Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

H ηλεκτρική γκάμα iV της Skoda θα γεμίσει ενέργεια τη ζωή σας

Ελλάδα 9:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H ηλεκτρική γκάμα iV της Skoda θα γεμίσει ενέργεια τη ζωή σας

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

H ηλεκτρική γκάμα iV της Skoda θα γεμίσει ενέργεια τη ζωή σας

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Νέα, εξηλεκτρισμένη εποχή για τη SKODA που έχει εντάξει στη γκάμα της ένα αμιγώς ηλεκτρικό και δύο Plug-In Hybrid μοντέλα, υπό την ομπρέλα του νέου ηλεκτρικού brand iV.

Advertisement
Advertisement

Η ηλεκτρική ναυαρχίδα είναι το νέο ENYAQ iV. Βασίζεται στην ειδικά εξελιγμένη για την ηλεκτροκίνηση αρθρωτή πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group και αποτελεί το μεγαλύτερο βήμα στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της μάρκας.

Διατίθεται με τρία μεγέθη μπαταρίας και σε πέντε διαφορετικά επίπεδα ισχύος – από 109 (148 ps) έως 220 kW (300 ps). Οι εκδόσεις με 265 και 300 ίππους, διαθέτουν κίνηση σε όλους τους τροχούς χάρη σε έναν δεύτερο ηλεκτρικό κινητήρα στον μπροστινό άξονα ενώ στα υπόλοιπα η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς.

Skoda-enyaq_iv_b1000x600

Advertisement
Advertisement

Ο σχεδιασμός του είναι σύγχρονος και δυναμικός. Το προαιρετικό Crystal Face, η νέα χαρακτηριστική μάσκα, εντυπωσιάζει: οι κάθετες ραβδώσεις φωτίζονται από 131 LED, ενώ μια οριζόντια λωρίδα φωτός ολοκληρώνει την ξεχωριστή εμφάνιση του αυτοκινήτου. Μαζί με τα φώτα πορείας κατά τη διάρκεια της ημέρας και τις μονάδες LED των προβολέων Full LED Matrix, η φωτισμένη γρίλια δημιουργεί μια χαρακτηριστική οπτική υπογραφή.

Skoda-enyaq_iv_d1000x600

Ως γνήσιο SKODA, το ENYAQ iV προσφέρει εξαιρετικούς εσωτερικούς χώρους. Το μακρύ μεταξόνιο και η απουσία σήραγγας μετάδοσης, συμβάλλουν στη μεγάλη ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες και συνολική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών 585 λίτρων. H τιμή απόκτησης του οποίου ξεκινά από 35.700€, που μετά την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» διαμορφώνεται ουσιαστικά σε 29.942€.

Advertisement

Skoda Enyaq

Όμως η γκάμα iV περιλαμβάνει και δύο γνώριμες επιλογές, που όμως προφέρονται πλέον σε Plug-In Hybrid εκδόσεις. To plug-in υβριδικό Superb έδειξε το δρόμο ως το πρώτο όχημα της εν λόγω τεχνολογίας με το σήμα της SKODA. O συνδυασμός ενός αποδοτικού κινητήρα βενζίνης μικρού κυβισμού (1.4 TSI) με έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέρει χαμηλές εκπομπές ρύπων και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Advertisement

Η συνδυασμένη απόδοση ορίζεται στους 218 ίππους, η μπαταρία έχει ονομαστικό ενεργειακό περιεχόμενο 13 kWh, οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι κάτω από τα 40 γρμ./χλμ., η ηλεκτρική αυτονομία είναι έως 62 χιλιόμετρα (κατά WLTP) ενώ η συνολική αυτονομία ανέρχεται σε 850 χιλιόμετρα.

Advertisement

Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως και κατά τη διάρκεια της νύχτας χρησιμοποιώντας μια στάνταρ πρίζα ή μέσα σε 3 ώρες και 30 λεπτά σε ένα wall-box ισχύος 3,6kW. Το SKODA SUPERB iV έχει την δυνατότητα να φορτίζει ή να διατηρεί τα επίπεδα της μπαταρίας κατά την οδήγηση με χρήση του κινητήρα βενζίνης και της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να καλύψει τα τελευταία χιλιόμετρα μιας μεγάλης διαδρομής, π.χ. μέσα σε μια πόλη, χωρίς να εκπέμπει καθόλου ρύπους. Το SUPERB iV έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και μηδενικό φόρο χρήσης εταιρικού οχήματος, με τη τιμή Α.Λ.Π.Φ. 37.188 ευρώ.

Όσο για τη OCTAVIA iV, είναι διαθέσιμη σε δύο παραλλαγές ισχύος, τόσο στην «απλή» όσο και στην RS έκδοση, που προσφέρει συναρπαστικές επιδόσεις και έντονες συγκινήσεις. Και οι δύο εκδόσεις παρέχουν ηλεκτρική αυτονομία έως 69 χλμ. στον κύκλο WLTP, κινούμενες αμιγώς ηλεκτρικά και με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Η OCTAVIA iV έχει ισχύ 204 PS (150 kW), με μέγιστη ροπή 350 Nm, με την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου να ορίζεται στα 220 χλμ./ώρα και η τυπική επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα να διαρκεί 7,7 δευτερόλεπτα. Η πιο σπορ OCTAVIA RS iV παράγει 245 PS (180 kW) και μέγιστη ροπή 400 Nm. Στη λειτουργία Sport, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να κάνει χρήση της πλήρους ισχύος του αυτοκινήτου, η OCTAVIA RS iV, επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη έκδοση με δίλιτρο βενζινοκινητήρα, η επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα είναι 2,2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη στην RS iV έκδοση.

Και οι δύο εκδόσεις τροφοδοτούνται από έναν βενζινοκινητήρα 1.4 TSI που παρέχει 150 PS (110 kW) και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 85 kW, των οποίων οι λειτουργίες ελέγχονται ηλεκτρονικά. Κινητήρας εσωτερικής καύσης, κιβώτιο ταχυτήτων DSG και ηλεκτροκινητήρας, είναι συνδεδεμένοι σε κοινό άξονα.

Και οι δύο εκδόσεις iV της OCTAVIA διαθέτουν υγρόψυκτες μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης, με ονομαστικό ενεργειακό περιεχόμενο 13 kWh. Σε ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, η γεννήτρια ήχου E-noise κάτω από το δεξί μπροστινό φτερό, παράγει ένα συγκεκριμένο ήχο, προκειμένου το αυτοκίνητο να γίνεται αντιληπτό από τους πεζούς και τους ποδηλάτες.

Η μπαταρία μπορεί εύκολα να φορτιστεί χρησιμοποιώντας μια τυπική πρίζα οικιακού τύπου ή ένα Wallbox. Σε μια πρίζα 230 V, χρειάζονται 3 ώρες 45 λεπτά για να επαναφορτιστεί από άδεια στο 80% και 5 ώρες στο 100%. Όταν χρησιμοποιείται ένα Wallbox 3,6 kW, χρειάζονται μόλις 2 ώρες 33 λεπτά ή 3 ώρες 33 λεπτά αντίστοιχα. Συνολικά, οι εκπομπές CO2 ανέρχονται μόνο σε 22 γρμ./χλμ. (25 για την RS), πράγμα που συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης, με την OCTAVIA iV να μπορεί να γίνει δική σας με τιμές από 28.314€.