 50 mm για να διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο.

Ευθυγράμμιση
Σε μέσες ταχύτητες ενός σβέλτου ρυθμού σε επαρχιακές διαδρομές ή εντός των ορίων σε αυτοκινητόδρομο η ανάρτηση δημιουργεί μια κλίση τριών μοιρών προς το εσωτερικό των στροφών ώστε το αμάξωμα να παραμένει όσο το δυνατό πιο παράλληλο με το οδόστρωμα.

Advertisement

Μαγικό χαλί
Η μεγάλη έκπληξη στο S8 έρχεται περνώντας από σαμαράκια, όπου η αυτόματη αύξηση του ύψους κατά 50 mm επιτρέπει στην ανάρτηση να σιδερώνει τις ανωμαλίες. Η λειτουργία της κάμερας και η έγκαιρη διάγνωση προσέγγισης σε κακοτεχνία διευκολύνεται όταν υπάρχει αρκετή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα.