Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Επιτέλους, η Alfa Romeo Stelvio!

Ελλάδα 5:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επιτέλους, η Alfa Romeo Stelvio!

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Επιτέλους, η Alfa Romeo Stelvio!

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το πρώτο SUV στην ιστορία της Alfa Romeo είναι εδώ. Η Stelvio έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Λος Άντζελες και είναι πιο σημαντική για την Alfa ακόμη και από την πολυδιαφημισμένη Giulia. Διαβάστε γιατί…

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

Το να παρουσιάζει ένας εύσωμος Αμερικανοκαναδός salesman – ο διευθυντής Alfa Romeo και Maserati, Reid Bigland – σε παγκόσμια πρώτη τη νέα Stelvio* στο σαλόνι του Λος Άντζελες, αποτελεί αν μη τι άλλο σημάδι της παγκοσμιοποίησης της Alfa Romeo. Και το λέμε για καλό, αυτό.

Το ότι η παρουσίαση στην Καλιφόρνια αφορούσε το πρώτο SUV της ιστορικής μάρκας δεν θα πρέπει να προκαλεί ειρωνικά σχόλια από τους σκληροπυρηνικούς λάτρεις της. Αντίθετα θα πρέπει να τους χαροποιεί. Μόνο αν πετύχει η Stelvio – και εξ’ όψεως φαίνεται “καταδικασμένη” να πετύχει – θα μπορέσουν οι φανατικοί Αλφίστι να δουν τα κόκκινα όνειρά τους, δηλαδή συμπαγή κουπέ και σπάιντερ με πίσω κίνηση και πολλά άλογα, στους δρόμους.

Advertisement
Advertisement

Άργησε, θα πείτε, η Stelvio και ο ανταγωνισμός έχει κορεστεί από premium μεσαία SUV. Ναι, μπορεί να πέρασαν 13 χρόνια από την παρουσίαση της πρωτότυπης Kamal (τη θυμάστε;) αλλά τι λέμε τώρα; Δείτε καλύτερα τις φωτογραφίες της Stelvio. Είναι κούκλα μέσα κι έξω, περισσότερο ακόμη και από την Giulia με την οποία μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα “Giorgio”.

alfa-romeo-stelvio-reveal-2

Η γλυπτική του σεντάν λες και ταιριάζει καλύτερα στο δύο όγκων ψηλωμένο αμάξωμα με τη σχεδόν κουπέ κατάληξη. Η πίσω όψη, μάλιστα, είναι ακόμη πιο ελκυστική από της Giulia και με τη θέση για την πινακίδα στον προφυλακτήρα, σε αντίθεση με εκείνη.

Advertisement

Και ναι, αυτό το αυτοκίνητο που από τα τέλη του χρόνου θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Κασίνο, είναι πιο σημαντικό από τη σεντάν αδερφή της. Γιατί; Μα επειδή ανήκει σε πιο σημαντική κατηγορία από εκείνη των μεσαίων σεντάν (segment D). Και αναπτυσσόμενη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου της Jato, τα SUV καταλαμβάνουν το 27% της παγκόσμιας αγοράς και έχουν παρουσιάσει αύξηση πωλήσεων κατά 23% από το ίδιο διάστημα το 2015. Από την άλλη, οι μπερλίνες της κατηγορίας D (όχι μόνο οι premium στις οποίες συγκαταλέγεται η Giulia μα όλες) αντιπροσωπεύουν μόνο το 9% της παγκόσμιας αγοράς και – το χειρότερο; – παρουσίασαν πτώση κατά 9% στις πωλήσεις από πέρυσι.

Advertisement

Για να μην σας κουράζουμε με ψυχρά στοιχεία πωλήσεων, η ουσία είναι ότι η Stelvio είναι πιο σημαντική εμπορικά από την Giulia. Από τεχνική δε άποψη (πλαίσιο, κινητήρες, αναρτήσεις και κιβώτιο) είναι μία Giulia σε μορφή SUV με μόνιμη τετρακίνηση δανεισμένη από τη Maserati Levante. Ουσιαστικά η Stelvio είναι για την Giulia ό,τι και η Levante για την Ghibli.

alfa-romeo-stelvio-reveal-3

Όπως και στο λανσάρισμα της Giulia, η πρώτη Stelvio που μας αποκαλύφτηκε είναι η κορυφαία έκδοση Quadrifoglio με τον designed by Ferrari κινητήρα V6 biturbo των 2,9 λίτρων που αποδίδει κι εδώ 510 ίππους.

Advertisement

Τι σημαίνει αυτό; Ότι η Stelvio δεν είναι απλά το πρώτο SUV στα 106 χρόνια ιστορίας της Alfa. Είναι και η πρώτη Alfa Romeo μετά από μισό αιώνα που τα βάζει με μία Porsche, τη Macan Turbo στην προκειμένη περίπτωση. Στην παρουσίαση του Bigland, η Macan ήταν πρώτη στη λίστα του ανταγωνισμού, πάνω από τις Mercedes GLC, Audi SQ5 και BMW X3.

Θα ακολουθήσουν φυσικά οι εκδόσεις με το νέο 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με 280 ίππους αλλά και με τον 2.2 turbodiesel, στον οποίο βέβαια δεν έγινε αναφορά στο Λος Άντζελες μια και μάλλον δεν θα περάσει τον Ατλαντικό. Η Stelvio Quadrifoglio είναι ο κράχτης που συμβολίζει αν θέλετε τη φιλοδοξία του Sergio Marchionne να βάλει στη θέση του το γερμανικό ανταγωνισμό. Και έχει όλες τις προδιαγραφές να το πετύχει.

Το αμάξωμα, παρά τις σεβαστές διαστάσεις (4,68 x 1,65 x 2,16 μ.) θα πρέπει να είναι από τα ελαφρύτερα στην κατηγορία. Χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε πόρτες, φτερά και καπό η Stelvio διατηρεί το δόγμα της κορυφαίας αναλογίας κιλών ανά ίππο. Η βάση του ταμπλό είναι από μαγνήσιο ενώ ο άξονας της μετάδοσης από ανθρακονήματα, όπως και στην Giulia Q. Ιδανική είναι και η κατανομή του βάρους (50:50%) ενώ οι αναρτήσεις – από αλουμίνιο επίσης – αποτελούνται από διπλά ψαλίδια εμπρός και από σύστημα πολλαπλών (τεσσεράμισι για την ακρίβεια) συνδέσμων πίσω, το λεγόμενο Alfa Link.

alfa-romeo-stelvio-reveal-5

Το καλό, 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF που φοριέται σε όλες τις Maserati αναλαμβάνει αποκλειστικά τη μετάδοση της Stelvio σε συνεργασία με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης Q4 – επίσης γνωστό από τις Maserati. Σε κανονικές συνθήκες το Q4 λειτουργεί ως πισωκίνητο και ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης μεταδίδει έως 50% της ροπής μπροστά ενώ συνεργάζεται και με σύστημα Torque Vectoring.

Η Stelvio Q διαθέτει επίσης ηλεκτρομηχανικά φρένα IBS με κάρμπον-κεραμικούς δίσκους και το σύστημα Chassis Domain Cοntrol της Alfa το οποίο συντονίζει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα, από το DNA Pro Selector που περιλαμβάνει 4 προγράμματα οδήγησης έως το σύστημα ελέγχου σταθερότητας ESC και από το Torque Vectoring έως την ενεργή ανάρτηση. Το infotainment σύστημα της Marelli περιλαμβάνει οθόνη αφής 8,8 ιντσών.

Στην παρουσίαση ο Bigland τόνισε ότι η Stelvio, ως γνήσια Alfa, θα έχει κορυφαίες για την κατηγορία επιδόσεις σε κάθε της έκδοση. Η εκρηκτική Quadrifoglio τα σπάει κυριολεκτικά μια και επιταχύνει από 0-96 χλμ./ώρα σε 3,9”, έχει τελική ταχύτητα 285 χλμ./ώρα και έχει σπάσει τα 8 λεπτά στο Νίρμπουργκρινγκ (7:59” για την ακρίβεια), ισοφαρίζοντας το ρεκόρ της κορυφαίας Cayenne Turbo S.

* Στέλβιο είναι το υψηλότερο ορεινό πέρασμα στις ιταλικές Άλπεις στα 2.758 m. υψόμετρο και ο δρόμος που οδηγεί εκεί, μέσα από 75 στροφές, θεωρείται από τους ωραιότερους του κόσμου.