Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ένα φορτηγό που συναρμολογείται!

Ελλάδα 10:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένα φορτηγό που συναρμολογείται!

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ένα φορτηγό που συναρμολογείται!

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Αποτελεί ιδέα του επιχειρηματία και φιλάνθρωπου Sir Torquil Norman και έργο του διάσημου Βρετανού σχεδιαστή Gordon Murray, με θητεία στη Formula 1 τις δεκαετίες ’70 και ’80. Το Global Vehicle Trust OX αποκαλύφθηκε στο Λονδίνο και προορίζεται για χώρες του αναπτυσσόμενου κόσμου, κυρίως στην Αφρική, με αποστολή να μεταφέρει τρόφιμα, νερό και υλικά σε απομακρυσμένα σημεία.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ

Το επαναστατικό με το συγκεκριμένο φορτηγό είναι η απλή σχεδίασή του που επιτρέπει την συναρμολόγησή του μέσα σε λίγες ώρες. Παρότι είναι δικίνητο, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, οι γωνίες προσέγγισης/αποχώρησης, η διαδρομή της ανάρτησης και οι ειδικοί τροχοί του επιτρέπουν να κινείται σε δύσβατα εδάφη.

Έχει μήκος 4,23 m. και στην καρότσα του μπορεί να μεταφέρει φορτίο βάρους 1.900 kg (σχεδόν διπλάσιο από αυτό ενός pick up) ή τρεις ευρωπαλέτες. Κινητήρας είναι ένας τετρακύλινδρος diesel, χωρητικότητας 2.198 cc. Αποδίδει 100 ίππους και 31,6 kgm ροπής, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Στην καμπίνα των επιβατών κάθονται τρία άτομα, με τον οδηγό στο κέντρο. Και αυτό διότι σε ορισμένες από τις χώρες στις οποίες απευθύνεται, το τιμόνι βρίσκεται στα δεξιά και στις υπόλοιπες στα αριστερά.

Η πόρτα στην καρότσα αφαιρείται και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ράμπα φόρτωσης!

Η πόρτα στην καρότσα αφαιρείται και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ράμπα φόρτωσης!

Advertisement
Advertisement

Ο Torquil Norman ίδρυσε πριν πέντε χρόνια την Global Vehicle Trust, με στόχο να προσφέρει φθηνή μετακίνηση για τους κατοίκους των αναπτυσσόμενων χωρών. Πλέον αναζητεί συγχρηματοδότες για να ολοκληρώσει το project. «Το OX αποτελεί μία ρεαλιστική πρόταση για να περάσει στην παραγωγή, καθώς τα πρωτότυπα οχήματα έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμα δοκιμών. Το ενδιαφέρον από άτομα στην Αφρική αλλά και ανθρωπιστικές οργανώσεις είναι έντονο», σχολίασε ο Norman.

Το φορτηγό θα μεταφέρεται σε κιβώτιο (σε στιλ ΙΚΕΑ δηλαδή) και ειδικά συνεργεία σε κάθε χώρα θα αναλαμβάνουν τη συναρμολόγησή του. Θα χρειάζονται τρία εκπαιδευμένα άτομα και η διαδικασία θα διαρκεί περίπου 12 ώρες για κάθε φορτηγό.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ το οικονομικό σε κατανάλωση αυτοκίνητο που σχεδίασε ο Murray για τη Shell.

Advertisement